Inlägg från: bez |Visa alla inlägg
  • bez

Israel/Palestina

Varför mobbar dom varandra för ?

• bez

teek taak skrev 2007-10-13 23:58:29 följande:

Det är staten israel som ockuperat palestina och försöker antingen förgöra eller driva bort landets ursprungliga befolkningen ur deras hemland.
    Varför då ?
  • bez

Om de slåss om helig mark så är båda lika ovärdiga det.

• bez

Jag är satanist eller nästan då....
    Spräng hela mellanöstern !

• bez

teek taak skrev 2007-10-28 18:59:45 följande:

Och hur skulle USA leva utan olja?
    Du som är intelläktuell förstår nog att jag skämtade i min förtvivlan över dilemmat.
  • bez

Ska vi ha olivolja eller råolja det är frågan.

• bez

[Tolkassistans]

NO
    "Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"

SV
    Tror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?

• bez

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:36:18 följande:

ik interessant?? Klart det er det for det går ik i døden uten å få vinning på det hele..
    Jag tror att de är sk. heliga krigare ("råstolt" folk). Tänk även på att USA står bakom Israel till 100 %, trycket är totalt.
  • bez

Free Spirit skrev 2007-10-28 20:46:50 följande:

Landet tilhører Jødene, så eg undrer stort egentlig på hvem som opkuperer hvem.Da Jordan okuperte judea og samaria var det ingen som skrek okupasjon..under på hvorfor.Dessuten er dette Jødenes historiske landområdet!!
    Äeh judarna fick till sig en bit per våld av staterna, är det inte USAs 51:a stat nu ?
Svar på tråden Israel/Palestina