Inlägg från: Anonym (Kvinnlighet är attraktivt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnlighet är attraktivt)

älskar nylon & högklackat

Ja jag gillar det mycket.

(Jag förstår inte hur någon kan ge tummen ned till någon medlem för att man gillar detta?).

Min fru och jag pratar öppet och ganska ofta om vad vi gillar och vad vi önskar oss av varandra.
    Det blir som en positiv utväxling av önskemål och förtroenden, skapar ökad förståelse för varandras olika behov och önskemål, vilket ger ömsesidig uppmuntran till oss båda och vi får båda ökad motivation till att uppfylla den andres önskemål och tillfredsställa varandras behov.

T ex om jag på eget bevåg går före och tar initiativ till att uppfylla min frus önskemål och tillfredsställa hennes behov så är jag säker på att hennes lust och motivation ökar för att möta mina egna önskemål och behov.
    Vi tycker detta är roligt, lönsamt och lustfyllt att positivt påverka vår partner på detta sätt, vi tycker det främjar vår ömsesidiga kärlek, och för oss leder detta till en självklar win-win situation.

Om jag tar något av våra enklaste exempel så blir min fru glad och positiv av att jag t ex  överraskar henne med att komponera, handla mat och vin och laga middag på lördag, medan hon får göra vad hon vill i ett par timmar, förutom att lägga sig i vad jag gör i köket.
    Ett sådant exempel, att hon får egen tid, kan ofta leda till att hon känner lust och motivation till att bada, sköta intimrakningen och klä sig mycket kvinnligt och fint till middagen.
    Detta brukar oftast inte sluta med slötittande på TV med varsin mobil under näsan, utan det brukar leda till mys, närhet, härliga samtal, skoj, humor, lust och ofta leder det till lite förspel och lust till sex, men inte som en självklarhet, för ibland kan själva sexet få vänta till söndag morgon och förmiddag.

Detta är alltså inte en beskrivning på hur det ska gå till eller hur det alltid går till för oss. Det är enbart ett av flera beskrivande exempel på vad och hur det kan gå till.
    För oss finns inte något klart eller direkt samband mellan att klä sig kvinnligt med att det ska leda till sex.

Men om min fru vill skapa sexuell lust hos mig, om hon får lust att förföra mig, så vet hon att det nästan alltid är mycket enkelt att göra mig tänd och hon vet att hon alltid kan lyckas, nästan oavsett vilken sinnesstämning jag befunnit mig i och vilken situation vi befinner oss i.
    Om hon får lust att förföra mig räcker det i princip med att hon klär sig i ett leende och med nylonstrumpor och höga klackar.

Om jag får lust att förföra min fru så är det oftast lite mera komplicerat. Jag vet ganska väl vad hon önskar sig och hur jag ska gå tillväga, men i det fallet finns det inget lika solklart och enkelt tips, och det är inte alls lika säkert att mina försök lyckas. Det räcker inte med att bara förmå henne att koppla av och läsa en bra bok som innehåller berättelser som hon i denna stunden finner erotiska, utan samtidigt behövs också att jag städar bostaden eller någon motsvarande aktivitet. Om jag lyckas med detta så kan jag kanske lyckas förföra henne, men bara under förutsättning att hon själv har lust att försätta sig själv i rätt sinnesstämning, och att situationen i övrigt är passande för henne, men det är ju långt ifrån säkert att allt detta faller på plats samtidigt. Men jag vet att det krävs för att allt eventuellt ska kunna falla på plats.

Men det är väl så i största allmänhet att kvinnor är långt mycket mera komplicerade varelser än vi enkla män...

Fortfarande begriper jag inte hur någon kvinna kan göra tummen ned för ett så enkelt och solklart tips gällande hur enkelt det är för många kvinnor att skaffa sig tillgång till närhet och sex.

Jag skulle önska att det fanns ett motsvarande och lika enkelt tips för mig som man att skaffa mig chansen till närhet och sex...

Jag och de allra flesta män skulle självfallet ge tusen tummen upp för ett sådant enkelt och bra tips...

Till alla kvinnor i tråden, och till alla kvinnor rent generellt;
    upplys oss gärna,
    ge oss ett lika tydligt och enkelt exempel,
    ge gärna fler lika tydliga och enkla tips.

Om ni upplyser oss så blir det ju genast en uppenbar win-win situation för både kvinnor och män,
    och den som i de flesta fall har allra mest att vinna på att förmedla denna enkla och tydliga upplysning, dessa enkla och tydliga tips, är ju självfallet många många kvinnor.

Jag skulle önska att det fanns ett motsvarande och lika enkelt tips för mig som man att skaffa mig chansen till närhet och sex...

