Inlägg från: LillaSnigel |Visa alla inlägg
  • LillaSnigel

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:09:08 följande:

Bekymra dig inte, det heliga paret svarar inte på frågor som de tycker är obekväma, de inte gillar eller helt enkelt inte har vettiga svar på. Då byter de ämne eller försvinner helt enkelt en stund för att sedan dyka upp igen som om inget hänt. Det finns en rad frågor som ställts här som inte fått svar, och som flera idogt försökt få ens ett goddag yxskaft på (i gengäld får vi goddag yxskaft på det mesta andra vi frågar, så det jämnar kanske ut sig...).
    [/citat]

Så sant..

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 19:29:30 följande:
    [citat]
    Alla har sina hemliga, smutsiga små perversioner va...
    *haha* så sant som det var sagt.. Kanske ligger nåt i att smyg kika lite.. kanske nåt som hon inte är medveten om
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 20:15:29 följande:
    Att försöka få svar på  frågor av vissa här är som att försöka släcka eld med bensin.Omöjligt
    .. Nee jag har lyckats släcka eld m bensin.. ehh.. eller *förvirrad* Nee det var nog med vatten

Vi får nog vänta med våra svar..
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:11:12 följande:

Ja, men vad vill du bevisa med det då..? De homosexuella djuren fortplantar sig ju inte, så deras gener går ej vidare. De är ett av naturens många stolpskott - som naturligtvis av rena slumpskäl återkommer på nytt i några få exemplar i varje generation. Precis som kalvar med två huvuden, siamesiska tvillingar, grodyngel med två svansar...Det INTRESSANTA för utvecklingsteorin är ju de djur som för sina gener vidare. Det är faktiskt ett fåtal i naturen, av alla som föds - många ungar dukar under innan de hinner para sig.
    [/citat]

Det påstås att det inte förkommer i naturen vilket det gör..

Men tillbaka till Darwin.. Vad begrundar du ditt tankesätt på.. Tron eller Darwin ??

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:
    [citat]
    Som i Sverige idag, när den - nästan tvingande - normen har blivit att kvinnor MÅSTE göra karriär, och att barnen alltså MÅSTE lämnas bort på dagis vid senast 18 månaders ålder, helst ett års ålder jämnt. Och att hemmamammor ska motarbetas med alla ekonomiska och politiska styrmedel som finns.
    Vad har den saken här att göra ?? Sen är det så att vi har det VÄLDIGT bra i Sverige, månglader är dt bara att gå och jobba efter 3 månader..
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 21:28:16 följande:

[citat]Gabriella S: "De är ett av naturens många stolpskott"Menar du att homosexuella människor är en sämre sorts människor och naturens misstag? :o Förstår du vad det är du säger? Förstår du vilken uppmaning till hat mot homosexuella människor det lätt kan tolkas som? Förstår du att det är sådana påståenden som bidrar tillUr EVOLUTIONENS synvinkel, så är det ju det. För de för inte sina gener vidare! Släkten slutar med dem (om de inte har syskon som fortplantar sig). Faktum är att det är just om man BARA tror på evolutionen och INTE ALLS på kristendomen, som det är svårt att se meningen med att homosexuella ska finnas alls. Det är först om man tar på sig sina KRISTNA glasögon, som man kan tycka att alla har en odödlig själ och ett värde helt i sig själva - oavsett om de för rasen vidare eller ej, eller om de producerar något eller ej. Jag tycker att vissa av er ska vara glada över det kristna inflytandet på vår kultur. Den dagen som det blir en rent darwinistisk regering, så har vi eugeniken tillbaka, vet ni... Och då blir det inte lätt för er att försvara er existens på planeten...
    Som tur kommer det aldrig att ske eftersom Darwin är påväg att bojkottas precis som Freud och Marx

Majirotet kristna använder inte bibel som grund för sin fördommar.. That´s it

Och VEM ska fösvara sin existens
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:12:20 följande:

