Inlägg från: Moxie |Visa alla inlägg
  • Moxie

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:48:23 följande:

Men GÅ UR, då. Så slipper du betala. Jag förstår inte det här gnället...
    Mnja. Du får fortfarande betala begravningsavgift, och det är ju fortfarande så att kyrkan handhar myndighetsutövning.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:47:17 följande:

Samma IDEAL betyder inte att alla kvinnor gifter sig med en man som ser ut som Dolph Lundgren. Inte minst på grund av att Dolph Lundgren-klonerna liksom inte räcker åt alla. Utan dom flesta blir tvungna att nöja sig med en man som kanske inte är fullt så manlig som dem hon dagdrömde om i tonåren. Många kvinnor kompenserar ju makens brister genom att fortsätta att svärma för skådespelare och andra artister, som har den åtrådda manligheten, eller läsa romaner om sådana män och fantisera. Män, i sin tur, kompenserar ofta makans brister i det avseendet genom att kolla på 20-åriga bystiga flickor i porrens värld.
    Herrejösses. Vilken verklighet lever du i egentligen? Och hur svårt har du att begripa att Folk Är Olika, och att det är skillnad på Manlighet och Manligt Utseende?

Men, igen: Vilken verklighet lever du i? Herregud, så deprimerande...
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-05 23:55:26 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 23:24:38 följande:LÄS vad jag skriver. Heminredningsintresset, som bara är ETT exempel på bög- och kvinnointressen, kan härledas till honans intresse för att inreda ett tryggt och ombonat bo för sina ungar!
    ...vilket ju, återigen och som sagt, vore relevant om det vore så att fler bögar var heminredningsintresserade. Såvitt jag vet så är inte så fallet i verkligheten (utanför kvällstidningarna och gör om mig-programmens värld).

Det är också viss skillnad på liveare och SCAiter (eller vad de heter nuförtiden), även om grupperna till viss del överlappar. Vettu. När man slipper den historiska korrektheten så kan man ta ganska stora friheter med sin karaktär

Men du missade ju poängen, eller förstärker den tillochmed själv: Här har vi ett gäng ytterst hetero pojkar som brinner för tygval, färgsättningar, stil och form - Var inte det karakteristiska egenskaper hos kvinnor och bögar nyss? Eller har dessa grabbar utvecklat en särskilt manlig inrednings- och designdel i sina hjärnor under graviditeten, specifikt skild från den som kvinnor och bögar utvecklar? Och vad beror det på isf - En överdos riddarromaner, lästa av en mamma som fått nöja sig med en halvmanlig kar och därför drömmer om Sir Lancelot och hans svärd?

Du funderar för övrigt inte på att du klär din son i strumpbyxor och klänning? Eller just det - vid den här tiden så var det ju ett manligt mode, ja. Det är ju därför det inte *kallas* klänning.
  • Moxie
    trollbottom skrev 2007-09-06 00:42:30 följande:
    Du menar alltså att våra intressen ligger i generna? Hur kommer det sig då att kvinnor har så grymt olika intressen? Alla kvinnor borde då vara intresserade av samma saker, eller hur? Hur förklarar du att de flesta inredningsarkitekter är straighta män?
    De är alla SMYGBÖGAR!!! Nähä...
  • Moxie
    stina84 skrev 2007-09-06 07:27:47 följande:
    Nope, jag har aldrig sagt att man ska jämnföra vad som är naturligt genom att kolla naturen.. Vad har du fått det ifrån? Då har det nog blivit en missuppfattning, inget illa menat men det blir ju lätt så när man skriver och inte kan "prata" rätt ut. Hoppas du förstår vad jag menar
    Det är ju inte heller det hon säger. Hon påpekar ju just att du hävdar att man inte kan se vad som är naturligt genom att titta i naturen, och därför ställer hon frågan (liksom jag): Och hur får man reda på vad som är naturligt, då? Finns det något kriterium utöver "Naturligt är vad *jag* är, gör och gillar" ?
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 12:59:37 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:12:21 följande:Nej, jag pratar inte om normativitet, utan ordet normal, vilket inte betyder det som du beskriver. Det är inte en förolämpning att kalla något för onormalt då det inte alls behöver vara negativt att vara onormal. Ni som tar det som en förolämpning är ju ni som har fördomar om att det är bättre att vara normal.
    Menar du alltså att det är onormalt att vara frimärkssamlare? Eller att lyssna på irländsk folkmusik?
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 12:47:22 följande:

konstigt har jag inte sagt, utan avvikande med man i klänning.OCH det är för fan inte nåt jag tycker, det är så, på gott och ont! Av alla sveriges män, skulle jag tippa på att högst 15% skulle kunna ta på sig klänning i ett vardagssammanhang.
    Det ord du söker är "Ovanligt". Det är inte samma ord som "Onormalt".
  • Moxie

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-06 19:20:29 följande:

ja visst kan det ändras i framtiden, det tror jag också och ser som nåt positivt. Men att de ska vara så svårt för vissa att klämma ur sig att det inte är vanligt idag, kan jag inte fatta
    Nu har jag inte orkat läsa slut hela den här trådsvansen, så det kan säkert redan ha sagts (igen), men:

Det är ingen som hävdar att det är "vanligt". Däremot vänder sig flera mot att det skulle vara "onormalt". Återigen: Att samla frimärken är inte särskilt vanligt. Skulle du kalla frimärkssamlare onormala för det?

"Onormal" och "Ovanlig" är inte synonymer. Håll dig till det ord som betyder det du (säger att du) menar så håller alla med dig.
  • Moxie

fia sthlm skrev 2007-09-06 19:56:58 följande:

var inte du kristen?Det står ju om samma saker i nt med? ang att ha sex med samma kön nämligen?
    ...du menade säkert att skriva "angående att delta i hedniska sexualriter". Eller möjligtvis "att prostituera sig i templet". Om vi nu ska vara Bibeltrogna.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-06 20:44:05 följande:

Folkdräkterna "uppfanns" definitivt inte under den nationalromantiska tiden. (Skaffa vilken dräktbok som helst! Däremot så uppfanns Sverigedräkten då, för att många som hade flyttat in till storstäderna kände att dom inte hade riktigt rätt till någon av sockendräkterna.

)Och inte spelmansmusiken heller. Däremot stämmer det att många forskare under denna tid gjorde ett jättearbete för att bevara dessa delar av vår kultur till eftervärlden. Och det ska vi vara tacksamma för!
    Den form de har idag "uppfanns" under den nationalromantiska tiden - Såväl Sverigedräkterna som Landskapsdräkterna uppfanns då. Sockendräkter fanns det visst spår av, men de förstorades och "kulturifierades" av nationalromantiker som ville förhärliga den stolta svenska bonderasen.

Jag sade inte heller att spelmansmusiken uppfanns då.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?