Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-05 17:27:54 följande:
    Det är för övrigt lite roligt att i japansk kultur, om jag inte missminner mig, så ses inte "feminint beteende" som markör på homosexualitet, eller iallafall inte på samma sätt aom här. Bögstereotypen där är kroppsbyggaren - En riktigt bifftränad muskelman i badbyxor, det är bögvarning det För er som har referensen, så: I Street Fighter II så ser vi gissningsvis Vega som varande dragen åt samma kön. En japan ser samma karaktärsuppsättning och gissar att Zangief är homofil....hur nu det passar in med att det är "naturligt" och "självklart" det här med "Manligt/Kvinnligt beteende"
    Det visar med all önskvärd tydlighet på min bild av "naturligt" - att det bara finns kulturella sanningar.
  • Dorian Ertymexx

Det skulle förklara en del... jag är straight som en alika, och har rätt låg sexdrift... ;)

Hmmm, undrar om en man som fått snoppen avkapad får gifta sig i kyrkan...

qenzo skrev 2007-09-05 17:45:40 följande:
    Men har du inte förstått vad en bisexuell är? Vad jag är?Jag är ju en översexuell varelse som sätter på vad det än är, så länge det ligger under HomoSapiens... Jag har svårt att bestämma mig och kan därför leka i båda läger ;)Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:36:36 följande:
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-05 17:54:02 följande:
    Det frågade ju jag för x antal trådar sedan, och svaret blev som så, att om mannen ex pga bilolycka på väg från bröllopet till kärleksnästet (bröllopsnatten alltså) förlorade sin mandom/förmåga att göra barn, så skulle FÖRR I TIDEN äktenskapet annulleras. Detta eftersom mannen då inte längre kunde producera barn...Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 17:51:02 följande:
    Fast jag undrade om han skulle få gifta sig om detta skett INNAN bröllopet.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:05:48 följande:

har faktiskt inte sett så många kvinnor på stan i vardagen med typisk manlig stil.Dom få jag har mött på gatan har ärligt talat alltid varit kvinnor som gått med andra kvinnor hand i hand.Sett folk på pride som har den stilen.Och har sett folk som jag vet är lesbiska med den stilen.Konstigt nog känner jag ingen hetero alls, och har aldrig träffat på fest i skolan osv någon som klär sig exakt som en man?
    Du har fel umgängeskrets för det. Mitt ex skulle nog tas för flata av er, och jag kan garantera att så inte var fallet.

Som sagt, häng mer i andra kretsar, och du kommer se skillnaden.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:17:28 följande:

det kanske har med att göra att man om man är homosexuell kvinna är mer åt det manliga hållet än om man vore hetero?Kanske därför man vill se ut mer som en man vad vet jag?Vilket kanske beror på dom faktorer som forskare tycker sig se när dom forskat i ämnet?Det finns dom som känner sig så mycket som män så att dom tom opererar sig till män som någon skrev tidigare.Och vad kan det bero på att dom vill vara män fast dom är kvinnor? teorier någon? Sen finns det självklart variationer.Det går kanske ifrån bisexuell att gilla både män och kvinnor till att vilja byta kön och däremellan finns väl alla variationer.Alla som dras till samma kön är ju självklart inte likadana eller exakt lika mycket "homosexuella"Vissa tjejer är kanske bara lite homosexuella medans vissa är mer?och att man har kort hår och jeans gör väl inte att man ser manlig ut?
    Det är världar av skillnad mellan att vara gay och att vara transgender.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:21:20 följande:

jasså varför det. *nyfiken* ? Är hon snaggad går i killskjortor, tenniskor och baggyjeans  
    Nope, inte tennisskor, dr. martens. Eller, ja, hon växlar, men hon har gått så också.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 18:44:22 följande:

hmm har aldrig sett så många i en tråd som missuppfattar vad man skriver?Kan bero på att ämnet är känsligt, men jag förstår inte riktigt vad som är provocerande med att disskutera vad homosexuallitet kan bero på?Om jag vore homosexuell skulle jag inte vara främmande för att ta reda på varför jag var det, tror jag ialf, kanske skulle känna annorlunda?
    Tja, vi kan ju vända på frågan, och se hur lätt den är att tampas med: Vad beror heterosexualitet på?
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 19:01:05 följande:

ok vad är skillnaden, jag vet inte hur det skiljer sig åt?Nej det är kanske inte så intressant men nu verkar det ju vara så att homosexuellitet kan vara olika grader och ni sa att det inte var så.Det finns ju hetero som lever i öppna förhållanden osv som dorian tex  det kan ju oxå ses som en sorts läggning kan tänkas?
    En del ser poly (som inte är samma som öppna relationer) som en läggning, men inte jag. För min del var det ett val.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 19:04:39 följande:

Eftersom transperson är just en paraplyterm är det viktigt att veta att det finns många olika sätt att vara transperson på. Det finns många olika begrepp och definitioner och därmed är även livssituationer och problematik olika. De begrepp som är de mer kända och som här tas upp är transsexuell, intersexuell, transvestit, transgenderist/ transgendered och drag- Queen/King.Transpersoner kan vara antingen homo-, bi- eller heterosexuella. De kan antingen betrakta sin sexualitet utifrån det kön de upplever sig ha eller utifrån det kön samhället anser de har.Är alla transexuella likadana alltså det finns inte olika nivåer inom det spektrat?
    Det är skillnad på varianter och nivåer.
  • Dorian Ertymexx

fia sthlm skrev 2007-09-05 19:09:23 följande:

Det är skillnad på varianter och nivåer. -Ok så nivån på tråden är sån alltså att man vill missuppfatta allt in i minsta detalj, det hade jag iofs redan listat ut
    För att vara litet elak ett ögonblick, om alla andra förstår varandra och en person känner sig missförstådd trots idoga förklaringar, är det flertalet som inte förstår, eller den enskilde som inte förklarar väl?

Hur troligt är det att en tråd full med queer-människor, bildade människor med kontakter i hbt-världen och allmänt kunniga alla skulle missförstå vad du skriver, om det berodde på något annat än texterna de läser?

Som jag brukar säga till tjejer som klagar över konstant kraschade/usla relationer - det finns bara en gemensam nämnare.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?