Inlägg från: Minelly |Visa alla inlägg
  • Minelly

Vad är White trash för dig?

Rosana: Jag kommer, kan hjälpa dig att fota ut fetknoppen som ligger din säng. Tänkte koka upp lite snabbmakaroner, ska jag ta med lite? Du hade väl en del ketchup hemma?

Har du cigg?

• Minelly

Ja, jag har treo. Har tre stycken kvar, så vi får dela på dem. Men hade du cigg eller, annars får jag sticka om Lidl på vägen.

• Minelly

Köper ett par läsglasögon på Lidl också, så kan vi testa om det hjälper dig att se någorlunda bra.

• Minelly

Frantic- HUr f-n har ni råd? Jag och Roffe betalar fortfarande av på vattesängen!

• Minelly
    DrottGirl skrev 2007-09-01 13:03:51 följande:
    f-n måste på stan en sväng först, har fått ett presentkort på Willys och de har ngn rabatt m ta 2 betal för 1 eller så på pastapaketen från eldorado - ska jag köpa till dig m Rosana?
    Behövs inte. Jag fixar snabbmakaroner, köp coca istället.
  • Minelly

Jag är på G nu. Skall bara lämna Destiny på barnpassningen på ICA Maxi.

• Minelly

Vilken j-vla helg! Hann bara lämna in Destiny på Maxi och hoppa på bussen när mobilen ringer. Jodå, det var från Maxi.  Destiny hade trillat ner från rutschbanan och rakt ner i bollhavet. Hon landade visst lite fel och fick ont i foten. Ja, så ont så jag fick ringa Roffe. Han kom och hämtade oss och vi åkte upp till akuten. Vi teg hela vägen i bilen, den enda som hördes var lite jämmer från Destiny. Jag var vansinnig på henne och tänkte att hon inte kunde ha så j-vla ont. I alla fall så stod jag och kedjerökte utanför akuten när Roffe kom ut med Destiny i en rullstol. Jodå, hon hade ju stukat foten. Vi fick sticka till apoteket och köpa tabletter, och jag passade på att köpa lite Treo också. När vi var klara sade jag till Roffe att han fick ta Destiny eftersom jag skulle hem till Rosana. Tror ni han gjorde det? Nä, för han skulle på bilbingo med Evert. Jag blir så f-rbannad på honom. Kan fortfarande inte förlåta honom för att han värderade sin meckarverkstad mer än vårt förhållande.

• Minelly
    Rosana skrev 2007-09-01 13:44:07 följande:
    DrottGirl och Minelly; Vill ha ett rejält snack med er! Fick upp Stanko ur sängen å e ba sååå lack nu! *bölar så att resterna av gårdagens mascara rinner i strida strömmar* Ställde honom mot väggen å fråga' om han smittat ner mig med klamydia i ögonen. Å han ba sa att jag ska fråga er vem som smitta' ner honom...Svär att ni inte ha vart med honom!
    Hallå! Det där med Stanko är jag inte inblandad i.... det får du ta med Drottgirl.
  • Minelly
    locco skrev 2007-09-05 15:22:59 följande:
    Exempel på namn som WT -föräldrar döper sina barn till:nova, noa, leo, leon, neo, love, lova, theo, teo, alvin, edvin, liam, alva, saga, tindra, alma, oliver, max, melvin, noah, malte, thea, noel, gustav, alma, tove, tova, engla, vilgot, maja, fabian, ludvig, etc...listan kan göras lång men det rikigt skriker WT om namn som dessa
    Håller inte med om alla de namnen
  • Minelly
    DrottGirl skrev 2007-09-06 09:17:06 följande:
    intressant. Nu tilhör jag ju dem som har "drivit lite" m WT begreppet här inne, men jag måste nog säga att husvagn har 2 olika betydelser för mig, dels de som satsar på sin husvagns semester och spenderar en hel del pengar o tid på den dvs de som verklgign har VALT det - där är det inget WT alls! men det finns även de som alltid bor i husvagnen på samma camping varje sommar - där är det ingen natur vi pratar utan då är det fester o snabbmat  m de andra grannarna på campingen, då är det WT varning på dem och då min mor en gång i tiden arbetade på en camping lite extra medan hon egentligen var hemma m oss barn så måste jag säga att tyvärr har jag kommit i kontakt m dessa WT-campare och de e inte roliga, ungar som e vakna till 1 varje natt, föräldrar some fulla och har högjutt sex i förtältet, wct overaller som aldrig tvätts etc etc. Det här var iofs många år sen men de finns kvar än idag!
    Kul att se dig tillbaka
  • Minelly
    Mamasnest skrev 2007-09-07 20:58:29 följande:
    Glöm inte hemmabaren med Rosita och hemkört. Och alla möbler måste vara svarta. I sovrummet står dessutom en dubbelsäng med inbyggda sängbord, speglar och klockradio i ramen.
    Inte vilken dubbelsäng som helst, VATTENSÄNG!
  • Minelly
    locco skrev 2007-09-09 22:37:55 följande:
    white trash / vitt slödder är för mig folk som har fördomar som ni i denna tråden har. för mig är det NI som är WT. människor som tror sig vara finare / bättre än andra bara för att de råkar ha mer pengar eller vara uppväxta i "fina" familjer eller lyckats gifta sig rika etc. och som grädde på moset så tycker ni att det är roligt att driva med dom ni anser vara WT.göra sig rolig på andra människors bekostnad är så bara fruktansvärt omoget.
    Syftet med denna tråden var från början att bena ut vad folk i allmänhet anser ingå i begreppet WT.
  • Minelly

