Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

gudrun skrev 2007-09-17 22:03:04 följande:
    Vart står det i bibeln att Gud gjorde det?? Jag tror,som sagt,att saker hendte efter syndafallet,Guds slapelse blev inte som Gus hade tänkt.Men detta kan vi ju älta fram och tilbaka till domedagen...Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 21:59:49 följande:
    Nej, jag vill veta. Vem skapade homosexualiteten. Om inte gud.
  • Dorian Ertymexx
    Vart står det i bibeln att Gud gjorde det?? Jag tror,som sagt,att saker hendte efter syndafallet,Guds slapelse blev inte som Gus hade tänkt.Men detta kan vi ju älta fram och tilbaka till domedagen...Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 21:59:49 följande:
    Jag vill fortfarande veta vem annars som har makt att skapa i en värld där "Inget kan tas ifrån, och inget kan läggas till".
  • Dorian Ertymexx
    Så gud fumlade. Var inte gud perfekt och ofelbar?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-17 22:06:07 följande:

Gud skapte menneske til mann og kvinne, til mann og kvinne skapte Han dem
    Jaaa? Han skapade också vargen, hjorten och myran. Det betyder inte att man måste gifta sig med en av varje, och bara av motsatt kön...
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-17 22:45:57 följande:

Ja det var svaret..han skapte ik Erik og Sverre..men Adam og Eva..
    Han skapade även Lilith. Ergo är trekanter med två kvinnor helt OK då.
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2007-09-18 00:58:33 följande:
    Jan 39 skrev 2007-09-17 22:47:15 följande:
    Enligt vissa personer i kyrkan. Kyrkan i stort är INTE emot homosexuella. Förstår fortfarande inte var du har fått det ifrån att homosexuella inte skulle vara välkomna i kyrkan. Och vilken kyrka pratar du om? Hur skulle man kolla vem som var homo och inte? Knappast någon i dörren som frågar vem du har sex med. Gå in på Svenska Kyrkans hemsida tex så finner du att de är för välsignelseakt för homosexuella som ingått partnerskap. Parnerskap som just nu är det enda alternativet så länge lagändring inte görs.
    Det är kantorn som av gud får det heliga bajsometer-testet. Det är en maskin som kan lukta av bajspartiklar på en mans snopp. Kommer en man med positivt resultat, och utan en kvinna vid sin sida, får han inte komma in. ;)

Det är därför homosexuella är renligare och ofta mer väldoftande än andra, de försöker lura det där testet. ;)
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-18 01:23:50 följande:

Folk ser nok på kristne for dei som står for det som er rett. Tex Ingen sex før ekteskapet, ingen alkohol, nei til homofili, nei til hor..med mer..Eg forstår ik hvorfor du blir sint..redd for å miste støtte til ditt homosyn? Bare fundrer!!!Hun kan da vel tenke selv, eller er hun dum i hode?
    *asgarvar* "Folk ser kristna som de som står för det som är rätt", det var det bästa skämt jag hört på länge!

De flesta jag känner - inklusive flera kristna! - anser att kristna står för dubbelmoral, hyckleri, förlegade normer och människoförakt. I värsta fall även homofobi, misogyni och direkt satanism (om man ska läsa bibeln). Det är nu få jag känner som tror att ALLA kristna är så, tvärtom, men de som gör väsen av sig tenderar att vara de dogmatiska, fundamentalistiska och ofta sorgligt obelästa typerna, som applicerar sin egen sjuka, sneda moral på världen istället för att hålla sig till sin bibel och läsa på vad som faktiskt står.

Och läs på din bibel. Det är inget fel med alkohol. Alls. Tvärtom - det är ju alkohol som blir till jesu blod i nattvarden. Jesus trollade ju vatten till vin! Frestade han bara sina polare där då, menar du?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-17 22:06:07 följande:

Gud skapte menneske til mann og kvinne, til mann og kvinne skapte Han dem
    Han skapade dem också nakna. Så att gå påklädd är syndigt. Han skapade dem vuxna, så att vara barn är också syndigt. Om vi ska fortsätta med din logik.
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-18 08:12:25 följande:
    Jo tänk för att det är så. Men du kanske bara tänker på svenska kyrkan och inte alla de andra kyrkorna? De flesta kristna vill INTE att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan. Att svenska kyrkan är för det är väl kanske inte så konstigt. De får ju sina bidrag ifrån staten. Utan dem så skulle svenska kyrkan gå under och den behövs för när det blir kris o för de äldre!
    Det vore förvisso kul att höra andras åsikter om det där, jag är inte övertygad om att du har rätt, nämligen. Och svenska kyrkan är mig veterlien fortfarande med stor majoritet största kyrkan i Sverige.

Och vad har bidragen att göra med något? Menar du att regeringen är homovänliga, och tvingar kyrkan till något de inte vill? Måste jag påminna dig om at KD sitter med i regerigen, och att de aktivt arbetar emot allt som har med queer att göra?
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-18 13:41:20 följande:

Folk ser nok på kristne for dei som står for det som er rett. Tex Ingen sex før ekteskapet, ingen alkohol, nei til homofili, nei til hor..med mer..Les en gang til så ser du hva eg skrev..
    Så Jesus syndade, och förledde dessutom alla lärjungarna?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?