Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:00:39 följande:

KVINNLIGT: ATT PYSSLA OM I HEMMET MED ATT BYTA GARDINER OCH SÅNT, DAMTIDNINGAR, SMINKA SIG, VÄLJA KLÄDER ÅT BARNEN SOM OFTAST HON HAR INHANDLAT OCH MYCKET MYCKET MERA.MANLIGT: ATT MECKA MED BILEN, LÄSA TIDNINGEN NÄR HAN SKITER, INTE GRÅTA, VARA FYSISKT STARK OCH MYCKET MERA.Jag vet att det finns många många undantag så jag vill inte höra att er bekantskapskrets är motsatsen,tack. hoppas jag lyckasts ge er en godtagbar definition.
    Oh, tackar för svaren. Det var väl inte så svårt.

Nu en annan fråga (hur många sidor ska det ta att få svar på denna?) Tycker du verkligen att dessa könsmönster är de som präglas idag?
  • trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:00:39 följande:

KVINNLIGT: ATT PYSSLA OM I HEMMET MED ATT BYTA GARDINER OCH SÅNT, DAMTIDNINGAR, SMINKA SIG, VÄLJA KLÄDER ÅT BARNEN SOM OFTAST HON HAR INHANDLAT OCH MYCKET MYCKET MERA.MANLIGT: ATT MECKA MED BILEN, LÄSA TIDNINGEN NÄR HAN SKITER, INTE GRÅTA, VARA FYSISKT STARK OCH MYCKET MERA.Jag vet att det finns många många undantag så jag vill inte höra att er bekantskapskrets är motsatsen,tack. hoppas jag lyckasts ge er en godtagbar definition.
    Och, jo. Måste bara säga att i sådana fall så måste jag vara otroligt okvinnlig (känner mig dock kvinnlig).

Och jag håller med Moxie... Jag tror du har fel, eller vet
  • trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:07:22 följande:

Nu beskrev jag det absolut typiska, även om det inte är så i min familj. Men JA, av majoriteten tror jag att manligt och kvinnligt ser ut så här och att samhället präglas till viss mån av det här. Det är min fasta övertygelse och bara fakta kan få mig att ändra min uppfattning.
    Kanske därför det tar så lång tid att få kvinnor och män att bli jämställda. För att folk inte någon gång släpper på de gamla stereotypa könsmönstren
  • trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:10:00 följande:

ja, dina vänner säger ju att du är manhaftig så det finns nog i din omgivning också.
    Jo med glimten i ögat :) För mina vänner är mer som jag. De jag tycker är tjejiga är långt ifrån det du beskrev som kvinnligt dessutom
  • trollbottom

Dramaonline
    Jag gör skillnad på kristendom och kyrka. Eftersom kyrkan består av en massa människor som tycker, tänker och tror. Religionen i sig har inget med att en grupp människor bildar en kyrka. Religionen handlar om själva tron.
    Ah, låter luddigt men jag hoppas du förstår.

Och jag tycker också att kyrkan ska viga alla.

• trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:22:15 följande:

jo men nu medger du ju att det finns och det är det jag ville få fram hela tiden. just vad som anses kvinnligt/manligt kan variera men det finns ju skillnader. Så nu tycker jag att det är din tur att definiera vad du anser att normen är
    Jag har ju aldrig sagt att det inte finns könsmönster/roller. Fattar inte vart du fått det ifrån
  • trollbottom

Ja, släng mer bibelcitat i huvudet på varandra och fortsätt missbruka en helig bok

• trollbottom

fia sthlm skrev 2007-09-05 16:56:35 följande:

Jag vet inte.Reagerade mest på att folk inte verkar? vilja erkänna att det är så att lesbiska kvinnor inte tycks trivas lika bra i klänning som heterosexuella kvinnor? Tycker det är lite konstigt bara?Som att det vore detsamma som att erkänna att dom vore onormala isf?
    Förstår inte hur du tänker. Att lesbiska inte skulle trivas lika bra i klänning som hetrotjejer? Är klänning något man gillar rent genetiskt i sådana fall? För i sådana fall blir det helsnurrigt då jag har flera väninnor som inte är flator och som inte gillar klänning.

