• Panton

AAAAJ!!!! Blev klippt och nu har stygnen gått upp!

Blev sydd efter förlossningen eftersom de behövde klippa. Men nu har stygnen gått upp och klippet, som ej läkt, är mer eller mindre vidöppet. Var hos läkaren idag, men det enda jag fick var antibiotika.

MERDE! Jag kan ju knappt röra mig och det svider utav bara h-vete. Ska man behöva ha de så??? Jag får panik när det svider för inget hjälper, det gör bara så fruktansvärt ont. Tänk er att strö salt i ett öppet sår, det är ungefär vad jag genomgår flera gånger om dagen!

Uuääähh, tycker bara så synd om mig själv. Vill ju kunna lägga energin på lillkillen istället för att ha ont i ett dåligt sytt klipp. Jag är så förbannad!!! BLÄ!!!

• Svar på tråden AAAAJ!!!! Blev klippt och nu har stygnen gått upp!
  • Panton

För att det har börjat läka och då kan de inte sy. Måste vänta tills det har läkt helt och sen sy... Kul.

• HaJoMi

Kompisens stygn gick också upp och inte heller det sydde de ihop igen, däremot skulle hon sitta i ett speciellt bad för att få det att snabbläka. Hör efter, jag vet inte vad det för för mirakelmedel i men vården borde ju veta

• mästerkatten

Ja, det låter konstigt att du "bara" fick antibiotika. När födde du ? Om det verkligen inte ha läkt ordentligt tycker man ju att det behöver sys...

• Panton

Haha, jo de sprang som tokar på SÖS idag och letade efter det där mirakelmedlet man ska sitta i. Men det kunde inte hitta det... Man tror man drömmer...

• Panton
    mästerkatten skrev 2007-08-30 17:12:53 följande:
    Ja, det låter konstigt att du "bara" fick antibiotika. När födde du ? Om det verkligen inte ha läkt ordentligt tycker man ju att det behöver sys...
    Födde natten mot söndagen. Men det är att det har börjat läka och då kan man tydligen inte sy. Hade det inte läkt alls så hade det nog varit en annan femma.
  • Izzo

Ajajaja

Lider med dig, tycket att det var en plåga att kissa efter mina förlossningar men kan inte vara nått jämfört dina plågor

• gormisen

Stackare!
    Har du iaf fått parafinolja så du slipper "ta i" när du ska på toa?

• Stumpan83

Mina stygn gick också upp. Ett knep jag läste om här på FL var att sitta på fel håll på toaletten när amn skulle kissa. Funkar jättebra för då åker kisset framåt och inte bakåt mot såret och sen duscha efteråt för att slippa torka sig med papper som också svider och gör ont.

• Panton
    gormisen skrev 2007-08-30 17:17:48 följande:
    Stackare!Har du iaf fått parafinolja så du slipper "ta i" när du ska på toa?
    Nope, har varit ganska lös i magen efter förlossningen så jag har sluppit. I värsta fall har jag dotterns katrinplommonpuré att ta till.
Svar på tråden AAAAJ!!!! Blev klippt och nu har stygnen gått upp!