• taksi

Någon mer än jag som är rädd för fler barn?

Jag vågade igen efter några år. Nu är jag gravid och känner mig skräckslagen inför förlossningen! Fast nästa vecka har jag tid hos en aurora-bm. Jag gick också till henne tre gånger efter min första förlossning för att prata om den, och hon sa att ajg var välkommen att höra av mig redan innan vi planerade nästa barn och att en dålig förlossningsupplevelse inte ska få avgöra hur många barn vi skulle ha. Jag vågade ändå inte ta kontakt innan jag blev gravid utan valde att sätta på skygglapparna och försöka att låtsas som ingenting. Tänker ändå att det hade varit bra om jag hade tagit upp det där med en aurora-bm innan jag blev gravid igen. Om det finns någon auroramottagning eller motsvarande i närheten av där du bor så kan jag varmt rekommendera att du börjar med att kontakta dom för att prata om din tidigare förlossning och hur du ska våga blir gravid igen.

Sen kan jag tillägga att för mig var epiduralen underbar, min sambo såg ut att dö av lättnad när jag äntligen fick den lagd.

Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för fler barn?