Fast så ÄR det ju inte i praktiken. Det är bara värsta karriärkvinnorna som VÄLJER att gå tillbaka till jobbet efter tre månader.Man hör jämt om hur bra barnfamiljer har det här, men det stämmer inte - det är bara bra för de familjer som väljer att mamman ska arbeta ute från tidig ålder. De som vill ha mamman hemma har det mycket svårare, eftersom vi har så höga skatter just för att kunna bekosta starkt subventionerade dagis, långa föräldraledigheter, VAB m.m. som bara gynnar de yrkesarbetande mammorna. I andra länder kan familjen leva på en lön, eftersom skatterna är mycket lägre. Och mamman kan vara hemma tills yngsta barnet har börjat skolan, eller hur länge hon nu vill.
    Vad har det med tråden att göra ?? Nee tyvärr ALLA har inte möjlighetan att kunna vara hemma medsina barn rent ekonomiskt.. ta USA som ex eller Italien..
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:04:50 följande:

De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också
    Hmm.. så då ska beteendeterpi bot oss .. Hur då? Fick aldrig lära mig det av psykologi lärare.. Men du vet man kan bota fobi med det oxå, tåls att tänka på va.. Så kanske du blir en bättre medmänniska..
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:28:36 följande:

Då har dom rätt till motsvarande socialbidrag i stället. Eftersom det inte FINNS några subventionerade dagis.
    Jo så kan man oxå tänka, vilket inte finns i min tankebana..
    Då jobbar jag hellre,får lön och på så sätt kan försörja min familj.. Men som sagt hör inte till tråden
  • LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 22:34:17 följande:
    Du skulle alltså se till att dina barn blev botade från homosexualitet, Gabriella S?
    Men det e juh klart det finns ju FAKTIST ett botemedel
  • LillaSnigel

Behavioristiska behandlingsmetoder tillämpas när man har en fobi.. Visar sig vara mycket bra kan föreslå desensibilisering eller kanske exponering vilket på senare år har visat sig vara mer effektiv

Aversionsterapi som har använts för att hjälpa homosexuella som velat bli av med sin sexuella läggning. Detta har varit mycket kontroversiellt och inte särskilt framgångsrikt.
    Elektriska stötar för att ge obehag vid 'felaktigt' beteende hör oxå till den kategorin, men tror inte heller att det är en framgånsrik metod..

• LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 22:42:17 följande:
    Gött *hoppas innerligt att även jag kan bli botad från alla mina snuskiga perversioner* För det måste väl finnas bot på det också?!
    *Öhh* tyvärr tror inte det finns... vi får nog leva med dom till ett bot har kommit
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 22:51:37 följande:
    Om nu MOT FÖRMODAN homosexualitet gick att bota.Varför skulle dom vilja bli botade?
    Ja för att vi självkart ska få vara 1 med naturen och inte leva i synd ..

Jag ser redan nu vilka jämföreler det kommer bli *hehe*
  • LillaSnigel
    Millis1981 skrev 2007-11-14 13:53:20 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-13 21:19:16 följande:"För att kvinnorna fick rösträtt skadade ju inte barnen, men senare - när det gick för långt".Så du menar att homosexuella skadar sina barn? Det är ju DU ,och alla som tänker som du, som skadar dessa barn!Sunda och goda människor lär sina barn att man ska vara snäll mot andra oavsätt familjesituation. Om alla lär sina barn att inte mobba,förtrycka,misshandla och våldta andra så skulle världen se bättre ut."Jag skulle säga att det var likadant där som i homofrågan, nämligen att NÄR pendeln började svänga så svängde den för långt. Som alltid här i Sverige. Vi är inte alls landet "lagom" - vi är precis tvärtom - landet "extrem"."Håller med, när man börjar jämföra kärlek mellan två av samma kön med pedofeli och mord så har "pendeln svängt" så pass långt att den lossnat! Det är inte bara extremt att jämföra så, utan oxå ologiskt.Skulle det bara finnas ömsesidiga homosexuella och hetrosexuella relationer vuxna emellan skulle världen vara lugn.Ingen skulle bli våldtagen,utsatt för incest eller pedofiler.
    Kunde inte ha sagt det bättre själv
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 22:04:50 följande:

