apflickan skrev 2007-09-17 11:54:46 följande:
Vet du Free Spirit, jag brukar skaka av mig dem fördommar jag möter på i samhället. Männiksor har åsikter om oss, jag vet det. Många fördömmer men minst lika många bryr sig inte om villken kön min fru har. Dem accepterar och respekterar som den familj vi är. Men någonting som sliter på oss som personer och oss som par är att vi så ofta blir ifråga satta. Ska vi få gifta oss, ska vi få ha barn ska vi få ha sex eller är det en extremt syndig handling. Vissa länder har gått så klångt. Sex med en person av samma kön straffas, vissa så brutalt som med stening eller hängning. Det förekommer. På några ställen på jorden kan människor inte leva med dem de älskar. För samhället, staten, regeringen, regimen what ever har beslutat att det är fel. Jag har vänner som inte kan leva i närheten av dem föräldrar som dem vuxit upp med för att dem inte accepterar att dem lever med en person av samma kön eller för att de helt enkelt föddes i fel kropp. Transexuella är det jag pratar om. Omgivningen är så extremt programerad på normen att det inte kan se bortom den. Darför är många av oss hbt - personer ganska utsatta och ofta ensamma. På pride området ropas det i högtalarna gå inte ensamma från festival området. För har det hänt att högerextrimister väntar på att banka ned någon bög eller flata eller det bästa en transperson. Dem är extremt utsatta när det gäller våld. För att vi inte accepteras, inte respekteras och enligt vissa knappt har rätt att existera.Så tack frii sprit, nu förstår jag bättre. Dem är inte politiskt korrekta. Dem är tuffa och riktgia och ser bibeln och dess budskap som den ska ses. Annat är det med mina kristna vänner och de präster som gärna viger homosexualla, dem har fallit i den förädiska, politiskt korektheten. Nu känns det bättre, nu vet jag var jag har dem.
Som medmennekse er eg opriktig lei meg for at det utøvest vold mot dere. Eg står ik for at en ik skal respektere dere som mennekser, inte alls!!
Men tingen er homofili er ik akseptablet alls!! NEI!! Som mange sier her inn så er all kjærlighet vakker og rett!! Det er et bedrag i høyeste grad. Klart det er ik noe en vil høre, eller godta!! Men den kardemomementaliteten er ik bra for samfunnet. Alt er ik rett bare for at det er følelser inn i bilde. Om eg virkelig elsker en av mottsatt kjønn, men den personen er feil for meg, da hjelper det ik hvor mye eg måte elske vedkommende. Da er det feil!!