Inlägg från: Sofia t |Visa alla inlägg
  • Sofia t

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Fast att dissa en sexuellägning och ha hund är ju inte samma sak och går inte att jämföras.

Pepparrot skrev 2007-08-31 19:22:25 följande:
    Men å andra sidan tycker jag att jag borde ha rätt att få hundbidrag också, istället för barnbidrag, efter som jag inte har några barn. Lite OT...Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...
  • Sofia t

Ja du skrev

Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...

Jag antog att du menade att Homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Eller har jag fel?

• Sofia t

ja och att få gifta sig i kyrkan är ju knappast att få alt som man vill och går inte att jämföra med att man vill ha hundbidrag som inte ens finns

Pepparrot skrev 2007-08-31 19:30:06 följande:
    Ja, nog tycker jag det. Sofia t skrev 2007-08-31 19:27:46 följande:
  • Sofia t

Jahop. Vart tog alla vägen? Jag ville ju ha svar på min fråga =(

• Sofia t

Jag citerar mig själv =)

Sofia t skrev 2007-08-31 18:49:02 följande:

Ni som inte tycker att homosexuelle ska få gifta sig i kyrkan va tycker ni när homosexuella begravs på guds mark? Eller att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan?
  • Sofia t

Men inte gifta sig?

Jennykym skrev 2007-08-31 19:38:17 följande:
    Självklart!! Ska homosexuella få begravas och döpas i kyrkan??
  • Sofia t

Ahh sorry läste fel på ditt tidigar inlägg. Jo visst är alla lika mycket värda anser jag i alla fall men tyvärr verkar ju inte alla tycka det

Jennykym skrev 2007-08-31 19:43:08 följande:
    Självklar ska de få gifta sig. Blir förvånad över att det ens behöver att diskuteras. Är inte alla lika värda??
  • Sofia t

Jag verkar inte ha fått svar på min fråga så jag ställer den igen till er som anser att homosexuella inte ska få gifta sig i kyrkan.

Är det okej att homosexuella begravs i vigd jord?

Och vad anser ni om att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan?

Och varför man ens drar upp nåt med att kunna få barn naturligt va bara extremt dumt men tanke på hur många heteropar som inte kan få barn på naturlig väg.

Dessutom ses väl inte jungfrufödsel till det naturliga?

• Sofia t

Men hur kan man ha rätt att bli begravd men inte vigd?
    Jag förstår faktiskt inte det.

Nej men en ide vore ju att skicka ut nån folder att om man är homosexuell så kan man lika gärna skita i att betla skatt till svenska kyrkan just pga av dess otroligt dumma syn.

Jag betalar skatt enbart för jag vill bevara dom gammla kyrkorna men just nu funderar jag starkt på att gå ur jag vill inte stödja en så urgammal och dum fördom.
    Det är inte konstigt att så många väljer att gå ur svenska kyrkan.

Därav att jag skrev varför ens dra upp

Gabriella S skrev 2007-09-01 10:51:41 följande:

Sofia t skrev 2007-09-01 10:46:20 följande:
    Jag har svarat i går. Alla människor har rätt att vila i vigd jord. Om de homosexuella vill betala skatt till Kyrkan eller inte avgör de själva, precis som alla andra. Jag tror inte att det är någon som går hem till varje person som betalat in kyrkoskatt, och inspekterar vem den delar säng med...Däremot så kan man ju inte BARA för att man betalar in skatt, ställa vilka krav som helst. SÅ funkar det inte - och det gäller oss alla. Diskussionen om IVF och så vidare hör inte hemma här, det är en annan diskussion. Vissa tycker ju att det är ett för stort ingrepp mot naturen, men jag har ingen uppfattning. Sedan har det naturligtvis alltid varit så att vissa heteropar har förblivit barnlösa av olika skäl - det har inget att göra med att viga homopar som inte under några omständigheter skulle kunna skaffa barn med varandra.
  • Sofia t

Fast problemet är ju att idag har man kommit så pass långt att det är inte fel med dessa handlingar,
    Jag tycker det är synd att man kan leva kvar i det,

Och nej jag kan inte förstå skillnaden då det inte är en handling man väljer själv.

Gabriella S skrev 2007-09-01 11:09:23 följande:

Men hur kan man ha rätt att bli begravd men inte vigd?Jag förstår faktiskt inte det.Igen då: om en präst skulle viga ett homopar, när de ska hem till sin "bröllopsnatt", så skulle det vara samma som att Kyrkan skulle sanktionera den synd som de skulle göra under natten - och kommande nätter (och även tidigare får man förmoda). Det handlar alltså om HANDLINGAR. Självklart ska inte Kyrkan välsigna HANDLINGAR som är fel. Att vila i vigd jord handlar ju inte om några handlingar, utan om PERSONEN. Och det är ingen som har sagt att en homosexuell PERSON är mindre värd och därför inte ska få vila i vigd jord. Fattar du skillnaden?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?