Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Rataxes skrev 2007-11-05 23:49:54 följande:
    "Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien.."Just det, jag ser hellre att det delas ut statliga bidrag bl.a till utbildning av imamer, än att saudiska mörkmän köper sig inflytande i svenska moskéer.
    ...och hur menar du då? Jag gissar att det är en sådan där dum PK-logik-grej igen, va? Ungefär så här:

"Invandrare är PK. Därför måste vi lassa ut miljoner och åter miljoner på dem av skattebetalarnas pengar! Även till moskéer! Men - islam säger ju en del saker som INTE är PK... som att homosexualitet inte är något bra... eller äktenskapsbrott... eller slampbeteende... Vaaaad ska vi göra åt det?

Jag vet! Vi inrättar en EGEN imamskola, som inte lär ut RIKTIG islam - sådan som de envisas med som läser Koranen. Utan bara en urvattnad, svensk version av islam, som säger att homosex, otrohet och slampbeteende är något fint och bra! DÄR fick jag ihop det!"

:)
  • Gabriella S

Glömde:

"Och så tvingar vi dem att börja viga homosexuella och anta kvinnliga imamer!"

• Gabriella S

Det här hittade jag i sydsvenskan:

"Sedan dess har den verkställande direktören Bejzat Becirov styrt över stiftelsen Islamic Center i stort sett enväldigt, ansvarig bara inför den styrelse som han själv tillsatt. Verksamheten har finansierats med medlemsavgifter, mindre donationer, KOMMUNALA BIDRAG och svenska banklån. Det har ofta varit kärvt ekonomiskt, inte minst efter den stora branden 2003 och flera mindre attentat därefter." (min ändring till versaler)

...Men jag ska kolla mer i morgon. Måste sova nu.

• Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-06 09:25:21 följande:
    Vi i detta fallet syftade på Sverige.Visst finns det motstånd till kvinnliga präster här också. Och det om något är djupt tragiskt. Det baserar motståndarna på ett brev...Där kvinnorna tjattrade på under mötet- och Paulus sade ifrån..
    Nej, inte bara Pauli brev. Utan också det - mycket viktigare - faktum, att Jesus inte skickade ut några kvinnliga lärljungar. Däremot så hade han kvinnor i sitt följe som utförde diakoniuppgifter - vilket är en bra garanti, för att han önskade att se kvinnor som diakonissor i församlingarna.
  • Gabriella S

OT: Ville bara säga att jag tar paus från Familjeliv t.o.m. den 16:de november, på grund av att jag har viktiga saker som måste hinnas med under denna tid. Och loggar jag in här, så blir jag lätt sittande för länge - så nu är det "nolltolerans" som gäller ett tag. Vi ses senare i november!

Mvh

Gabriella

• Gabriella S
    bbpop skrev 2007-11-09 00:47:08 följande:
    Lagen är tydligen diskriminerande åt båda håll...www.kvp.se/nyheter/1.918281/heterosexuellt-pa...Tack Carita!
    Det där var väl dumt. Man ingår väl inte äktenskap med någon, bara för att göra ett statement i en politisk debatt..? Med den motivationen borde de inte få gifta sig överhuvudtaget (oavsett vad det skulle kallas)...

*försvinner igen; har inte tid att vara här*
  • Gabriella S
    bbpop skrev 2007-11-09 00:47:08 följande:
    Lagen är tydligen diskriminerande åt båda håll...www.kvp.se/nyheter/1.918281/heterosexuellt-pa...Tack Carita!
    Det där var väl dumt. Man ingår väl inte äktenskap med någon, bara för att göra ett statement i en politisk debatt..? Med den motivationen borde de inte få gifta sig överhuvudtaget (oavsett vad det skulle kallas)...

*försvinner igen; har inte tid att vara här*
  • Gabriella S
    Millis1981 skrev 2007-11-10 19:28:23 följande:
    Men jag kanske ligger före min tid eftersom jag är så öppensinnad?
    Nä. Inget är nytt under solen. Du och Marquis de Sade hade nog haft en del att säga varandra. Han levde på 1700-talet! Det har funnits dekadenta perioder förr... Men det kommer alltid en motreaktion, och det är den som vi börjar skönja nu när även intelligenta, ordentliga och i samhället etablerade människor börjar rösta på Sverigedemokrater och Nationaldemokrater.

Jag misstänker att något liknande den franska revolutionen eller kristallnatten är på gång. Det känns i luften. Det är så många fina och bra människor som sjuder av en rättmätig vrede nu mot allt osunt som har blivit i samhället, och som de inte vet vart de ska gå med... Och i den känslan av hjälplöshet, så kan det hända vad som helst.
  • Gabriella S
    Millis1981 skrev 2007-11-10 20:26:56 följande:
    Måste vara jobbigt att reta sig på andras utseenden och förhållanden.Gabriella S skrev 2007-11-10 20:20:00 följande:
    Alltså, för mig får folk ha vilka förhållanden de vill. Det är mellan dem och deras samvete. Jag - och många med mig - kan till och med acceptera registrerat partnerskap. Alltså ett JURIDISKT avtal så att kontrahenterna får arvsrätt efter varandra, rätt att bestämma över vården ifall den andre skulle råka i koma och så vidare.

Men det borde ha stannat där. Och HADE det stannat där, så tror jag att vi hade kunnat leva i fred här i landet.

Min gräns gick vid rätten att adoptera, rätten att inseminera sig, samt (det som inte har gått igenom, men ev. kommer att göra det) rätten att gifta sig i kyrkan och kalla det för vigsel respektive äktenskap. Jag KAN inte acceptera något av det här. Det strider mot min inneboende känsla av vanlig anständighet - förutom en massa annat, då, som omtanke om de stackars barn som kommer att adopteras in i de här konstellationerna.

Men eftersom vissa inte hade vett att veta när de skulle sluta kräva bara mer-och-mer, så är jag rädd att vi kommer att få se någon form av urladdning eller omstörtande av samhället. (Och även på grund av att det inte går att få slut på massinvandringen på annat sätt.)
  • Gabriella S
    Millis1981 skrev 2007-11-10 21:22:15 följande:
    "som omtanke om de stackars barn som kommer att adopteras in i de här konstellationerna"Ja,skulle alla vara öppensinnade med homosexualitet skulle dessa barn inte få några problem.
    ...men med den logiken skulle man bli tvungen att legalisera incest också. För att de barn som ändå blir till genom incest (och det förekommer) inte ska behöva känna sig annorlunda...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?