Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-09 23:41:27 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 23:04:09 följande:
    Ofta. Och ju okunnigare desto oftare. Och icke-katoliker som försöker svänga sig med katolska begrepp är ofta skrämmande okunniga.Varför jag vet? För att jag fått på tafsen när jag okunnigt svängde mig med katolska begrepp
    Man lär sig mycket i diskussioner, om man är öppen för det. :)

Visste inte heller att Maria hade en sådan historia. Alltid lär man sig något nytt. :)
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-09-09 23:47:10 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 23:26:01 följande:
    "Normal självkänsla"? Där normal är...Ah, förlåt - "Normal" betyder "Så som Gabriella tycker". Nå, då är det säkert sant. Men irrelevant, för de flesta. Nej, det handlade inte om kvinnliga präster. Jösses.
    Fast hon har en poäng faktiskt... en människa med NORMAL självkänsla (dvs låg) skulle aldrig låta sig domineras.
  • Dorian Ertymexx
    Trulis skrev 2007-09-09 23:50:17 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:45:58 följande:
    Nej jag har inte läst hela. You got me there. De ca 20 baåt som jag läste gav mig en liten hint, var nästan uppe i plural när det gäller fördomar. So what can I say; I believe you.hmm.. älskar katoliker? Hur går det ihop? ;-o
    Ingen aning, men de får kred för allt gott som hänt sedan skivat bröd... eh, bröd över huvudtaget uppfanns... Helt felaktigt i nästan alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-09-09 23:51:20 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 23:29:52 följande:
    Jag hör ett plaskande ljud...Ah, det är en ny hög Gabriella-fördomar som slaskar ner golvet. Tillattbörjamed, och återigen: Har du något stöd för det där, eller är det bara expressenvisdom? För det andra: Vad för sunkig arbetsgivare har du? Och de intelligenta männen stannar väl hemma med sina barn såpass lång tid så att det inte blir ett särskilt stort avbräck för kvinnan, eller? Och hurihelafridensnamn lyckades mina föräldrar producera tre syskon till mig, när det inte går att ha fler än två barn om man inte går på bidrag? Och...Nä. Det är så mycket dumt då det är ju helt barockt.
    Framförallt - sedan när får man mer bidrag än vad en normal familj tjänar???

Snarare har familjer inte TID med barnen, men det är en annan fråga, en där flersamma relationer (eller skippandet av kärnfamiljen som alternativ) skulle ge litet lösningar.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-09-09 23:57:08 följande:
    Jag är lite besviken på att vi inte ska få höra "Armenierspåret" idag. Jag som väntat så...Nå, jag får väl poppa nya popkorn och bänka mig framför utsändningen imorgon kväll också, då Om jag nu var riktigt rabiat, så skulle jag snarfa igenom hela trådens Gabriella-inlägg, och göra lite sammanställningar. Topp tio raka självmotsägelser, top tio ogrundade fördomar, topp tio grava faktafel...Men så rabiat är jag inte. Men ändå...Jösses.Armenier. Jag begriper inte alls.
    Word.

Just armenien-biten ser jag också fram emot.

Jag måste kolla med mina ännu mer historiebevandrade vänner om det ens FANNS armenier på den tiden. Jag är litet skeptisk, ärligt talat. Tror det var skyter och cimmerier som bodde däråt, men jag kan ha blandat ihop saker förstås.
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2007-09-10 03:13:24 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:11:30 följande:
    Jo, jag vet. Jag är så dålig till karaktären... För vissa människor har säkerligen inga gener som gör att de lättare går upp i vikt än andra. Och Gud skapade oss likadana, varje gen är likadan *suckar*
    Jomen det är ju därför folk är otrogna. För att alla är likadana.

"Men Greta, varför står du i dörren och gråter... och om du står där, vem fan har jag sex med nu!?" ;)
  • Dorian Ertymexx
    Shadilly skrev 2007-09-10 06:10:51 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-09 23:35:55 följande:
    Hmmm... Vet du egentligen vad du pratar om? Menar du ett TPE eller ett 24/7? Och i så fall, har du ens ens blek susning om hur sådana förhållanden går till?
    Du kan ju inte kräva att folk ska VETA vad de pratar om heller, tro är ju viktigare än kunskap, vet du inte det? *ironi*
  • Dorian Ertymexx
    Shadilly skrev 2007-09-10 07:16:29 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 07:13:37 följande:
    Oj förlåt! Jag kanske kan fixa det genom att kalla nåns föräldrar för pedofiler i tråden, eller bara prata om Armenien tills jag tror att alla glömt vad jag sa... *hänger med huvet*
    Hrmph, det kan fungera, kanske!
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-10 07:34:09 följande:

Du är medveten om att du sa emot dig själv här va Du säger att man inte ska ha fördommar men har precis lika många själv verkar det som, och du ska dessutom lära dina barn att ha fördommar?Sen kan du ju tycka dig ha rätt till det, men du är medveten om att alla kristna inte tänker och tycker exakt samma sak va?
    Äh, jag var gick i paraden i år, första gången polysar var med. Det var inte värre än de där lokala brasilianska varianterna som vissa förorter har ibland. Det enda som var sorgligt var att enstaka individer var tvärfulla, men det kommer man nog inte ifrån. I övrigt var det verkligen inte så läskigt som vissa vill få det till.

Och mig veterligen är Trollbottom själv kristen!? ;)
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-10 08:19:56 följande:

Har inte varit på någon brasiliansk parad heller iofs ingen som inte varit i sverige Det jag "hört"? är att folk står med piskor m.m halvnakna, jag tycker inte det är lämpligt för små barn att se på varken på tv eller live.Jag tycker inte ens big brother är bra för tonåringar att titta på lixom Sen spelar det ingen roll om dom är homosexuella är hetero.Alltså olämplighetsgraden består inte i att dom är homosexuella.
    Jag menade dem i Sverige då förstås. Mycket naket och rumpviftande där också. Är det också olämpligt för barn?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?