Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Israel/Palestina

Man ska vare sig bojkotta Israel( eller försöka driva bort dem från sitt eget land!!) eller stoppa biståndet till de behövande!!
    men man ska se till att biståndet verkligen hamnar hos de behövande och inte i vapenindustrin och till hatlägren som palestinierna håller igång..
    Jag säger inte att Israel är skuldfritt, men att det finns en ful sida i den palestinska sidan också som svenska medier sällan vågar visa..Det att det finns svinrika Shejker med miljader pengar att hjälpa sitt folk med..men gör inte ett jäkla skvatt!
    det är inte bara judarna som är rika..det finns rika palestinska ledare också! som inte hjälper de "behövande" så jäkla orättvist att beskylla hela konflikten på Israel i svenska medierna..

• KristenTjej84

Asofia sa:Fast det där är ju en pjäs, fiktion, skrivet av Naomi Wallace. Det är alltså inte på riktigt.

Men likväl, israelerna ockuperar palestiniernas mark, konfiskerar odlingar, hindrar palestinier från att borra brunnar på sin egen mark så de kan få vatten, bygger murarar så att palestinierna inte kan ta sig till sina arbeten eller söka sjukvård.
    Det är fruktansvärt fel och för mig fullkomligt ofattbart att omvärlden inte reagerar med kraft mot detta förtryck.
    Men det är väl världens dåliga samvete gentemot judarna som gör att ingen vågar...

Min fråga till dig är: Varför tror du de bygger stängslerna och murarna? jo för att självmordsbombare följer med i ambulanser och andra fordon som många palestinier tagit sig till Israleerna med!! självmordsattentaterna har minskat efter att murarna och stängslarna har byggts!

• KristenTjej84

åh svenska median som alltid visar sanningen!! *rofl* vilket skämt!!! hahahahaha

• KristenTjej84

Skulle svenska median inte vara så Israel fientlig som den är nu, då skulle möjligtvis Sverige få militanta Islamister på sig..vilket kan förklara varför Israel alltid får skulden för allt..rädsla helt enkelt!!

• KristenTjej84

T e x dem gångerna Israelerna hjälpt de fattiga araberna? gav dem mat! och att många Israeliska soldater har offrat sina liv för att rädda arabiska barn då deras "egna" har börjat skjuta på dem och använda barnen som sköldar..
    Genom att ställa sig mellan militanta palestinier och oskyldiga palestinska barn så har Israeliska soldater ställt sig..
    sägs det i SVENSKA medierna? NEJ
    Det finns fortfarande rika shejker till araber som inte hjälper sitt fattiga folk..ändå är skulden för arabernas fattigdom de skl "rika Israelernas"( enligt medierna och vänster propagandan)

• KristenTjej84

Vad säger ni som fördömer Israel och säger att de "snott landet" från palestinierna om det här påståendet:
    Mycket av det land som Israelerna köpte från Palestinierna, utropar: KÖPTE!! inte SNODDE! förr i tiden, var kasst, men då Israelerna fick kassa landskap och jord att blomstra, DÅ blev palestinierna giriga och avundsjuka och ville ha tillbaka landet..därmed ett av grunderna till krig.
    Var i helvette har ni fått informationen om att Israelerna SNOTT landet från Palestinierna? mycket av det land som de bor i, har deras förfäder köpt!
    Det är snarare tvärtom, många palestinier vill TA landet från judarna och driva dem till havet! rättvist? nej

• KristenTjej84

Från en bok! och den köpte jag inte från vänster-partiets bokhandel kan jag lova, därifrån får man bara böcker i stil med" hur man bojkottar Israel på 50 miljoner olika sätt"

• KristenTjej84

Jag tänker mycket på de kristna araberna i mellanöstern, och gör det som säkert många andra kristna gör: ber för dem!
    de är ju trots allt mina kristna bröder och systrar, och så länge de inte börjar hata och förbanna Israel då kommer de också att hamna i himmelen tillsammans med kristna från alla länder..
    Tyvärr kan jag inte åka dit och prata med dem eftersom jag har kass ekonomi, men lär göra det i framtiden då jag får det bättre ekonomiskt ställt..
    Jag som kristen bryr mig mycket om de kristna araberna i mellanöstern, och kommer att fortsätta be för dem.
    En tror jag är sant: den som förbannar Israel, kommer aldrig till himmelen..det är därför jag tycker synd om de som förbannar Israelerna istället för att hjälpa till ekonomiskt till de organisationer som skapar fred mellan judar o araber i mellanöstern..DET skulle göra förändringar... om man lade mer energi för att skapa fred, inte för att hata och demonstrera..

Svar på tråden Israel/Palestina