Inlägg från: Bobbenn |Visa alla inlägg
  • Bobbenn

Israel/Palestina

Tycker inte bojkott eller stppat bistånd är någon bra idé. Sådana aktioner leder bara till att civilbefolkningen och dom oskyldiga lider mer. Dom rika och mäktiga hittar alltid medel att överleva. FN kan hjälpa med medlare istället. Ledarna måste sitta ner och lyssna på varandra och försöka förstå... Tyvärr tror jag det ligger långt in i framtiden

• Bobbenn
    gudrun skrev 2007-09-26 16:36:55 följande:
    Israel är judarnas land...teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:
    aa och naturligtvis betyder detta ALLT för dom
    teek taak skrev 2007-09-26 16:38:49 följande:
    Inte enligt de som inte tror på din bibel
    om vi vänder på det. OM det stått i koranen att Allah gett landet till palestinierna. Hur hade det sett ut då??
  • Bobbenn
    Niinii skrev 2007-09-27 00:51:02 följande:
    HAHAHAHA -Vi var först, skulle de säga!!
    Och hur moget skulle det va?

Sedan skriver många att man inte ska dra alla över en kam. Då borde ni väl inte dra ALLA israeliter över samma heller?
  • Bobbenn
    gudrun skrev 2007-09-27 01:53:45 följande:
    Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...
    Ett land kan inte bara tillhöra en folkgrupp. Det finns plats för alla
  • Bobbenn
    Zebilah skrev 2007-09-26 21:16:04 följande:
    BOJKOTTA ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!Blir så upprörd varge gåg jag tittar på arabiska nyheter och ser hur de behandlar de palestinsa folket. Det är skamligt, man undrar om dessa människor har något hjärta alls. *äcklad*
    Det där är kanske inte ordagrannt att dra alla över en kam men inte långt ifrån...
  • Bobbenn
    Zebilah skrev 2007-09-27 10:21:21 följande:
    Det är din egen tolkning. Dom som behandlar palestinierna på det sättet som dom gör äcklar mig, jag har aldrig skrivit att ALLA är så, så du kan lägga ner direkt.
    Då är vi överrens =) Men det finns ju den andra sidan också.
    Niinii skrev 2007-09-27 11:18:58 följande:
    Vad fan pratar du om?Vilka är 'vi'? Vad bablar du om?
    Varför så agressiv? Vi var ett samlat ord för dom som skriver att ISRAEL har skulden i allt. Detta tolkas lätt som HELA landet Israel när det är enstaka människor och ledare det handlar om
    gudrun skrev 2007-09-27 13:18:46 följande:
    Ja,DET gör det...Säg det till alla som vil förinta Israel..
    Palestinierna vill inte förinta, dom vill bara bo där dom också. Det är tråkigt det som sker där men det är självförsvar.
  • Bobbenn

Jag hörde en vacker solskenshistoria på radion. Det finns tydligen föreningar som sammanför muslimer och judar. En Israelisk jude och en palistinsk Muslim hade funnit varandra genom detta nätverk. Dom jobbar nu för att lösa konflikten och hoppas på fred.

• Bobbenn

Snöstjärna71 konflikten är mer komplicerad än så eftersom religion spelar in. Judarna anser att dom fått landet från Gud. Ett sådant förbund är svårt att förstå

• Bobbenn
    Free Spirit skrev 2007-10-11 14:35:59 följande:
    Japp!! Og muslimene har tempelhøyden som sitt hellig sted da det var der Muhammed hadde himmelfarten om eg husker rett. enda dei byggde moskeen der som tidligere temlet stod.
    Tyvärr förstår jag inte riktigt :S
Svar på tråden Israel/Palestina