De homosexuella har ju möjlighet att söka bot. Många frikyrkor erbjuder en sådan bot idag, och vågar vi bara börja prata om det igen, så kan säkert den vanliga vården ta fram någon form av beteendeterapi också.
    Behavioristiska behandlingsmetoder tillämpas när man har en fobi.. Visar sig vara mycket bra kan föreslå desensibilisering eller kanske exponering vilket på senare år har visat sig vara mer effektiv

Aversionsterapi som har använts för att hjälpa homosexuella som velat bli av med sin sexuella läggning. Detta har varit mycket kontroversiellt och inte särskilt framgångsrikt.
    Elektriska stötar för att ge obehag vid 'felaktigt' beteende hör oxå till den kategorin, men tror inte heller att det är en framgånsrik metod..

skrev det igen eftersom inlägget var till dig..

Sen vad är det frikyrkorna erbjuder för bot ?? Förklara gärna hur deras tillvägagånssätt..
  • LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-15 00:58:54 följande:
    Men jag gillar kuk...och är kvinna....gills det? Är jag ok då..? *hoppas hoppas*
    Nja det går väl att deinera, bara du inte har några perv saker för dig.. BARA missionären.. Ja sen självklart om det bara barn som ska göras.. För du vet väl att vi finns för att fortplanta oss på ett NORMALT sätt.. Alltså inget pill konstiga ställningar.. ..
  • LillaSnigel
    LillaSnigel skrev 2007-11-15 09:27:25 följande:
    Nja det går väl att deinera, bara du inte har några perv saker för dig.. BARA missionären.. Ja sen självklart om det bara barn som ska göras.. För du vet väl att vi finns för att fortplanta oss på ett NORMALT sätt.. Alltså inget pill konstiga ställningar.. ..
    Definera.. ska det ju stå
  • LillaSnigel

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-15 07:47:59 följande:

Nej nej. Man ska ju älska varandra. Annars blir barnen konstiga. Japp. Allt som inte bygger på femtiotalets ideal om kärnfamiljen (som är ett evigt kristet ideal, fast från femtiotalet alltså) gör barnen till små gungande ångestmonster som antingen blir bögar eller massmördare. Allra helst ska kvinnan vara femtiotalsidealet, stå i köket välsminkad och glad och vänta på sin man från jobbet, och serva honom. Så barnen lär sig hur det är att vara man respektive kvinna!
    Åhh.. Det är ju JAAAG..
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-15 09:29:01 följande:
    Jag skulle aldrig ha sex,guu va snuskigtMina barn har blivit till av den heliga anden bla bla bla..Min man har jag bara som försörjare,själv går jag hemma med förkläde på och bakar bullar hela dagarna
    Åhh.. du oxå.. Det är samma som här Nee usch sexuellt umgänge går inte för sig..
    Men innan jag blev botad var det andra bullar.. Men som tur är fanns det ett botemedel *hallelulja*
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-16 16:54:35 följande:

Hinner inte nu - jag sitter på en järnvägssation någonstans i Sverige. Men det borde gå att googla på. Det enda jag kan säga på rak arm, är att "patienten" måste vilja själv. Och ha en stark tro. En stark tro på Gud, eller på att metoden ska funka i sig, eller helst både och. Det går inte att tvinga någon...
    Varför googla när jag kan få svar av dig.. Jag kan vänta..

Så du menar då att om jag inte tror på gud så kan jag inte bli botad ??
    Du sa ju att det gick med nån slags beteendeterapi eller missuppfattade jag det ?

Nja tror inte riktigt att det är så lätt att "omvandla" en person.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?