Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Vad är White trash för dig?

Jag tycker det är WT att plugga på komvux med studielån
    det är WT att älska Volvo Cross Country
    och WT att inte resa utanför Sverige
    och WT att ha en hörnskinnsoffa
    och WT att döpa barnen till Tindra och William

och lite WT är det att som jag sitta och gruppera människor så Fast kul är det.

• JohannaJ
    Sobril skrev 2007-08-30 21:30:02 följande:
    Nej,det är inte WT, bara fördomsfullt. Och som du säger väldigt roligt.
    Fast och ska man vara riktigt fin så håller man nog tyst med sina fördomar tror jag. Fast jag som är akademiker från arbetarklassfamilj får vara WT utan skämmas, har det i blodet liksom
  • JohannaJ

Glömde det ultimata WT-plagget. Sån där tröja som det står "bebis" på magen på
    Den skriker det WT-mamma om.

• JohannaJ
    Sobril skrev 2007-08-30 21:50:31 följande:
    Kom på en till: att få skyhöga telefonräkningar för att man ringt in till dessa jävla tävlingsprogram på tv, där varje samtal kostar typ tio spänn.
    JA! och sms-lån
  • JohannaJ

Kom på en till!
    Att kalla sin sambo/man för gubben. Och att han kallar sin fru/sambo för kärringen inför sina vänner.

• JohannaJ
    Ronille skrev 2007-08-30 22:20:11 följande:
    JA! Jag tycker det är så fullt att kalla sambon/maken för gubben. Men även då mannen kallar frun för "regeringen"
    ja "regeringen" är ju en klassiker
  • JohannaJ
    Mamasnest skrev 2007-08-30 22:20:17 följande:
    Kom på en till... att gå i hockeytröja när det inte ens är hockeysäsong. *ryser*
    att gå i hockeytröja öht är WT
  • JohannaJ
    Vipera berus skrev 2007-08-31 13:28:36 följande:
    En äkta WT-familj måste givetvis ha en stor kamphund som de kallarDevil alternativt Evil.
    eller en rottweiler som dom hävdar trivs utmärkt med att bara gå ut på promenader.
  • JohannaJ

jotex är härligt white trash. Och panduro-gör-egna-smycken set.

• JohannaJ

och vårdbidrag är WT (hukar mig för alla arga hemma-mammors hembakade bullar).

• JohannaJ
    annsan82 skrev 2007-09-07 23:08:28 följande:
    jag tycker att det är WT att ha eget internet!
    nehe du. Klart mer WT att låna mammas :-P
  • JohannaJ
    Mamasnest skrev 2007-09-07 23:12:19 följande:
    Jag trodde att de flesta trailerpark-WT-brudar hade minst 2 jobb: Strippa och servitris, inte skulle en WT-brud måna om barnen???
    jodå, men även den bästa WT-mamman måste ta hand om ungarna. Och tänk vad bra att kunna sitta vid familjeliv hela dagarna och få betalt för det
  • JohannaJ
    annsan82 skrev 2007-09-07 23:13:52 följande:
    det är otroligt WT att inte bry sig om miljön och att säga att man vill ha en "bensinare med rejält drag i".
    säger bara cross country
  • JohannaJ
    cicci85 skrev 2007-09-08 07:07:41 följande:
    Neej, WT har inga cross countrys, hur skulle de ha råd? De har ju en rostig gammal 240 i bästa fall eller en rostig gammal toyota...
    joho då. Men för mig är WT inte bara hyresrätt i ytterområden utan snabba pengar från lite svartjobb vilket resulterar i "hantverkarlyx" som mexitegelvilla, cross country (för man kör ju svenskt!) och en häftig ölmaskin i köket
  • JohannaJ
    Cerasus skrev 2007-09-08 17:47:25 följande:
    Glöm det. WT är i mångt och mycket en benämning på extremt fattiga människor. Har man bil är den inte tillverkad senare än 1985 och ölmaskinen är far i huset. En maskin som kan ta hand om öl liksom. Silverankan såldes max en månad efter dopet för att man skulle kunna betala elräkningen.
    begreppet har en annan innebörd i Sverige. Vi importerar kanske ordet men inte betydelsen. Kontrasterna mellan sociala klasser är en annan här men det innebär inte att fenomenet med vissa värderingar och levnadssätt för vissa grupper av människor inte existerar.
Svar på tråden Vad är White trash för dig?