Och förresten, Locco.

Jag tror du är ganska ensam om din beskrivning och uppfattning av WT.....

.....människor som tror sig vara finare / bättre än andra bara för att de råkar ha mer pengar eller vara uppväxta i "fina" familjer eller lyckats gifta sig rika etc. och som grädde på moset så tycker ni att det är roligt att driva med dom ni anser vara WT.

• Minelly

Och jag förstår dig.

Fast jag är en av dem som några sidor tillbaka hade väldigt kul när vi beskrev olika situationer ur en WT´s vardag.

• Minelly
    annsan82 skrev 2007-09-11 12:52:02 följande:
    verkar som om jag dödade denna tråd med mitt SUPER roliga inlägg Om nu nån saknar dörmågan att förstå det, så var det självironi mitt tidigare inlägg var byggt på!tjola hopp...l

Det var inte jättetydligt att det var ironi.

Tråden har ändå varit halvdöd ett tag.

• Minelly
    DrottGirl skrev 2007-09-11 23:12:25 följande:
    minelly - mitt alter ego va ju delvis hämtat ur en gammal grannerfarenhet - fick höra ryktesvägen häromdagen att grannens man nu har fått träffat lagens långa arm då han fifflat m bokföringen i egna firman samt för innehav av narkotika... hon svarade m att kasta ut hans grejer genom fönstret skrikandes alla möjliga fula ord och sen beklaga sig på gården att han var dj-ligt klantig som åkte fast - hur ska de nu få in pengar ifrån hans svartjobb etc.... vad ska man säga... sorry men WT finns def i detta land - oavsett vad vi vll kalla det!

Exakt!

Du, jag, Rosana och Petit Couer har i alla fall samma upfattning om vad WT är.

• Minelly
    heku skrev 2007-09-12 18:33:57 följande:
    WT enligt mig är helt klart FL folk!
    Det är flera stycken som skrivit det. Vad menar ni? Jag har ju för mig att här på FL finns det många olika typer av människor. Förklara, tack!
  • Minelly

Jag har FÅTT för mig skall det stå.

• Minelly
    Mamasnest skrev 2007-09-13 21:17:22 följande:
    Jag har blivit lite skadad av den här tråden. Överallt där jag ser potentiella WT-personer så tänker jag på fyndiga beskrivningar från den här tråden. Idag stod en slabbig kvinna brevid mig i köttdisken, hon köpte kotletter och jag köpte fläskfilé. Då tänkte jag på någons kommentar" WT har aldrig ätit fläskfilé på en vardag" och började fnissa okontrollerat.
    Samma här.

Fläskfilén var givetvis till lördag kväll då Roffe och Sussi kommer på besök med sina barn Chävin och Chazzandra.
  • Minelly
    DrottGirl skrev 2007-09-14 12:25:24 följande:
    Minelly - du vet att sussi går på pulverdiet va? tydligen superbra! så fläskfilén får ni äta själva, eller dela upp o frys in till ngt annat tillfälle att fira*igår så marinerade jag fläskfilé, grillade grönsaker i ugnen och åt m en sås gjord på turkisk youghurt - en helt vanlig torsdag efter heltidsjobb, läxläsning o träningar...*

Lägg av! Jag som lade ut halva underhållsbidraget på den fläskfilén. Ok, whatever! Roffe får väl äta upp hennes bit också, och hennes pommes, och bearnaisesås.  Undrar om hon kommer att tacka nej till tetra vinet också, det tror jag knappast. J-kla Sussi!!!

Drottgirl: Gud vad du är O-White Trash

Svar på tråden Vad är White trash för dig?