Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-10 08:56:55 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:59:31 följande:
    Jag läste på lite i gårkväll, när det blev klart att showen inte skulle fortsätta mer. Kungariket Armenien är tydligen skitgammalt, och var sedermera det första land/nation/vadmannuskakalladetpådentiden som antog kristendomen som statsreligion. Det råknas visst med att Armenien fick sina första kristna församlingar runt 40-50-talet också. Mycket skoj man lär sig på det här sättet
    Ah, så pass. Trodde östafrikanska var de äldsta med det, om det var etiopien eller eritrea. Där ser man. :)

Coolt!
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-10 10:33:52 följande:

Vet inte, kanske lite?Men så länge det inte är bara bröst, rumpor kombinerat med sexulla gester så skulle jag inte kalla det olämpligt.Ja menar att saker kan ju vara olämpliga i fel sammanhang.Att se sin mammas nakna bröst hemma är ju inte riktigt samma sak? Jag ska som sagt kika på pridetåget nästa år har jag tänkt, får se till och vara hemma bara.
    Samba är per definition sexuella gester. Och det är inte många milimeter tanka på sambadanserskor, så kort på att du är amerikan och bara får moralpanik av bröstvårtor så skulle jag nog tro att du skulle tycka att det var rätt naket ja.
  • Dorian Ertymexx
    Trulis skrev 2007-09-10 17:21:06 följande:
    Ja nu kommer jag in igen med liten fundering, eftersom jag inte pallar läsa alla 308 sidorna, men har konstaterat att detta med Prideparaden är ett nono, för vissa. Varför? Nån som kan förklara och updatera lite kort?Beror det på nakenheten? Har jag fattat det rätt i så fall? I så fall undrar jag vart ni går och badar på somrarna, ja nudistbad kan vi ju utesluta rakt av. Men på badplatserna är det ju så minimala kläder att man får nästan använda lupp för att hitta lite textil. Hur skyddas barnen då? Eller blir det badkkaret som gäller? Vad är andra orsaker?
    Det är för att det är homosexuellt och perverst och yada yada yada. Man får bara bära piska om man är kristen flagellant, bara vara naken om man är nyfödd och bara pussas om man är av olika kön. Tydligen.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-10 19:36:13 följande:

Å gå mest naken i tog synest du det passer seg når en vandrer i sentrums gater? en badestrand er en badestrad og kan ik samenlignest..Dessuten så er dette med andre innlegg OT..Men ingen gidder å bry seg om det.
    Varför är det OK att vara naken på en strand men inte på stadens gator. Bara undrar...
  • Dorian Ertymexx
    Peippo skrev 2007-09-10 21:25:45 följande:
    Alltså...är prideparaden olämplig för barn? Oh my GOD! Detta förstår jag inte. Varför inte tala om för barn vad det är? Folk har ju roligt och firar med pompa och ståt, det är väl bara att sakligt berätta på barnens nivå! Det är ju någonting som existerar och man bör känna till. Vad är faran? Tror ni barn far illa av att se prideparaden? På vilket sätt då?  
    De kan ju få för sig att det är OK att vara Så'n... ;/
  • Dorian Ertymexx
    Trulis skrev 2007-09-10 21:36:42 följande:
    Jag sitter också och väntar andäktigt på ett vettigt svar om det... det sista svar jag fick var att frågan var OT.. (ja bortsett från Dorian då)Men mirakel kan ske...
    Svåra frågor är alltid OT, men bara om det kommer från vår sida av debatten. Fundisarna får prata om vad som helst utan att det blir OT. Ergo, svåra frågor de inte har svar på = OT.
  • Dorian Ertymexx

Jag vidhåller min syn... Antihomomaffian får dra till med vad ämnen som helst, men i det ögonblick någon motståndare kommer med motargument är det helt plötsligt "OT". Rätt lustig verbal guerillataktik, det där.

I princip allt som hävdas vara OT är sådant som tagits upp av motståndarna till samkönat äktenskap, vi andra ger bara svar på tal.

• Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-12 07:30:51 följande:
    När har jag INTE hållit mig till ämnet? Ta fram det isåfall för jag har inte varit med i de andra disskutionerna
    Jag pratar inte bara om dig. Såvida du inte menar att du mol allena är antihomomaffian.
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-12 07:39:01 följande:
    Nej det menar jag inte, men jag antog att du menade det.
    Dumt att anta saker. Fråga om du är osäker. ;)
  • Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-09-12 16:30:12 följande:
    Men de kan väl lika väl gifta sig borgeligt! Varför tvinga på en kyrkan detta när det står klart och tydligt i bibeln att det är fel? Ska man tvinga prästerna att gå emot sin tro? Det är för mig att inte visa någon som heslt respekt för kyrkan och dess tro!
    Det är även fel att gifta sig i kyrkan som icke troende, som icke oskuld etc. Mycket som är fel som slipper igenom idag. Antingen förbjuder vi även dessa att vigas i kyrkan, eller så släpper vi in samkönade äktenskap. Rätt ska vara rätt.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?