• Fiaflopp

Ni med flera IVF bakom er som flyttat hit...

Är vi många med IVF med egna ägg som gått över till ÄD?
    Är det någon/några som lyckats med donerade äggceller efter flera IVF?

Nyfiken då hoppet sviktar så hemskt mellan positivt och negativt...ska man fortsätta eller ge upp...

//Sofia Med 6 IVF och aldrig till frys...

• Svar på tråden Ni med flera IVF bakom er som flyttat hit...
  • Fiaflopp

22 klick och ingen som gjort ivf förutom jag?

• Sleepingbeuty

Vi är ju flera som har gjort IVF:er som gått över till ÄD på 40+ sidan.
    EGV tråden som du vet har vi fler.
    Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag inte kört med 4 ivf:er när jag var 43.Då hade jag gått över till ÄD på en gång!

• MissC

Hej vännen, här har du en till som tillhör denna kategorin, men det visste du ju redan. Har gjort 5 IVF med endast 3 ET (med skruttiga ägg) och aldrig någon till frysen. Nu är det på tiden att alla vi som kämpat så länge ska lyckas. Vi får hoppas att ÄD blir vår lycka.

KRAMIS

• Tagetes66

Jag hänger också här emellanåt ... Har gjort 5 IVF, haft bra med ägg men aldrig något till frysen. Gravid efter sista IVF, dock mf.

• Fiaflopp

JAg visste ju eg att vi var ganska många men tänkte att det skulle kännas skönt att bolla lite tankar och funderingar med er som gjort flera IVF med egna ägg innan man bestämt at frsöka med donerade celler.

Det är ju inte utan att hoppet sviktar ibland...
    Fick höra något min moster sagt till min mamma (min moster är 50 år och just fått tvillingar genom ÄD),hon är förbannad på mig för att jag inte ringer i tid och otid och tjatar om hur dom mår,hur dom äter,hur dom växer osv...jag HAR RINGT flera ggr kan jag säga men även är det ju så att jag ORKAR inte ringa till alla bebisars föräldrar runt om oss hela tiden!
    Vet ni vad hon vräker ur sig till min egen mamma?
    Hon frågar först hur många försök vi gjort egentligen och mamma svarar 6 st med egna ägg och 1 med donerade och vet ni vad kärringen säger?
    : DÅ KANSKE HON SKA GE UPP NU DÅ FÖR ANNARS BLIR HON KNÄPP I HUVUDET!

Glad blev jag då inte av den komentaren...kan tillägga att moster lyckades på sitt 2.a ÄD behandling och inga ivf innan så 2 försök totalt och så fick dom tvillingar.
    Jag trötnade nog då hon hela tiden tjatade om att för sjutton Fia,sätt inte tillbaka 2 för du kan få tvillingar och det är hemsktFörvånadGråter Hur sjutton kan hon säga det till oss som inte vill annat?
    Hur sjutton kan hon säga så då hon HAR tvillingar?

Ja ja ville bara skriva av mig...

• Minisen

Men GUD vad klumpigt av din moster!!! Hon om någon borde ju verkligen veta bättre!! Är det så jobbigt med tvillingar kanske hon kan ge en till dej :), Nä förlåt men jag var tvungen.
    Jag har gjort en äggåterföring med egna ägg och detta är min 4:de återföring med ÄD... Visst är det jobbigt och man faller hårdare för varje gång men vad är alternativet, ge upp....
    Nä jag ska fortsätta, jag SKA bli mamma på något sätt!!!
    Kram Mini

• Pantern2

Ja vad tråkigt FiaFlopp, skulle vara kul att träffa din moster eftersom vi är i samma ålder. Sen när jag fått barnen och du också kan vi ta en fika. . Alla tre. Jag bor i Sthlm, ja inom reservation om det känns rätt.

Ja, otacksamhet. Jag har kämpat så mycket nu, 4 Äggdonationer, och kämpat igenom ett tidigare förhållande då jag tjatade om barn i 8 år och det blev inget. Så jag tycker jag har 10 års kamp bakom att få barn. Vet att jag innan var ointresserad fram till jag var 37 år att få barn. Men då när jag fyllde 37 år gick jag in på bäbisavdelningen på en stor klädkedja och grät.

