• Smirran

Nån som vet???

Jag och min sambo har gjort våran uredning och resultatet blev oförklarlig barnlöshet.
    Alltså inga direkta fel.
    Men jag fick mig en liten funderare,tänk om äggen inte är av bra kvalite.
    Det enda dom gjorde på oss var att ta blodprover,spermaprov och så en HSS.

Finns det nån som har gjort några fler undersökningar fast ni har fått resultat som oförklarlig barnlöshet??

Nu har jag fått pergo utskrivet,fyra kurer.
    Vi ville vänta med provrörsbefruktning ett år till.

Jag har lite svårt att förstå det här med oförklarlig barnlöshet.

Jag blir GAAAAAAAAAAAALEN!!!!!!!!!

• Svar på tråden Nån som vet???
  • ProPPens

Tror att ni gjort det man brukar göra vid utredningar. Vad gäller äggkvalite kan man bara se det genom två saker. Dels via blodprover, minns inte vilket av dom det är men jag tror det är FH. Sen när man gör en ivf så kan man ju se kvaliten på äggen som man plockar ut. Men man kan inte göra några mer undersöknngar utan att ta ut ägg. Du kan ju få äggblåsor som är tomma utan att man ser det innan man går in för att tömma dem.

På mig har man bara tagit blodprover, jag har inte spolat mina äggledare. Detta eftersom sambon har få spermier så är det ivf som gäller för oss. Jag har ju PCO också så det gör inte saken lättare...

• Smirran

Oh nu behöver jag inte fundera mer på det.
    Det dyker ofta upp såna där konstiga funderingar som man gärna vill ha svar på.

Tänk om det vore så enkelt som min mamma sa för ett tag sen:man måste ju vilja ha barn. Om hon bara vissta vad vi genomgått.

Tack ProPPens

Svar på tråden Nån som vet???