Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:19:17 följande:

Vet du förresten hur det gick med Turinsvepningen? Kom dom fram till något?
    Den är fake.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:25:14 följande:

Jo, men jag har tänkt på det här med att enzymsystemen, till exempel, är så otroligt komplicerade. Det är så många faktorer som måste finnas på samma ställe i samma ögonblick, för att det ska kunna ske en reaktion, som sedan utlöser andra reaktioner, som kräver att ytterligare faktorer finns på plats...Då undrar man ju lite hur alla de där faktorerna AV EN SLUMP kunde uppstå samtidigt. För utan bara EN av dem, så blir det ju ingen reaktion. Och hela systemet är fullkomligt värdelöst...(Jag har läst ett år på läkarlinjen, så jag är inte helt borta när det gäller biokemi heller..!)
    Det där är faktiskt nonsens. Dels borde du då också veta att det handlar om grundläggande kemi; de flesta sådana element dras till varandra och bildar lätt mer avancerade kemiska element. Det är knappast svårt att skapa aminosyror i ett labb, eller enzymer.

Och att det skulle vara en slump...

OK. Tänk dig jordens yta. Tänk dig den i princip täckt med en ursoppa. Tänk dig att den ligger där och puttrar i ett par miljarder år.

Det vore ett mirakel om livet INTE uppstått på den tiden, med den storleksordningen och med de små grundläggande livsformer vi talar om.

Faktum är att vi inte ens vet om inte liv uppstår hela tiden på jorden - problemet är bara att eftersom bakterier och liknande förtär allt organiskt, så hinner vi aldrig upptäcka processen.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:27:11 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:01:40 följande:
    Jag med! Men det gäller, att man föds högättad i så fall. Men - det gäller ju överallt på jorden på den tiden.
    ...och i nutiden. Fy fan för att födas i tredje världen idag. :(
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:30:51 följande:

...Inte ens om dom som går och leder varandra i hundkoppel..? =)
    Föräldrar leder ibland barn i koppel. Får ditt barn svåra störningar av det tro?
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:38:26 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:10:16 följande:
    Då har du ett fint namn! =) OT, men jag har aldrig fattat varför inte just Uriel har fått bli ett pojknamn. Och Uriella ett flicknamn..!
    Fel ängel.
  • Dorian Ertymexx
    Bergelmer skrev 2007-09-09 22:40:33 följande:
    de starkaste och de mest anpassade överlever.Fast nuförtiden tror jag våra gener degenerariseras. (+stavning o sånt)
    *asgarv* ...och du bidrog med exempel, förstår jag? ;)

Gener degenererar inte såvida man inte idkar seriös inavel. Så du har nog rätt fel där. Vi odlar mångfald, så om du tycker det är dåligt, tja, då har du rätt för din egen del.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:42:08 följande:

Men vi konstaterade ju redan häromdagen, att vad vi uppfattar som vackert hos en annan människa är lika över hela jorden och medfött. SÅ mycket ändras inte i hjärnan på tvåtusen år. Nästan ingenting ändras på tvåtusen år, rättare sagt...
    Nej det är det inte. SUCK!

Retorisk fråga, men visste du att mongolerna skar sig så de fick ärr över ansiktet för att bli vackra?

Att maorierna tatuerar ansiktet för att bli skrämmande och attraktiva?

Du som är så tveksam mot vetenskap lyckas verkligen sätta dina pengar på FEL vetenskap.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:46:18 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:17:17 följande:
    ...Att barn blir lika sina föräldrar observerade folk redan långt innan vi visste något om genitik. Varför tror du annars att spermabanker i USA så tydligt listar donatorns IQ, utbildning, yrke, idrottsprestationer etc.? Och att det kostar mer att få sperma från ett praktexemplar?
    Barn blir sällan lika sina föräldrar. Barn ser ofta ganska generiska ut, just för att vem som helst ska kunna fatta tycke för dem. Precis som med djurungar, som vi tycker är söta.

Det kan jag ge svar på - pengar. Det handlar enbart om pengar. Vet man NÅGOT om genetik vet man att det där är så seriöst blaj att det gör ont. Har du hört talas om Einsteins barn? Inte? För deras föräldrar var ursmarta forskare, nämligen. Båda två. Riktiga genier. Men de är inte kända alls.

Har Arnolds son framstått som känd muskelknutte? Inte? Han som borde vara som sin far...

De enda som "ärver" sina föräldrars yrken verkar vara skådespelare, och det har INGET att göra med gener, men desto mer med kontakter.

Så, som vanligt, har du fel.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:59:50 följande:

...Fast jag anser att det är ett övergrepp. Jag talar nu om SM som påverkar hela livet - 24/7. Att den ena bestämmer allt åt den andra hela tiden, alltså. Det är sjukt även om det är en man och en kvinna som lever så, anser jag. Och helt oavsett om det är han eller hon som dominerar.
    Och det kommer från en människa som nyss citerade Paulus "kvinnan ska tiga i församlingen."

Enda skillnaden är att de med koppel njuter av detta samspel, medan fundiskristna mest ska lida, verkar det som. ENDA skillnaden.

Och du, det är aldrig övergrepp om det är två medgivande vuxna med i leken. Bara så du vet för framtida referens.
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-09 23:04:52 följande:
    Varför skulle jag tänka EFTER skulle det ju stå... *boiiing*
    Jag tyckte det såg litet lustigt ut, men bet mig i tungan för att inte kommentera. Eller bet mig i fingret, borde det väl vara. ;)
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?