Ja beklagligt, har också en släkting med bäbis som ville jag skulle hjälpa henne men hon bor i en annan del av stan norr och jag i södra och när jag håller på med detta, så orkar jag inte färdas genom Sthlm, det är en pärs utan all dess like. Under en ruvar period i julas hjälpte jag henne att vaka, över den lille, men det tog jätte mycket på krafterna. Sov inget och bar den lille fram och tillbaka.
    Annars är det jättebra för hormonerna att pussa på bäbisar, och bra med att hjälpa till och stötta.Men det får inte gå ut över ens egna krafter.
    Kram

• Pantern2

Tänk om du är på Himalaya och ger upp, då dör du! Så det är jättedumt av folk att säga så. Jag ville ge upp när jag var där och höll på att dö, så jag vet av egen erfarenhet. Men jag vet har varit med om samma saker. När jag ville träffa en man och hittade ingen, letade och letade och ringde kompisar och var ledsen. De sa nu får du ge dig, ta det lugnt, det verkar ju hopplöst för dig, så det är väl nåt du kan lägga på hyllan. Samma sak med jobb sökte väl några hundra jobb en gång i mitt yrke (där de flesta inte jobbar med yrket utan blir hemmafruar det blev många i min klass, obs gifte sig rikt) innan jag fick ett.
    Nej Ge inte upp! Jag beundrar dom som kämpar mot alla odds och lyckas. I USA där hyllar de såna människor, som tar sig upp från ingenstans, skall finnas en film att hyra på video där ett par kämpar med att få barn och ett helt samhälle med grannar och allt stöttar dem och de lyckas tillslut, vet inte vad den heter har en vän som sett den. Sen kan man ju sätta en deadline själv. Oftast är det väl pengarna och ålder då som tar ut sin rätt, men det är ju en helt annan sak.

• Sleepingbeuty

Bra skrivet Pantern.Ja när ska man ge upp???
    Jag har kämpat i så många år.genom pojkvänner som velat men backat när det kommit till verklighet.Jag harslösat bort så mycket tid på män som inte velat.
    Så jag tog saken i egna händer.Ingen ska få stoppa mig!! Jag har gjort 4 inseminationer ,4 ivf:er och nu den 7 ÄD.Blev gravid efter förra men miste det i v 7. Men mina tidiagre försök har inte lyckats för att jag inte visste att jag hade ett högt TNF värde.Så när jag fick behandling för det så lyckades jag förra gången.Även om det blev så ila som det blev så vet jag nu att det funkar.Naturen har också sin roll i det hela och assisterade befruktningar finns det stora risker i.
    Men jag kanske ger upp nu efter detta om det inte blir nåt.Pengarna har tagit slut! men vem vet.Ska pengar få styra om jag känslomässigt inte är klar med den biten? Jag har alltid hittat lösningar tidiagre! Ja vi får se.

Fiaflopp: Vilken kommentar!!!!
    Jag hade konfronterat henne,sagt vad jag tycker.

Min moster ringde mig igår och började oroa sig för hur jag skulle klara av det eftersom jag ärv ensamstående.Suck!! Att andras oro elimeinerar och undergräver ens självförtroende och den tro man har på sin egen kapasitet är ju himla dumt!
    Jag har ju en son på 22 år.och honom var jag ensam i och i en dålig relation.Pappan jobbade i andra sidan av Sverige och var bara hemma på helgerna, så det funkade inte.Samt att jag samtidigt åkte på giftstruma.Så jag hade ett helvete att klara av allt ensam.Så jag om någon VET hur det är att vara ensam och att ta hand om en bebis.
    Nu är ju alla förutsättningar bättre då jag är äldre och visare och modigare.
    Men det gjorde mig inte glad att andra håller på att oroa sig och undergräva min egen förmåga för att de själva inte skulle klara av det.Rena projectioner som man ska vara på sin vakt med.Det är ju dom själva dom pratar om egentligen.de utgår bara från sina egna perspektiv.

Fia din moster verkar ju inte i balans med såna uttalnaden.Precis som om hennes upplevelser skulle vara dina????
    Är hon inte glad över sina tvillingar utan bara ser det negativt så borde hon inte har gjort det.Sedan att inte förstå dig när hon själv vet vad man går igenom är ju konstigt. Unvik att ringa och ligg lågt!! De kan inte heller ställa krav på dig att du ska ringa och fråga hur dom mår! Man ställer inga krav på människor man älsjar och bryr sig om.Önskningar kan man ha, men krav!! Vadå...kan hon inte ringa dig och fråga hur du mår???
    Förstår hon inte att du behöver vara i ditt nu?

Fattar folk inte ibalnd vad de häver ur sig!!!
    Låt inte hennes ord påverka dig Fiaflopp! För det är henes problem hon överför på dig!! det är hon som börjar känna sig knäpp!!!
    Kramar till er alla!

• Fiaflopp

Sleepingbeauty: OM jag gjorde,jag försökte lägga et ord i diskussionen men hon vände ALLT emot mig så det var ingen ide!
    Hon sa tex att det enda du pratade om då du ringer är ju Marcus (syrrans pojke på 15 år) och bara där så gjorde hon ju bort sig för sekunden innan så ringde jag ju aldrig,eller hur...
    Sen avslutade hon den meningen med att JAG SKITER VÄL FÖR FAN I MARCUS!
    Tack för den...Marcus är mitt allt än så länge och det vet hon!

