Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

elfling skrev 2007-09-19 12:24:26 följande:
    Vem skapade homosexualiteten om inte Gud?
    Merkligt at det kommer frem i Ordet då!!
  • Free Spirit
    gudrun skrev 2007-09-19 12:40:07 följande:
    Nej,vem gör det? Poängen är ju,att det finns förlåtelse för synden.Om man ser sin synd och bekänner den.Inte försvarar den.
    Godt skrevet, søster!!
  • Free Spirit
    Frommelin skrev 2007-09-19 12:40:26 följande:
    Hej!Jag tycker att alla får gifta sig med vem dom vill, vart dom vill och hur dom vill!!!Samma sak gäller sex!!!
    Så det er fritt frem for en far å gifte seg med sin datter..eller med sin sønn på 16 år??
    Hmm..underlig tankegang.
  • Free Spirit
    Free Spirit skrev 2007-09-19 13:09:19 följande:
    Merkligt at det kommer frem i Ordet då!!
    Forlått! Mente: merkligt at det ikke kommer frem i Ordet da!!
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-19 12:41:04 följande:
    Jag är tillräckligt klok för att inse att ingen kan äga sanningen om Gud. Och att mitt sätt att se på det är en liten droppe i havet av Gud. Jag inser också att det finns flera sätt att uttrycka sig på, tro och tolka på och att ingen, inte jag och inte du, kan säga vilket sätt som är rätt. Jag tror Gud är sanningen. Men Gud övergår vårat förstånd och bara därför kan vi inte veta sanningen om Gud. Ingen annan än Gud äger sanninge. Det är min syn på det hela. Alltså säger jag inte att jag äger sanningen, att mitt sätt att tro på är det enda rätta.
    Eg vet helt 100% sikkert at Gud finst er god, rettferdig hellig og full av kjærlighet og at han ik godtar synd. Det er noen sannheter om Gud!!
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-19 13:16:56 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 13:16:14 följande:Sen att det är du som tänker så är mindre underligt :)
    Jag tycker att alla får gifta sig med vem dom vill, vart dom vill och hur dom vill!!!Samma sak gäller sex!!!

Eg mener det sier sitt!! Ellers burde vedkommen skriv hva som mentes. Skrattande
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 14:27:15 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 07:17:49 följande:Intressant faktoid, sammankopplat med den parallella tråden om homosexualitet i bibeln: Det ord som används i texten om att man och kvinna ska "bli ett" är exakt samma ord som används när Jonatan och David "ingår förbund" och för den delen när Rut och Noomi gör sammalunda
    Inngår pakt? Kjener du til hvilken type pakt Bibelen taler om? Tror inte så..
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 14:31:05 följande:
    Men nyss var det ju fråga om var snoppen passade, och att mannens könsorgan minsann passade i kvinnans och det visade vad som var naturligt. Uppenbarligen passar snoppen även i kvinnans rumpa - och det är också tillåtet? Enligt samma kriterium? På vilket sätt menar du att en manlig snopp inte passar i en manlig rumpa, som skiljer sig från det sätt den passar i en kvinnlig rumpa?
    For min del så tror eg ik et kjønnsorgan har noe i ens endetarm å gjøre, men er til for avføring..

Kan ik se at Gud hadde ment noe annet!!
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 14:37:25 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 14:30:15 följande:Jag säger att det är samma ord, i grundtexten. Bibelns författare använder samma ord för det som i våra biblar beskrivs som "bli ett" för man och kvinna, men "ingå förbund" eller "ingå pakt" för David&Jonatan eller Rut&Noomi. Därmed uttalar jag mig inte om "vilken typ av pakt" vi pratar om, bara att det är exakt samma ord i grundtexten.Är det inte lite udda att anse sig vara bokstavstroende, men måsta hålla sig till en översättning för att kunna uppehålla den bokstav man vill försvara?
    Ja eg vet det er flere typer pakter, det finst en mellom man og kvinne. så har du den gammle og ny pakt i GT og NT. Og du har den type pakt som var mellom Jonathan og David der dei sier alt mitt er ditt, om noen går imot deg så går dei mot meg. Blodspakt kalles det!!
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 14:39:50 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 14:36:25 följande:För det första: Och du anser dig veta vad Gud "tänkt sig" eller "menat"? Hur var det med högmodet.För det andra: Så hela tjafset med att "könsorganen passar ihop" är bara just tjafs då? Skönt att vi kunde få det avklarat.Kan vi nu få höra vad som menas med "naturligt"? Eller, ja, åtminstone av Gudrun, då - Du går ju på vad du "vet".
    Du går ju på vad du "vet". Går på hva då?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?