Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-10-10 07:22:30 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-09 15:33:36 följande:Seriösa program??? Du borde titta mer på Bullshit, om de sänder det i Norge. Penn & Tellers program. De visar med all önskvärd tydlighet vilken bluff andetalare är. Och dessutom borde de ju, enligt bibeln, vara häxor och nekromantiker som ska brännas. Bara så du inte blir för fascinerad av dem.Eh, så man blir bedragen om man INTE tror på bedragare och lurendrejare? Det var nytt...
    Med det mente eg ik at eg tro på spøkelse, men mente at det finst en åndeverden.. Har selv bekjendt som absolutt ik er kristne, men har opplevd "noe". Dette er noe som går i gjen!! Difor nevnte eg desse programer som ex.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-10 07:23:12 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-09 17:11:29 följande:Jag vill förstå hur folk tänker. Och kunskap är aldrig fel. Även om man inte tror.
    Det kan vi absolutt være to om..
  • Free Spirit

Hjelp!! Hvordan går det ann å bli kalt respektløs bare for at en har et syn som går mot andres??

• Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-10 17:28:24 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-10 14:23:45 följande:Tja, det går igen att folk blir bortrövade av aliens också. Och förr i tiden såg folk tomtar och troll. Och innan det häxor och vampyrer. Folk har alltid "sett" saker som de tagit för verkliga, fast det kan ha varit något helt annat eller rent av en mycket realistisk halvdröm.Det kanske finns en andevärld, men om så så tycker jag att spöken och andar verkar genomgående korkade.
    Synest du har ganske rett i det du sier, men hur mener du dei vikrer korkade?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-11 16:51:45 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-11 16:46:19 följande:Enkelt. Jag menar att om de verkligen vill visa saker och säga oss saker så går de verkligen genom väldigt konstiga omvägar. Jag skulle aldrig i mitt oliv prata med en charlatan om jag kunde tala med de levande. Eller husera i dammiga gamla hus.
    Skrattande
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-11 16:51:45 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-11 16:46:19 följande:Enkelt. Jag menar att om de verkligen vill visa saker och säga oss saker så går de verkligen genom väldigt konstiga omvägar. Jag skulle aldrig i mitt oliv prata med en charlatan om jag kunde tala med de levande. Eller husera i dammiga gamla hus.
    Forlåt! Kun ik la være..såg bare litt morsomt i det hele.

Det tragiske er at folk går fem på og tex tror dei har kontakt med døde mennesker som tex Prinsesse Diana, men kanskje ik så rart når en får kontakt med "noe".
  • Free Spirit
    Shadilly skrev 2007-10-21 21:59:14 följande:
    Jen nifer skrev 2007-10-21 20:29:47 följande:Det är inte kyrkan som har något emot homosexualitet - eller för den delen homosexuella. Svenska kyrkan har tvärtom öppnat för homosexuella vigslar.Inte heller är en homonegativ tolkning av bibeln den enda förhärskande. Bibeln är inte så tydlig vad gäller homosexualitet som 1917 års översättning vill
    Hallo!!! Hvordan kan du tale for hele Svenske Kirken??
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-22 16:40:37 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-22 15:52:49 följande:Vad är det nu du inte förstår?
    Forstår hva? Les hva eg skrev du..
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-22 17:04:37 följande:
    Hade jag kunnat tyda vad du skrev hade jag inte behövt fråga vad du menade. Shadilly skrev att Svenska kyrkan har öppnat för homosexuella vigslar. Stöd för detta påstående finns att läsa i länken jag postade. Du har tydligen något att invända här, men det har inte riktigt framkommit vad.
    Skrev at det ik stod ALLE!! Som dere prøver gi inntrykk av.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?