Inlägg från: Fula Fisken |Visa alla inlägg
  • Fula Fisken

Israel/Palestina

teek taak skrev 2007-10-28 22:08:41 följande:

En till här debatterar samma sak och lagt in fakta på den rasism och diskrimineringen som råder i israel. Så skitsnack var det inte och jag tycker inte du har befogenhet att cencurera när det råder yttrandefrihet i detta land. Köp inte dessa israeliska varor!Staten Israel är en kolonial stat, byggd av immigranter i ett land som sedan årtusenden bebotts av andra människor, som nu i massomfattning är fördrivna. Israel är en rasistisk stat, som på etnisk grund förnekar vissa medborgare lika rättigheter. Israel är en terroristisk stat, som systematiskt använder våld och terror för att härska över ockuperat territorium.Jordbruksprodukter(Carmel/Agrexco är moderbolag för i princip alla)Jaffa ApelsinerJaffa GrapefruktJaffa SweetieAvocados (Carmel och Top)Cocktail- eller körsbärstomater (Rini Cherry, Melody, Bio-Top, Dana Cherries, Arav A, Carambola, Carmel)Dadlar (Deglet Nour, Jordan River, Jordan Plaints, Medjool)Sharonfrukter (Carmel)Sötpotatis (Carmel, Assis Ltd, I & B Farm Products, Meshek Industries (Beit Yishak 778) Ltd och VITA)Vindruvor av märket PerletteNedanstående produkter kan vara importerade från Israel, kolla butikens märkning:BlekselleriClementinerMelonerMorötter (ekologiskt odlade)Paprika/PaprikamixRöd grapefrukt (Krav)AnimalisktKycklingdetaljer Primefood Vegetarisk matGourmetbullarGourmetburgareGourmetfärs minceSesam NuggetsBBQ NuggetsSojakorvVegebitar för sallad occh pastaVegebitar för grytor och risrätterVegefärsVegesnitsel(Samtliga ovanstående är djupfrysta produkter av soja- och/eller veteprotein från Hälsans Kök, Nutana)Diverse djupfrysta produkter av märket Zoglos, som bl.a. säljs av HemköpSystembolagetVita viner22852 Millenium Emerald Riesling 2002 (Barkan Wine Cellars)2517 Yarden Chardonnay 2001 (Golan Heights Winery)Röda viner2518 Yarden Mount Hermon Red 2003 (Golan Heights Winery)Starkvin8425 Old Treassure Chateau Richon (Carmel) DryckerSoda Club, sodavattenKonsums ekologiska läsk, apelsin och grape (koncentrat från bl.a. Israel)Tomatjuice EldoradoHudvårdsprodukterKrämer från Döda Havet med beteckningen Ahava.Volare International AB säljer hudvårdsprodukter från Israel.IT-produkterWizLAN, CheckPoint, RiT, RadGuard, Algorithmic, Ossi Scandinavia ABLarmutrustning av märket Rokonet som i Sverige marknadsförs och distribueras av TeleTec-Connect.E-postprogrammet Incredimail är israeliskt.Programmet ICQ är israeliskt.ÖvrigtBabyservetter (ICA)Skolkritor (Omega)Vissa dammfria kritor av märket CrayolaVissa snittblommorResorStöd inte ockupationsmaklten, åk inte till Israel!Flyg inte med det israeliska bolaget El Al www.rku.nu/palestina/bojkott.html
    Tack för en lista på allt jag ska handla i fortsättningen.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-10-29 00:00:20 följande:

Fula Fisken Varsågod, men tänk på att du med det stödjer en stat som utövar terrorism.
    Det beror ju helt på hur man ser det.
    För mig är Israel Guds folk. O jag ser dom inte som några terorister.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-10-29 00:19:29 följande:

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:06:39 följande:Självklart ser de som tror på bibeln att israel är guds folk kanske. Det är därför vi ser Bush hålla ryggen om sharon och olmert.
    Ja något rätt i sitt liv måste ju också Bush göra..
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-10-29 00:45:17 följande:

ressiwresseB Fast du var väldigt OT. Vi vill ha argument så att diskussionen går på rätt spår. Min person är icke intressant och dina inlägg skriker efter censur. Så ser jag på det. Dessutom det ohygliga attityden, är det så du vill ha det? I så fall får du själv köra med den. Vill helst slippa personpåhopp och OT-inlägg.
    Och dina påhopp på Israels folk är helt okej enligt dig då
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-10-29 00:52:01 följande:

