Inlägg från: BunY |Visa alla inlägg
  • BunY

Israel/Palestina

södertälje skrev 2007-10-09 20:27:24 följande:
    Jag stöttar inte Judarna i något som dom gör,varför ska dom kunna strunta i männskliga rättigheter,dela byar med ett stängsel,jämna bosättningar med marken för att dom själva ska bo där...marker som tillhört Paléstinier i århundrande,långt innan Judarna kom och fick sin landplätt som dom vill utvidga ända tills dom når havet.
    antingen får man ju säga judar och muslimer/kristna eller så får man säga israeliter och palestinier. judar är liksom inte ett folkslag av sig själv, en jude är någon som utöver den judiska religionen. En israelit är någon som är bosatt i israel! Lite skillnad..

Förövrigt skulle jag bojkotta palestina.
  • BunY

Free Spirit skrev 2007-10-23 19:06:42 följande:

Hvorfor vil du boikotte araberene/palestinerene?
    därför att jag vet vilken skräck israelerna dagligen lever under. man kan inte lita på det som skrivs i medierna, allt är pro-palestinskt, vill man veta vad som verkligen försigås så får man tyvärr ta reda på det själv.
  • BunY

Free Spirit skrev 2007-10-25 20:20:18 följande:

Nei helt riktigt!! En kan ik stole på media og ders propaganda..halv sannheter som dei til tider kommer med. Men å bojkotte araberene er ik noen god løsning for det bare går utover uskyldige og ik dem som egentlig står bak.
    jag bojkottar inte palestina, men i TS så ska man ju välja, och då väljer jag att bojkotta/stoppa bistånden till palestina
Svar på tråden Israel/Palestina