Vad man gillar för kläder har väl för tusan inget med vilken sexuell läggning man har.
  • trollbottom

fia sthlm skrev 2007-09-05 17:48:36 följande:

nu blev det missuppfattning igen ser jag.Utseendemässigt menade jag, inte ansiktdrag, utan frisyrer kläder.Alltså att lesbiska oftare klär sig i killkläder och har manlig frisyrer, manlig stil över huvud taget.Och du har faktiskt helt felt serru, har en lesbisk moster så jag är inte helt i det blå
    Fan, tack att du räddat mig. Jag måste vara flata. Shit, måste skilj mig från mannen min genast och hitta mig en brud. Gärna då feminin eftersom jag uppenbarligen är en manlig variant.

Fattar fortfarande inte vad frisyrer, kläder (matriella saker) har att göra med sexuell läggning? Det är ju inte så att när du föds som flata så har du på dig ett blåställ och har en manlig frisyr. Och vad är manlig frisyr? Jag har kort, näst intill snaggat, är det manligt. Så om jag då dessutom kommer i ett par brallor och i en av mina skjortor (om ni har missat det så är jag onormal eftersom jag när jag väl har skjorta gärna då tar pappas gamla avlagda, eller mannens om jag inte har köpt en egen från herravdelningen då dessa passar mig bättre) så skulle du alltså anta att jag var flata och manlig (trots min tuttstorlek, för fan att jag skulle kunna se ut som en man med dom)?

Ska göra dig besviken. Men jag är hetro och går klädd så iaf. Det har inget med mina gener att göra.
  • trollbottom

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:17:28 följande:

det kanske har med att göra att man om man är homosexuell kvinna är mer åt det manliga hållet än om man vore hetero?Kanske därför man vill se ut mer som en man vad vet jag?Vilket kanske beror på dom faktorer som forskare tycker sig se när dom forskat i ämnet?Det finns dom som känner sig så mycket som män så att dom tom opererar sig till män som någon skrev tidigare.Och vad kan det bero på att dom vill vara män fast dom är kvinnor? teorier någon? Sen finns det självklart variationer.Det går kanske ifrån bisexuell att gilla både män och kvinnor till att vilja byta kön och däremellan finns väl alla variationer.Alla som dras till samma kön är ju självklart inte likadana eller exakt lika mycket "homosexuella"Vissa tjejer är kanske bara lite homosexuella medans vissa är mer?och att man har kort hår och jeans gör väl inte att man ser manlig ut?
    Förstår du inte att du är ute och cyklar? Förstår du inte att det är precis lika olika bland flator i klädstil och frisyrstil som det är bland straighta kvinnor? Det finns tusen olika stilar. Det är en smaksak och har inget att göra med sexuell läggning.

De som byter kön är transexuella. Det är en helt annan sak. Det har inget med att vara flata att göra. Eller bög med för den delen.

Så du menar att hetros kan vara lite mer eller lite mindre hetero då? Det funkar inte så. Snälla nån.

Och nej, kort hår och jeans gör inte en till ett manligt utseende (tycker jag) men du säger det ena gången och nästa så är det så flator ser ut för de är manliga.
    Och vad är killkläder? Jag går ofta i min karls tröjor (då de är grymt sköna) så då måste det ju vara att jag klär mig manligt då. Eller att om jag går i skjorta så har jag skjortor som är sydda för karlar (då dom sitter bättre) vilket borde göra mig manligt klädd då.

Jag använder inte smink, har kort näst intill snaggat hår, går gärna i byxor och en skön tröja (spelar sen ingen roll om den är sydd för karl eller kvinna, huvudsaken är att den är skön och att jag ryms i den) och jag är då inte flata iaf. Märkligt
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?