Millis1981 skrev 2007-11-10 20:26:56 följande:
Måste vara jobbigt att reta sig på andras utseenden och förhållanden.Gabriella S skrev 2007-11-10 20:20:00 följande:
Alltså, för mig får folk ha vilka förhållanden de vill. Det är mellan dem och deras samvete. Jag - och många med mig - kan till och med acceptera registrerat partnerskap. Alltså ett JURIDISKT avtal så att kontrahenterna får arvsrätt efter varandra, rätt att bestämma över vården ifall den andre skulle råka i koma och så vidare.
Men det borde ha stannat där. Och HADE det stannat där, så tror jag att vi hade kunnat leva i fred här i landet.
Min gräns gick vid rätten att adoptera, rätten att inseminera sig, samt (det som inte har gått igenom, men ev. kommer att göra det) rätten att gifta sig i kyrkan och kalla det för vigsel respektive äktenskap. Jag KAN inte acceptera något av det här. Det strider mot min inneboende känsla av vanlig anständighet - förutom en massa annat, då, som omtanke om de stackars barn som kommer att adopteras in i de här konstellationerna.
Men eftersom vissa inte hade vett att veta när de skulle sluta kräva bara mer-och-mer, så är jag rädd att vi kommer att få se någon form av urladdning eller omstörtande av samhället. (Och även på grund av att det inte går att få slut på massinvandringen på annat sätt.)