tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
fia sthlm: Jo det var ju det jag menade, att det "synden" är synbar för prästen då det gäller vigsel av homosexuella. Men om det nu är en sån stor fråga för präster att slippa viga människor som lever i synd. Torde det då inte finnas en slags kyrklig "hindersprövning", likt en konfirmation eller så? Annars lär det ju med största sannolikhet vara så att präster dagligdags viger människor som på möhippan hittade på hyss, som tänker skita i sitt löfte att vara trogen, som inte bryr sig ett dyft om den kristna synen på äktenskap...
Av alla mina homo-vänner finns ett antal som ser det går att se att det är "homo". Men MAJORITETEN av dem går det inte att se på.... Ingen, och jag menar INGEN av mina vänner, min familj och min släkt hade någon aning om att jag är bi. Alla såg ut som frågetecken då jag presenterade min dåvarande käresta (en tjej). Så alltså, i min bekantskapskrets, visst existerar butch och femme, men inte i särskilt stor skala.... i mitt och min dåvarande flickväns förhållande fanns ingen strävan efter att den ena skulle vara manlig. Vi gillade ju varanda, som tjejer
Angående alla bibelverserna som klistrades in, så tycker jag inte att det var särskilt tydligt vad Gud anser om homosexuell sex, frånsett där det stod om "man som ligger med en anna man som med en kvinna" I de andra verserna skrevs rent allmänt om synd osv, inte om homosexuella.... Så tolkar jag det
Freesprit: Okej, det står i fler verser. Men jag ställer mig fortfarande fårgan: Varför omnämns inte lesbiskt sex?? Och hur är det då med de män som inte "ligger" med varandra. De som lever utan sex, eller bara kramas tex??
Free Spirit: Men det är en vesäntlig skillnad på sex och kärlek eller hur!? Kärlek är inte alltid synonymt med sex.. Och en undran, var förbjuds KÄRLEKEN mellan homosexuella?