• Nennis1

Någon mer än jag som är rädd för fler barn?

lostsoul skrev 2007-09-05 22:04:27 följande:
    Jag vill jättegärna ha fler barn. Jag är inte gravid men vill gärna ha en till. Men när jag tänker tillbaka på min förlossning blir jag jätterädd. Jag vill inte va med om det en gång till!38 timmars värkar, värkstimulernade, sugklocka, klipp, smärta smärta smärta.Ibland kan jag för en stund glömma hur det kändes men ser jag någon på tv som föder eller blider blir det värre igen. Jag tror inte jag skulle klara det igen. Eller man tvingas ju om man blir gravid men jag är så sjukt rädd för det. Någon mer som känt så men ändå skaffat fler?Gjorde ni något annorlunda andra gången? Jag funderar liksom på o att jag skulle klara det bättre med t.e.x epudral eller något mer än lustgas i alla fall.Vågar jag bli gravid igen?
    Klart att du vågar bli gravid igen, trots allt så är allt det onda värt det. Jag låg i 36 timmar på förlossningsavd. ca 6 timmar hemma innan vi åkte in. Det blev sugklocka, värkstimulerande, alla smärtlindringar som finns (nästan) och nu är jag gravid igen. Och det har kännts okej med en förlossning till... tills igår när jag såg "sjukhuset" och insåg att jag behöver prata med någon om förlossningen innan. Jag är rädd... så är det bara, men det finns hjälp att få och jag tänker ta den. Gör det du också så kommer det att gå bra...
Svar på tråden Någon mer än jag som är rädd för fler barn?