Free Spirit skrev 2007-09-18 01:23:50 följande:
Folk ser nok på kristne for dei som står for det som er rett. Tex Ingen sex før ekteskapet, ingen alkohol, nei til homofili, nei til hor..med mer..Eg forstår ik hvorfor du blir sint..redd for å miste støtte til ditt homosyn? Bare fundrer!!!Hun kan da vel tenke selv, eller er hun dum i hode?
*asgarvar* "Folk ser kristna som de som står för det som är rätt", det var det bästa skämt jag hört på länge!
De flesta jag känner - inklusive flera kristna! - anser att kristna står för dubbelmoral, hyckleri, förlegade normer och människoförakt. I värsta fall även homofobi, misogyni och direkt satanism (om man ska läsa bibeln). Det är nu få jag känner som tror att ALLA kristna är så, tvärtom, men de som gör väsen av sig tenderar att vara de dogmatiska, fundamentalistiska och ofta sorgligt obelästa typerna, som applicerar sin egen sjuka, sneda moral på världen istället för att hålla sig till sin bibel och läsa på vad som faktiskt står.
Och läs på din bibel. Det är inget fel med alkohol. Alls. Tvärtom - det är ju alkohol som blir till jesu blod i nattvarden. Jesus trollade ju vatten till vin! Frestade han bara sina polare där då, menar du?