• april79

regelbundna täta värkar men ej olidligt smärtsamma... på G??

Jag har sedan tidigt imorse haft regelbundna värkar (var 3-6:e minut i genomsnitt) som varar i allt från 20-40 sekunder. De gör ont, men inte så ont att jag inte står ut. Dessutom hade jag en rosafärgad flytning på morgonen så jag misstänker att det är slemproppen som börjar ge sig. När jag ringde förlossningen tyckte de att jag skulle avvakta och återkomma om det blev mer intensiva värkar, men det är så svårt att avgöra... det jag reagerar på är att de kommer så tätt. Är det någon som har erfarenhet av liknande? Kan det vara på G? Jag är BF +10 idag så hoppas verkligen att något är på gång... TACK för svar!

• Svar på tråden regelbundna täta värkar men ej olidligt smärtsamma... på G??
  • april79

Tack för svar och lyckönskningar! Det låter ju verkligen inte fel, att det bara tog 50 minuter för dig på förlossningen... då stod du ut länge! Får hoppas jag kommer vara med om nåt liknande. Bara att vänta...

• april79

Jazza skrev 2007-09-17 10:43:22 följande:

It´s på G, it´s på G, it´s på G *dansar en seger-bebis dans åt TS* Hoppas du får snufsa på bebben snart! Jag hade samma sak, men vattnet gick, men hade mer som magsjuke-ont och tyckte inte det var så farligt... Kom in öppen 6 cm. Lycka till!
    Tack för ditt inlägg - känns uppmuntrande! Får hoppas jag följer i dina fotspår :D
  • april79

Jag försöker klocka värkarna och upplever det nu som att de kommer i genomsnitt var 5:e minut och är mer smärtsamma än tidigare... sen har det kommit mer (ursäkta om äckligt!) av slemproppen med blod i. Det verkar vara på gång, avvaktar lite till tror innan jag ringer förlossningen igen, eller borde jag ringa nu?? Hmmm. Värkarna är omkring 45 sek långa nu. Puh! Känns inte alltför roligt längre...

Svar på tråden regelbundna täta värkar men ej olidligt smärtsamma... på G??