Jag och de allra flesta män skulle självfallet ge tusen tummen upp för ett sådant enkelt och bra tips...!!!

Anonym (Enkelt här) skrev 2024-10-15 13:49:05 följande:

Blir förvånad över hur tidskrävande och komplicerar sexlivet verkar vara för många här!

Själv kryper jag bara ner i sängen, nacken. Eventuellt behöver mannen ta av mina bomullstrosor som eventuellt har en spetskant..Sen är vi igång....!

Tramsiga nylonstrumpor, högklackat, erotiska noveller...?
    Nej, jag behöver inte klä ut mig. Sen, mina fantasier har jag i huvudet. Inga hjälpmedel här inte. Vem har tid och lust med sex om det blir ett enda stort projekt?

Du ger intryck av att du finner något negativt i att jag och min fru gillar att lägga oss vinning om att uppmuntra och inspirera varandra på många olika sätt?

Båda gillar vi att tillmötesgå vår partners önskemål och uppfylla dennes behov. Det har blivit så tydligt för oss båda ömsesidigt, för var och en av oss enskilt, att vi själva, vår relation och vår ömsesidiga kärlek tjänar på att göra detta för vår partner.

När jag gör detta för min partner så skapar det lust, motivation och glädje som gör att min partner vill göra motsvarande för mig.
    För oss är detta en mycket god win-win situation som vi båda har kommit att uppskatta väldigt mycket.

Självfallet gäller det mycket i våra liv och inte bara sexlivet. Men det där med sexlivet är ändå ett talande och väl beskrivande exempel, som gör det lättare för de flesta att förstå.
    Vi för vår del gillar det mycket, tycker det är kul, att ibland, eller ganska ofta, göra vårt sexliv mer inspirerande, innehållsrikt och omväxlande än det s k vardagssex som du beskriver. Men för den skull gillar vi det vanliga vardagssexet också, på ungefär samma traditionella sätt som du beskriver.

Men om du inte förstår vårt sätt, om du inte gillar det i ditt liv och i er relation, så är det upp till dig och jag respekterar detta.
    Jag hoppas ändå att du kan förstå och glädjas åt, eller åtminstone försöka acceptera, något som jag och vi har funnit så bra, glädjande och framgångsrikt för oss.
    Anonym (Enkelt här) skrev 2024-10-15 20:24:25 följande:
    Jo, jag respekterar det så klart. Jag är mest fascinerad av hur olika folk är även i sängen. Att par kan utveckla så olika " rutiner "

Själv behöver jag inga saker, utklädnad eller rekvisita för att få lust - utan det är mer andra subtila saker jag går igång på. Ögonkontakt och att man ger varandra lite mer omtanke och service i vardagen. Att man gör andra roliga saker ihop.

Men det kan också handla om att jag är på ett visst sätt i denna långa relation jag lever i ( 16 år) - men hade varit på ett annat sätt i en annan relation med en annan typ av man. 
    Vi BEHÖVER inte heller något av allt detta för att få lust.

Som jag skrev så gillar vi också det där vanliga vardagliga sexet, "rutin"-sexet som du själv skriver.

Men jag för min del är förvånad, eller fascinerad som du skriver, över att du, och kanske många människor, inte uppskattar att också få uppleva, både att ge och ta emot, mycket mera innehållsrikt, mer omväxlande, roligare och mer spännande sexliv.

Jag accepterar dig och de som inte vill uppleva detta.
    Men det förvånar mig.

Men det får mig undra att det kan ju också kanske bero på att du bara har fått uppleva detta rutinmässiga vanliga vardagssex, bara de vanliga bomullstrosorna, för att du aldrig har fått chansen att uppleva roligare, omväxlande, mer innehållsrikt, mer spännande, ökad upphetsning, som vår typ av sexliv också kan ge, häftiga och unika upplevelser, utöver detta vanliga och rutinmässiga vardagssex?

Vi överlever självfallet utan detta.
    Vi BEHÖVER det inte.
    Men jag och vi älskar att ibland få upplevelser som går utanpå det vanliga, rutinmässiga och vardagliga.
    Både att få chansen och möjligheten skänka sin partner sådana upplevelser och att få ta emot dem.
    Såväl inom sexlivet som i mycket annat i livet.

Om exemplet med nylonstrumpor och höga klackar kan vara en mycket enkel väg att inspirera sin partner, att skapa lust, till att vilja skänka en något extraordinärt så är det för mig obegripligt att någon människa medvetet kan avstå från att använda sig av ett så enkelt tips, för att få chansen till extraordinära upplevelser.

Har jag missat något?
    Har det kommit in något enda så enkelt och tydligt motsvarande tips från några kvinnor?

Svar på tråden älskar nylon & högklackat