• Sleepingbeuty

utredning - progesteron bara "sockerpiller"?

Förutom ev APC resistens som de ska kolla på dig så finns det TNF-Alfa också som orsakar missfall och att ägget lossar.Reumatiker,Struma och andra Autoimmuna sjukdomar eller att man har dess antikroppat TPO kan ge et högt TNF-Alfa värde.
    Har du kollat det?
    det finns en mängd prover som man kan ta.Man kan ha olika dubbla uppsättningar av mutationer i generna o.s.v
    Jag har en tråd på 40+ eller på äggdonationssidan om det.
    OJ OJ OJ:::Flera med min signatur som trådstartare och med en röd gubbe framför.Du får backa långt bak i trådarna på 40+ och under äggdonation.Du kan ju också läsa i min blogg.
    Jag gjorde tidigare 5 inseminationer.4 ivf:er och 5 ÄD innan jag visste om att jag hade ett skyhögt TNF och efter det fick jag behandling för det.Då testade jag positivt, men förlorade det i v 7.Men det funkade!!!( Har haft många missfall genom åren då jag var yngre!!
    Det finns en mottagning i London som förre läkare Dr Beer hade.Han är numera död.Men andra har tagit över.Det kanske skulle vara något för dig?de gör utredningar och behandlingar.
    Har någon länk någonstans, men skriv i min inbox så ska jag försöka hitta den.
    Förstår din förtvivlan.

• Sleepingbeuty

Jag har aldrig hört att Progesteron skulle vara sockerpiller.Tvärtom!! För lite progesteron kan ge missfall.
    Det kan man ju lätt kolla med blodprover och även sin östrogenhalt.vet att det görs på vissa IVF kliniker i Sverige.
    men eftersom du är yngre så ska ju kroppen kunna fixa det själv utan att man behöver tillsätta något.Men mig veterligen så använder man alltid progesteron vagitorier i Sverige efter IVF:er som regel utan undantag.ca 2-3 dygn innan ET och sen nästan upp till v 10-12.
    De vagitorier vi har i Sverige är enbart tillverkade på Licens och används enbart för detta syfte.Finns inte i FASS, men skrivs på recept här.

Skulle du ha någon slags APC resistens ( större risk för tromboser, blodproppar)så brukar man ge Low weight heparin ( Fragmin på svenska) både innan och under hela graviditeten.

• Sleepingbeuty

Har inte hört talas om den.men Dr beers mottagning i London skulle du testa.Ska se om jag hittar länk.

• Sleepingbeuty

Jag skriver i din inbox.

• Sleepingbeuty

Fick du brevet i min inbox?

Svar på tråden utredning - progesteron bara "sockerpiller"?