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:49:31 följande:Definera vad israels folk för något. Är det judar? israeler? Finns skillnad. Judar är en folkgrupp som jag inte har något emot. israeler är inte en folkgrupp. Påhopp är kanske fel ord. Avsky israels politik är rätt. Avsky zionism är rätt. Blev du klokare nu? Om inte VG läs mina tidigare inlägg.
    Du behöver inte skriva till mig som mindre vetande. Jag menar såklart Israels folk när jag skriver det. Jag vet att judarna är en folkgrupp som tillhör judendommen.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-10-29 01:00:48 följande:

Fula Fisken skrev 2007-10-29 00:58:08 följande:Oki då kan jag tala om för dig att israel är inte en folkgrupp. Och jag tycker inte de är guds folk.
    Israel är ett land som tillhör Guds folk som består av israliter och judar.
  • Fula Fisken
    bez skrev 2007-10-29 01:23:02 följande:
    Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:21:23 följande:Som jag förstår det (använder nu ordet antikrist i brist på annat) är ju antikrist redan här. Vad menas med den yttersta dagen eller vad det kallas ?
    Min tolkning av antikrist är djävulen. O ja, han finns ibland oss i allt ont som sker i världen.
    Den yttersta dagen ska Jesus återvända o ta med sig sitt folk..
  • Fula Fisken
    Chana skrev 2007-11-01 10:42:44 följande:
    Ursäkta men tycker inte du att detta var lite väl magstarkt att skriva sâ hâr. Vad är du för en person att skriva ironiska sk skämt och nâgot sâ allvarligt ta och tânk med hjärtat innan du skriver. Det märks att du inte vill ha fred du är endbart ute efter krig. Du vill inte hitta vânskapliga lôsningar dâ bâda parter har rätt att bo dâr under fred.Du sâger att man borde bojkotta israel och skicka ut alla judar, kan du svara pâ vad dom ska ta vâgen dâ?Du kanske tom tycker det âr okej som nordafrika gjorde pâ 1960-talet dâ dom skickade ut alla judar frân deras hem osv.. för att ta vägen vart?!Huva fôr att tänka som dig. Nej jag tânker som sagt med hjärtat jag. Kan även tillägga att jag âr med fôr att kämpa f¨ro freden dâr i israel sâ att alla som bor där fâr ha det bra, men det Är pga av sâna som tânker som du som gôr det omöjligt tyvärr.Jag vill inte debattera med dig för det är omöjligt vâldigt synd faktist.Ha en bra dag och tänk om lite.teek taak skrev 2007-10-31 23:17:47 följande:
    Mycke bra skrivet och jag håller med dig. teek taak är inte ute efter en fredlig lösning i konflikten.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-11-01 12:55:05 följande:

Fula Fisken skrev 2007-11-01 12:25:36 följande:OM det finns fredliga lösningar Fula Fisken. Men det finns inga när israel fortsätter att ha en etnisk rensning.
    Så då menar du att palestinas regering bara sitter på sina rumpor och inte gör någonting. Att dom är totalt oskyldiga till konflikten?
    Nej knappast.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-11-01 13:15:19 följande:

Fula Fisken skrev 2007-11-01 13:09:09 följande:Palestinas regering är israelsleksak. Vill israel rikta leksaken till höger eller till vänster blir som israel vill.
    Det håller jag absolut inte med om. Alla självmordsbombare då som går in o spränger sig själv och cevila israliter i luften, är dom helt oskyldiga? Eller du som muslim tycker dom är hjältar och martyrer?
    Nej våld skapar våld så är det bara.
  • Fula Fisken

teek taak skrev 2007-11-01 13:20:29 följande:

Fula Fisken skrev 2007-11-01 13:18:36 följande:Lägg min tro åt sidan för den har inte med saken att göra. Nej självmordsbombarna finns inte med palestiniska regeringen annars hade Olmert och hans familj inte haft trevliga middagar med Abbas och hans familj.
    men det är klart att din tro spelar en viss roll eftersom du stöder Palestina. Jag har inte skrivit att Israels regering har rätt i allt, men att lösa det hela med sanktioner och väld är knappast rätt väg att gå.
    O visst är det palestinierna som skickar in självmordsbombare bland cevila, det kan du ju knappast neka till.
  • Fula Fisken

Free Spirit skrev 2007-11-01 17:01:13 följande:

Takk for dine lenker ..er lagt til bokmerker!! Så nu vet eg hva eg skal løpe å kjøpe!!                                                                          Lenge leve Israel!!!                                                                      
    Instämmer.
  • Fula Fisken
    Chana skrev 2007-11-01 18:03:41 följande:
    !!!länge leve israel!!!
    Amen!
Svar på tråden Israel/Palestina