Inlägg från: Gabriella S |Visa alla inlägg
  • Gabriella S

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-05 12:50:25 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 12:39:26 följande:
    Ja, dom klär sig alltså som många andra kvinnor (oavsett sexuell läggning) i landet. Inget konstigt med det, varken feminint eller maskulint. Det bara är
    Nä. Inte pressveck på byxorna och herrknäppt skjorta. Icke!
  • Gabriella S
    bbpop skrev 2007-09-05 12:50:32 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 12:45:47 följande:
    Men, min fru är ju min partner. Hur kan det bli fel?
    Jo, men om din fru följer med på en firmafest t.ex., och du ska presentera henne för din chef till exempel. Säger du då: "Det här är Lisa, min partner." ???
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-05 13:04:17 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:46:06 följande:
    *sucka* Jaja. Jag "blundar" väl då. Det där är annars en typisk självuppfyllande åsikt - Är man av åsikten att "alla förhållanden har en 'man' och en 'kvinna'" så kommer man automatiskt att hitta det, eftersom personerna i ett förhållande alltid är lite olika, på något sätt, och alltid delar upp sysslorna mellan sig, på något sätt. - Jo, asså, hos oss är det Lisa som brukar natta barnen, och Stina får lite tid att sitta framför datorn på kvällen...- Ha! Där ser ni! Lisa är den omvårdande kvinnan och Stina den datornördige mannen! Klart som korvspad!- Va? Nämen...Asså det brukar vara Stina som tar hand om barnen på morgonen innan dagis och som matar katterna, medans jag tar hand om räkningarna- Ha! Där ser ni! Stina är den omvårdande kvinnan och Lisa "Mannen i huset" som sköter ekonomin, minsann!!!...osv. Oavsett hur man gör så kan man om man vill, och inte har någon specifik definition på vad som är "manligt" och "kvinnligt", i en given situation stämpla alla som inte gör exakt samma sak samtidigt hela tiden som mer eller mindre manliga och kvinnliga.Om man inte har en specifik definition, då. Därav att vissa försöker få dig att tala om vad du egentligen menar. Att du då inte verkar ha någon särskild mening mer än "det där vet du väl" styrker ju bara känslan av att det är allmänna fördomar och förväntade mönster som är ute och spelar.
    Men snälla du, vi har ju precis läst här igen från en som till och med lever så SJÄLV, att de till och med har olika NAMN på rollerna. "Femme" och "Butch" tror jag att det var. (Antar att det sistnämnda är det som jag brukar kalla "truckflata"...)

Det är alltså inget som vi andra har hittat på.
  • Gabriella S
    bbpop skrev 2007-09-05 13:09:26 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 13:06:28 följande:
    Det du beskriver är ett mode och har inget med manliga/kvinnliga egenskaper att göra. Att följa eller inte följa modet är fullt normalt.
    Ååååååh vad irriterad jag blir. Nej, vissa GRUNDLÄGGANDE saker ändras inte med modet. Som att män har byxor och kvinnor kjol eller klänning. Och att kvinnor också KAN ha byxor med speciella snitt, men att män under inga förhållanden kan ha klänning eller kjol.

Modet dikterar (om man bryr sig om sådant, det gör inte jag) sedan vilken modell det ska vara på jeansen, vilken längd på kjolen, vilka färger och mönster på hela konkarongen.

Modet har således denna sommar dikterat, att kvinnor ska ha svarta tyger med vitt blommönster, samt röda tyger med vita prickar. (Har alla fattat nu? Även dom som har en intelligensålder på under 7?)
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-05 13:30:53 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 13:25:04 följande:
    Varför inte? Förutom då att jag har lite svårt att sätta mig in i situationen, då jag inte är gift och iden med "en firmafest" och "presentera för chefen" är mig rätt främmande
    Ja, jag har en känsla av att det är ganska mycket i samhället som är dig främmande...
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-05 13:33:10 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 13:23:01 följande:
    Jasså, måste ha sett fel då när jag var på stan sist. Och mina vänner har nog inte heller sådana kläder fast det ser ut som så. Jaja, dom är nog nakna egentligen, bara jag som inte ser...Fan, jag har ju haft sådana kläder själv utan att för den delen varken vara flata eller försöka vara manlig. Det är snyggt helt enkelt
    Du går alltså på herravdelningen och köper skjortor?
  • Gabriella S
    Moxie skrev 2007-09-05 13:36:11 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 13:33:29 följande:
    Du är inte så historiskt bevandrad, va? Eller geografiskt? Du behöver inte gå särskilt långt i vare sig tid eller rum för att det där ska vara helt fel.
    Utveckla, tack. Och kom inte dragandes med kilten. Det är såååååå uttråkat, och dessutom framställs den felaktigt i den populära bilden.
  • Gabriella S
    trollbottom skrev 2007-09-05 13:45:49 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 13:41:12 följande:
    Ja, eller så tar jag pappas eller min mans. Är det något fel i det?
    Det är i alla fall ganska egendomligt!
  • Gabriella S

Och de absolut ENDA gångerna jag har sett en man i kjol eller klänning, har varit i spexsammanhang. Typ på spexen på universitetet, och i samband med nollningen. Då kan dom ha just det motsatta könets kläder, för att det ska bli löjligt och alltså skrattretande.

• Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-05 15:22:32 följande:

Fostra ett gäng barn att man bara får gifta sig med samma kön som bästisar, och de kommer om än inte bli homosexuella så åtminstone bli chockade över att en man och en kvinna gifter sig. Lär dem att gå naken är helt OK, och de kommer undra varför någon skyler sig med tyg.Kort sagt - kort på att du talar om rent fysiologiska processer, som att vi äter, svettas, sover, skiter - så kan du aldrig ALDRIG säga att något är naturligt eller onaturligt. Allt sådant är kulturellt, och inget annat.
    Jaså - jag tycker mig alltid ha hört att homosexualitet är medfött. Om det bara är en kulturell grej, så borde det vara relativt lätt att fostra bort det igen, eller hur..?

Och det du säger, är i så fall ett väldigt gravt argument emot homoadoptioner, för det innebär ju att barnen till de homosexuella skulle kunna ta efter det felaktiga beteendet och bli homosexuella själva...

Nää-ä du. Hur isolerat du ÄN fostrade en grupp barn, så skulle killar och tjejer börja tända på varandra när kom i puberteten..!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?