Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

bbpop skrev 2007-09-16 22:12:15 följande:
    nligt DIN tolkning
    trollbottom skrev 2007-09-16 22:14:02 följande:
    ur vet du det?
    Han har sagt i sitt Ord at det er styggedom og unaturligt!! Alvorligt!! Gud går ik mot sitt eget Ord. skaper mennesker homo og så etter på sier fy!! Trodde du var smart!!
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-09-16 22:22:56 följande:
    "Han har sagt i sitt Ord at det er styggedom og unaturligt!!"Det rör sig fortfarande om DIN tolkning.
    Min tolkning? har eg ik sagt at eg leser det som det står. Det er dere som ik vil se hva som står der og tolker det etter som det passer.

3Mos 18:22
    Du skal ik ligge med en mann slik en ligger med en kvinne. Det er styggedom.

Si meg nu!! Hvordan tolker DU dette vers?

Obs!! Nu henvender eg meg til blåbärspappa.
  • Free Spirit
    stina84 skrev 2007-09-17 10:17:43 följande:
    Det är precis så det är, håller med dig till fullo!Vi ska respektera homosexuella som vill gifta sig i kyrkan, men det är ju ingen som respekterar oss kristna och deras tro.
    Trivligt å se deg!!

Takk!!

Nei vi skal jo bare godta deres krav og innfall, uansett om det går imot vår overbevisning.

Eg undrer meg på dei prestene som godtar det, er det for å være populær, politisk korrekt, åpen innkluderende kirke, eller er dei rett og slett for feige til å stå opp for det dei egentlig tro på? Nu kan det være at dei som andre homotilhengere er bare opptatt med hva folk føler, og tenker ut fra det at dei må få gifte seg i kirken.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 10:55:56 följande:
    Vaddå "ingen"! Jag har hittills inte hört någon som seriöst föreslagit att vi ska riva alla kyrkor, spotta på jesusbilder och kors, förbjuda kristna helgdagar eller på något annat sätt behandla er illa. Ni har redan en drös respekt. Men som bortskämda barn ser ni inte den respekt ni får av samhället, utan kräver bara att allt mer ska vara just er till lags.Kyrkan har varit central i Sverige i århundraden, homosexuella har först nu fått upprättelse. Och NI gnäller över att ni inte får respekt. Seriöst!
    Men som bortskämda barn ser ni inte den respekt ni får av samhället, utan kräver bara att allt mer ska vara just er till lags.

Den var frekk!! Eg må vist gjenta meg igjen!!!! Kirken skal stå for det rene og klare ord, men det virker for at samfunnets syn er viktigere.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 10:55:53 följande:
    Nu är det ju också så att din och några andras åsikt är förtryckande till skillnad från de homos som vill ha samma rätt som andra att få sina äktenskap välsignade.
    Men hvorfor er det så viktigt å få et ekteskap velsignet for dem som ik tror, og når kirken er i  mot homosexualitet
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-09-17 11:09:23 följande:
    Trollbottom: jo, efter ett par glas vin igår kväll tyckte jag tydligen att det gick bra att skriva precis som jag kände att "fattar ni inte att det inte finns någon gud". Idag håller jag med dig om att så skriver man ju inte, jag kan ju inte med säkerhet veta att det inte finns någon gud (eller jättebanan, eller troll eller spöken, etc). Det är alltså min åsikt att jag tror inte på någon gud eller annat övernaturligt fenomen, men om andra vill tro att det finns så betyder det ju inte att de är korkade. *slår själv på fingrarna*Det är bara så oerhört frustrerande att argumentera mot folk som gömmer sig bakom gudarna istället för att stå för sina åsikter. Tänk er in i min situation, från min synvinkel finns det ingen gud, så sitter folk och säger att homosexuella är "fel" bara för att gudarna säger så, och vad gudarna har sagt måste efterlevas - men bara ibland när det passar, annars får man tolka och ändra lite som man vill.
    Glad Om du har lest hva eg har skrevet tidligere så bekrefter Ordet bare det eg vet fra før av. Dessuten så er det så opp i dagen at homoseksualitet er galt. Men på grunn av at det er følelser inni bilde så er det jo dei som er viktig og ik hva som egentlig er rett og galt.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 11:18:19 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 11:12:06 följande:Samfundens ord ÄR det rena och klara, FÖR DEM. Bibeln har inte en enstaka, absolut sanning, och det har jag redan visat dig fler gånger än jag kan minnas. Varje samfund, inklusive ditt (även om det bara råkar vara du) har en vald sanning, en vald tolkning av olika delar av bibeln. Ingen, inte ens Jehovas Vittnen, lever efter bibeln till punkt och pricka. Vare sig GT, NT eller både och. Det är fysiskt och praktiskt omöjligt, eftersom bibeln motsäger sig själv mest hela tiden.
    Det eneste eg kan si til deg Dorian..ta deg et Biblekurs. din oppfatning av Guds Ord er så fullstendigt feil. Det har du bevist så mange ganger..da tenker eg ik på denne debatten .
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-09-17 11:22:26 följande:
    free spirit: jag förstår tyvärr inte norska, och kan inte argumentera med dig. Mycket frustrerande eftersom att jag tror mig fatta så mycket som att du är helt ute och cyklar.
    Glad Så synd at du ik forstår Norsk!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 11:27:03 följande:
    Jag finner det lustigt att ingen talat om för FS att man bara får tala svenska här på Fl... skulle jag börja skriva på spanska skulle jag få min verbala röv återskänkt till mig på ett fat av moderatorerna. Med minst en dags avstängning, gissar jag.
    Til opplysning kan du gå til reglene så ser du at en får lov å skrive på Norsk
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?