• Joboli

Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!

Tuttvärken skulle det stå Inte yttvärken som jag skrev...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Joboli
    Grebban skrev 2007-09-01 12:47:46 följande:
    jag har aldrig sex under nån sorts behandling...Jag har tyvärr dessutom förlorat ett barn och är oerhört försiktig.
    Lider med dig vännen. *stor kram* Jag förstår att du är försiktig i allt du gör. jag har hört att de som fått många MF får rådet att avstå sex? Kram
  • Joboli
    Grebban skrev 2007-09-01 13:21:15 följande:
    Lejonhjärta: När har du testdatum? Eller när tänker du testa första gången? Jag är rädd att man testar för tidigt och det blir minus, men att man faktiskt är gravid då.....då blir det verkligen fel sinnesstämning för en ju...
    Hej vännen!äste din pre.. så sorgligt, usch att man ska behöva vara med om något sådant, livet är bra orättvist. Jag hoppas det går bättre för dug framöver. JAg har testdag den 7/9, min sambo vill inte tjuvtesta så jag får väl hålla mig till tåls, men det kliar i fingrarna. jag vill ju veta NU om det är kört eller inte. Kram
    lillawi skrev 2007-09-01 12:59:01 följande:
    Att man avråds från sex efter att ha varit missfallsdrabbad är i de flesta fall just med hänsyn till den psykologiska aspekten. I alla fall så länge inte missfallen har en konstaterad orsak. Har missfallen däremot skett sent och bero på försvagad livmoderhals, cervixinsufficiens, eller tidiga sammandragningar och liknande kanske det finns anledning att avstå.lillawi
    Det var ett intressant inlägg, jag har aldrig vetat varför. Jag har alltid trott att orgasmen kan göra så samandragningar i livmodern stöter ut ägget, och så har man ju hört att spermierna kan mjuka upp livmoderhalsen i slutskedet av graviditetn, och då har man ju inbillat sig en massa där oxå. Rena hypoteser från min sida, man ska då oroa sig öve allt. Så då kanske man kan mysa lite ikväll då
  • Joboli

Min vaggis går jättelätt att få in, endera så är jag väldigt slapp då annars så är jag inte gravid. Man jag röstar på slapp och gravid

• Joboli

Hej! Jag är på ruvdag 11 (ET är 0) Korttisodlat. Jag har stötvis sån mensvärk i magen och imellan molvärk, undrar om det betyder att det är kört. Ibland får jag även ont i blygdbenet inne i slidan, (känns som kramp i slidväggarna) Har inte ont i några bröst ellr svullen i dem heller. Känns som det är över ju.. ÅÅ det är så låång te testdag och inte får jag tjuvtesta heller, för gubben. 5 dgr kvar te test Kram

• Joboli

Just det... Jag är så trött, har i flera dagar somnat vid 21:00-21:30 för att sova till 8:00 dagen därpå. Brukar väl aldrig sova så mkt, har väl aldrig lagt mig så tidigt. Kan det vara progesteronet tro?

• Joboli

Hej vänner! Vet inte hur det går, har haft blodblandade flytningar idag, ska testa ikväll tänkte jag, 4 dgr innan testdag. Men det känns kört. Tack för ert stöd. Kram!

• Joboli

Jag är på ruvdag 12 (ET 0) min mens är oregelbunden, mellan 32-45 dgr emellan

• Joboli

Det är ett IVF, (färskförsök) ,2 dagarsodling

• Joboli

Mensen kan väl bli lite konstig av alla hormoner och då kanske den kan komma tidigare? Jag vet inte....

• Joboli

Tack snälla du! Kram!

• Joboli
    Grebban skrev 2007-09-03 14:17:58 följande:
    Lejonhjärta: du kan väl skriva till mig sen om du orkar, så jag vet...Även om jag inte alls känner dig så vet jag hur det är att genomgå allt sånt här.Jag är din vän här. Kram.
    Tack min vän Va skönt att prata med folk som förstår en. Tack än en gång. Jag sitter och är jätte kissnödig nu, har inte kissat sen 11:00, men tänkte stå ut ett tag till. Vet att det är bra om urinen stått i blåsan minst 4 timmar. Jag hör av mig. Kram!
  • Joboli
    Grebban skrev 2007-09-03 14:22:54 följande:
    lejonhjärta: du borde kunna gå o kissa nu, det är ett tag sen ju..Vill bara berätta att jag blödde rikligt, rikligt när jag var gravid förra gången, så lite blodblandat får inte ge dig att ge upp hoppet helt!
    ÅÅ gjorde du vännen, åå hoppas det inte blöder mer på mig då. Det är inte så mkt, undefär som ett knappnålshuvud i morse klockan 5, och en liten strimma i flytningen klockan 11. Jag hoppas att det är det enda som kommer, har inte vågat titta efter. Jag gjorde ju en IVF i vintras, den slutade i MF v5+0, IVF nr 2 i maj blev inga ägg berfuktade så därför fick jag inte ruva alls då, och nu IVF nr 3... jag vill inte att den ska sluta såhär.. Usch jag är snart 29 år.. känner att åren rinner iväg, vi började ju när jag var 25. Jag lägger till dig i min gästbok så kan du komma in och läsa lite mer. Kram
  • Joboli
    Billan n skrev 2007-09-03 14:33:41 följande:
    Det va min testdag idag, fick en brun blödning i lördags så jag trode det va kört men den varade bara i en dag.....Kan inte tro det är sant
    Grattis Billan n
  • Joboli
    Grebban skrev 2007-09-03 14:43:14 följande:
    Lejonhjärta: Känner du nåt symtom förresten?Bilan: Har du känt symtom, vad i så fall?
    Bara mensvärk/molvärk, trött.... Inget annat..
  • Joboli
    anna7629 skrev 2007-09-03 15:08:40 följande:
    Leijonhjärta: Jag hoppas att du får ett jätte stort plus... Tror inte att det är någon fara, jag håller tummen stenhårt för dig.Kram
    Tack vännen!
  • Joboli
    lesoth skrev 2007-09-03 15:47:37 följande:
    Leijon kramar om dig hårt hårtjag finns här för dig kram kram
    Tack min vän, jag vet att du alltid finns här för mig, jag hoppas att du vet detsamma.Kramis till min finaste vän
  • Joboli
    Babe skrev 2007-09-03 15:56:37 följande:
    Men vänner, har inte läst bakom i tråden... men ni tjuvtestar väl inte?! Det får ni väl ändå inte göra... det kan visa falskt resultat, och då blir man bara förvirrad o osäker. Kramar/Babe(som själv VILL veta NU...)
    Eftersom jag fått MF förut så ville jag veta om det var ett MF påväg igen. Kan vara bra att veta vid kommande IVF, min 4:e i ordningen. Självklart hade jag inte testat annars och jag vill inte kalla detta tjuvtest utan bara se om ägget hade fastnat eller inte. Jag tycker man får testa bäst man vill, men jag gjorde det för att se om jag får MF på MF och kanske behöver stödmediciner vid nästa försök.
  • Joboli
    Bakverk skrev 2007-09-03 18:06:52 följande:
    Leijon: Nej!! Hoppas det visar plus senare.... Har du fått blödning? Kramar om!!!
    Har blodblandade flytningar.. Kram
Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!