Inlägg från: Zebilah |Visa alla inlägg
  • Zebilah

Israel/Palestina

BOJKOTTA ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir så upprörd varge gåg jag tittar på arabiska nyheter och ser hur de behandlar de palestinsa folket. Det är skamligt, man undrar om dessa människor har något hjärta alls. *äcklad*

För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-26 23:28:56 följande:
    Javist,nyheter är vinklade mer eller mindre.Arabiska nyheter tror jag är MYCKET vinklad,det var det jag menade.Jag menar att Israel INTE är ensam om att bära skulden....
    Varför skulle just arabiska nyheter vara mer vinklade??
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 00:13:52 följande:
    Ja,säg det? Gissa två gånger...
    Jag är inte här för att leka gissnings leken utan säg nu då varför arabiska nyheter skulle vara mer vinklade än andra, eller du kanske inte vet vad du ska svara?

Hur kommer det sig då att engelska Al jazeera visar samma nyheter?
  • Zebilah
    Bobbenn skrev 2007-09-27 01:29:07 följande:
    Och hur moget skulle det va?Sedan skriver många att man inte ska dra alla över en kam. Då borde ni väl inte dra ALLA israeliter över samma heller?
    Är det någon här som dragit ALLA israeler över en kam?
    gudrun skrev 2007-09-27 01:53:45 följande:
    Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...
    Då frågar jag igen. Engelska al jazeera då? Det visas ungefär samma sak där som det gör på de arabiska kanalerna. Sen är det som så att vissa saker går inte att vinkla. De israeler gör mot palestinier är äckligt och omänskligt. Dom har glömt bort hur det var på hitlers tid, dom om någon borde veta hur det känns.
  • Zebilah
    Bobbenn skrev 2007-09-27 09:05:39 följande:
    Det där är kanske inte ordagrannt att dra alla över en kam men inte långt ifrån...
    Det är din egen tolkning. Dom som behandlar palestinierna på det sättet som dom gör äcklar mig, jag har aldrig skrivit att ALLA är så, så du kan lägga ner direkt.
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 16:09:58 följande:
    det var inte det jag frågade dej om...Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!
    PRECIS. Det är VUXNA människor som pumpar dem med hat, vuxna ISRAELER som mördar deras föräldrar mitt framför ögonen på dem!!!

Israeliska barn skrev meddelande på raketer som de skulle skjuta iväg till libanon, tror du att dom barnen fick läsa meddelandena???????

Har du sett foton på BARN som ligger som trasiga dockor på gatan? P.g.a israelerna??????

Jag blir så förbannad att jag vet inte vad jag gör...............sen undrar folk hur det kan finnas självmordsbombare!!???? Är det så konstigt? NEJ!
  • Zebilah
    no pasaran skrev 2007-09-27 17:01:26 följande:
    När världens starkaste vapenmakt (i proportion till sin storlek) ger sig på en provins med fattiga försvarslösa människor har dessa självklart rätt att försvara sig.Förtryck föder hat och Palestinierna har inget annat att ta till än hemmagjorda bomber och stenar.Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.Och död åt sionism och imperialism
    AMIN!
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 16:14:58 följande:
    Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...
    Antar att detta även gäller dig.
  • Zebilah
    Andrea skrev 2007-09-28 07:25:49 följande:
    Jag stödjer tveklöst Israel.
    Undrar oxå varför?
  • Zebilah
    teek taak skrev 2007-09-28 11:58:07 följande:
    Jag undrar också varför Andrea tycker som hon gör?
    Får vi nog inge svar på
  • Zebilah
    Free Spirit skrev 2007-09-29 17:06:51 följande:
    Om du ik har fått det med deg så heter det sikkerhets gjerde!!Et gjerde som har reddet mange Jøder fra å bli drept..Hindre dem fra å komme ut?? Hallo??Hindre dem som måte finne det for gått å prøve å drepe Jødene ja..
    Men please!!! Är du seriös eller?
  • Zebilah
    Free Spirit skrev 2007-09-30 01:59:31 följande:
    Ja fullstendig!!
    De största terroristerna och mördarena är israelerna, tacka f*n att palestinierna försvarar sig.

De åker runt i sinna pansavagnar medans palestinierna bara går runt med små sten som vapen.

Mejar ner palestiniernas hus, stänger av el och vatten för dom och vette tusan allt. Är det nmänskligt att bete sig så mot andra människor? Nej det är dte inte, de är djur och ingt annat, se saknar fullständigt kännslor.

Det är sååå konstigt att dom glömt vad hitler gjorde med dom.
  • Zebilah
    no pasaran skrev 2007-09-30 20:38:28 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-30 20:34:16 följande:Det är ju precis tvärtom. Det är Israel som vill utplåna palestinierna och det är de som är terrorister och mördare. Det är ju Israel som vill utvidga och ta andras land. Då har palestinierna rätt att försvara sig. Med alla till buds stående medel.
    Precis!
  • Zebilah
    teek taak skrev 2007-10-09 23:52:41 följande:
    Israel använder organ från palestinier som dödas under strid till sjuka judar www.svd.se/dynamiskt/rec_teater/did_17233796....
    Ah men va i helvete, vilka tror dom att dom är!?
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jamila ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
Svar på tråden Israel/Palestina