Inlägg från: Chutzpah |Visa alla inlägg
  • Chutzpah

Israel/Palestina

Jag stödjer Israel. I ett område som kryller med efterblivna länder med tillhörande efterblivna regeringar/presidenter finns ju bara Israel som enda demokrati. Kvinnor har samma rättigheter som män. De kan rösta, köra, välj själv sin livspartner osv.

Klart köper Israel vapen. Det skulle ni också göra om ni var ett litet land (mindre än Småland) bokstavligen omringad av länder som har för avsikt att utplåna er.

Israels agerande är inte ett agerande, utan ett reagerande.

Jag stödjer självklart inte ALLTING som Israels regering gör, men jag stödjer inte heller allting Sveriges regering gör, eller regeringen i mitt hemland. Finns det någon som verkligen stödjer allt som den egna regering gör.... alltså, förutom de som är så illa tvungna?

Det är en svår och infekterad fråga, det här med Israel/Palestina. Hur gör man när det är rätt mot rätt?

• Chutzpah

Det är synd, teek taak, att du inte läste mitt inlägg ordentligt, utan valde att hitta på istället.

Med tal om propaganda... det verkar som om din egen propagandamaskin rullar för fullt här i dessa trådar. Jag undrar vem det är som är den verkliga hjärntvättad, du som propagerar som en nyfrälst, eller jag som enbart skrev mina åsikter, som TS bad folk att göra.

Som sagt, du har din egen syn på saker och ting, och det har jag också. Vi vet att vi har rätt. Du har inte mer rätt än jag.

• Chutzpah

Och alla vet att allting som finns på google och youtube är 100% sant, eller hur? *himlar med ögonen*

Frälsning behöver inte nödvändigtvis användas bara när man syftar på kristna, utan kan användas i andra sammanhang.

Jag har aldrig sagt eller skrivit att jag inte tycker att Israels regering inte gör fel. Alla regeringar gör fel, t o m Sveriges, och regringen i mitt hemland, såväl som alla andra.

Jag hade turen att växa upp i ett sekulärt hem, och slapp bli hjärntvättad (olik andra som befinner sig i den tråden *hosthostharkelteektaakhosthost*). Alla uppfattningar jag har om Israel och konflikten har jag skaffat för mig själv (olik andra som befinner sig i tråden, som uppenbarligen har matats med hatet sedan de var dibarn).

"Jag har rätt för jag kan läget och har referenser att hänvisa till". Japp, teek taak, som jag skrev innan vet ju alla att allt som visas på youtube 100% sant.

• Chutzpah

Nyfrälsta människor brukar vara de som propagerar mest stenhårt.

Bara för att man är jude betyder inte att man är sionist. Synd att folk inte begriper det! Alla som inte tycker som dig måste vara sionister och stödjer Israel, eller hur? Jag menar oavsett hur många gånger de skriver att de inte stödjer allt som regeringarna gör, eller förklarar vad de menar, så om de säger emot teektaak, så har de automatiskt fel.

Och visst spelar det stor roll om man har en sekulär uppväxt.

Jag tycker så otroligt synd om dig, teek taak.

• Chutzpah

NU lägger jag mig. Jag jobbar imorgon tidigt.

• Chutzpah

Bara ett par exemplar som jag minns (det finns säkert flera):

18/1 2006 - 19 skadade Tel Aviv
    30/3 2006 - 4 död, bombare som låtsades vara lyftare
    17/4 2006 - 11 död, mer än 60 skadade, Tel Aviv
    29/1 2007 - 3 död, Eilat

• Chutzpah

teek taak.... det är enbart de som jag minns, absolut inte alla som ägde rum!!!!!!

• Chutzpah

Och en sak till..... jag listade de när någon eller några omkom, inte de där folk enbart skadades.

• Chutzpah

Det var nyhetsartiklarna som jag sparade. och ja, jag har ett extremt ovanligt bra minne, så sluta med sarkasmer..

• Chutzpah

Inte sakligt att inte hänvisa till källan.

Säger DU det? *fniss*

• Chutzpah

Ja men du, eftersom jag är så sionisthjärntvättad (som du påstod i flera inlägg härom dagen) så anser att det är min rättighet att skriva statistik utan hänvisning (då jag har hittat på alltihop, p g a hjärntvätt).

OBS!! sarkasmer.... INTE sanning. Så kom inte och vrid allting.

• Chutzpah

Om du behöver hjälp att begripa engelskan säg bara till.

news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4915868.stm
    www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html
    www.iht.com/articles/2006/04/17/news/web.0417israel.php
    www.abc.net.au/news/stories/2007/09/23/2040753.htm
    news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4628412.stm
    news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4628412.stm
    news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6309029.stm
    www.associatedcontent.com/article/280467/pregnant_palestinian_woman_and_niece.html
    www.jpost.com/servlet/Satellite%2FJPArticle%2FShowFull&cid=1150886023917

• Chutzpah

Du bad om källor. Du får lära dig engelska i så fall, ty jag varken har tid eller ork att översätta alla artiklar jag länkte till. Jag hjläper gärna till med vissa ord, men tyvärr inte hela översättningar. Du får klura ut det själv.

• Chutzpah

Besserwisser..... OMG!!!! Jag tänkte exakt samma sak!

Svar på tråden Israel/Palestina