• caja

Fia- vilken puckad moster!!! Lägg ingen mer energi på henne. Välj att ringa, vara med positiva människor som ger dig energi tillbaka. Fy för såna idi....

Själv har jag gjort 4 misslyckade IVF med endast ett ägg tillbaka, 2 ggr. Gick sedan över till ÄD. Misslyckades på första försöket men nu på det andra plussade jag!!!

När vi varit barnlösa ett bra tag och äntligen hamnade för utredning tänkte jag: vad skönt nu får vi hjälp och det är klart vi lyckas då. Efter 1,5 års väntetid i IVF snurran trodde jag att första försöket skulle lyckas. Men icke. Då var jag verkligen helt knäckt. För varje försök därefter blev jag mer och mer avtrubbad. Efter 4:e försöket gick vi över till ÄD för nu visste de att mina ägg var dåliga.

Bra tänkte jag, ung kvinna, friska ägg, inga problem, då kommer det att funka direkt. Blev nästan förbannad när inte det gick den gången heller.
    Nu andra försöket var jag inställd på att det kanske inte skulle gå. Så mot all förmodan plussade jag!
    Om det inte håller sig kommer vi antagligen att fortsätta så länge vi har pengar. För någon gång tror jag att vi alla lyckas, frågan är ju som sagt hur länge man orkar. Man deppar ihop ett tag men sen kommer man igen.

Nu vet jag att det finns hopp iallafall. Misströsta ibland men ge aldrig upp hoppet!!
    Kram
    Caja

• nesistas

Hej vänner!

Tokfia, glömde du mig? Jag har gjort totalt 6 egna IVF/ICSI-försök. 4 st privata försök och 2 st via landstinget innan vi fick gå vidare med ÄD. Försökte med både långa och korta varianten, samt enbart pergostimulering. Första ÄD-försöket avbröts pga att donatorn blev överstimulerad (det har aldrig hänt mig, har fått kämpa med höga hormondoser och bara fått ut fåtal ägg). Andra ÄD-försöket lyckades!

Har gjort NUPP nu, och fick superfina siffror. Bebis är ca 7-8 cm lång nu och magen börjar puta.. Otroligt att tiden går så fort, är redan i v 12+6. Berättat på jobbet, märklig upplevelse eftersom jag fortfarande inte riktigt fattat själv att det är sant.

Stora kramar till er alla,
    Bobi

• Sleepingbeuty

Det är ju som läkararna säger.Det funkar tillslut!!! Om man då inte har några sjukdomar eller annat som ställer till det.tillslut så går det!! och för varje gång man gör det så är en ny gång.det får man inte glömma.
    Så det handlar om hur mycket orkar kroppen, psyket och ekonomin.

Bobi..härligt att du lyckades.Jag hade varit i ung din vecka om jag inte hade mist mitt i v 7.
    Caja...det kommer at gå vägen med de bra HCG värderna du har!!!
    Du vet väl att du bör ta ett till för att ha som jämförelse.Men eftersom de inte vill VULA dig om 3 veckor så tar dom väl inte nåt mer HCG heller. Snålt tycker jag.
    men gläds Caja.Såå glad för din skull!

Fiaflopp! Unvik den där människan, även om hon är din moster.Blodsband är relativt!
    Hon verkar ju rent ut sagt elak! att häva ur sig sånt mot dig!!!
    Låt henne vara.Markera genom att hålla dig undan.
    du behöver vara i ditt utan påfrestningar!

• Pantern2

Ja många människor projicerar sig själva på andra, som Sleepy skriver. Jag väljer mycket noggrant vilka jag pratar med om vad jag gör. Annars skulle jag få en massa problem med folk som ojar sig och suckar och ger elaka kommentarer. Så jag skall överraska dem bara, och sen om allt går bra, då kan jag vara stark och tala öppet och argumentera mot dumma människor.

Så håll ut och håll dig undan. Stöd är jätteviktig! Och det får vi här! Har man inte starkt inre stöd hjälper det jättemycket att ha stödjande människor omkring sig! God natt på er alla!

• Fiaflopp

caja: ja jag vet att du plussat och det efter att ha gort IVF,SÅ skönt och det ger oss hop om at det ju faktiskt KAN gå och vet ni vad,det SKA gå för oss alla!!

JA jag ringer inte henne mera,vill hon prata så får hon ringa men då ska jag ha en ursäkt först!

Bobi: klart jag inte glömer dig vännen,ville bara starta en tråd för oss som gjort flera IVF och sen hoppat in på ÄD så vi som ännu inte lyckats kan få lite hopp inför kommande försök....och du min vän är ett STORT HOPP!!

Svar på tråden Ni med flera IVF bakom er som flyttat hit...