tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Det trängs förklaringar på en hel massa andra saker som frågas dig, men det kommer inga. Det kommer bara halvsarkastiska sidoslängar med smileys på. Det känns lite fattigt.
Det trängs förklaringar på en hel massa andra saker som frågas dig, men det kommer inga. Det kommer bara halvsarkastiska sidoslängar med smileys på. Det känns lite fattigt.
Jag pratar inte om Dorian. Jag pratar om dig och ditt sätt att helt ignorera frågor som ställs till dig och istället bara skriva innehållslösa sidoslängar. Om du nu har en åsikt kan du väl stå för den?
Fast det är klart, när man petar i det så visar det sig ju att dina argument är tagna helt ur luften (Vetenskapen har erkänt Gud!) eller inte alls är vad du säger att de är (Jag behöver inte läsa bibeln för att veta att homosexualitet är fel!), så det kanske är vettigt att inte svara, iallafall...
Det är många som vet att det inte är fel också. Så vad någon "vet" eller inte är inget argument. Poängen här är ju att visa att det inte har något med Bibeln eller kristendomen att göra - Du "vet" redan från början, tar med det in i din läsning av Bibeln och låter det förvrida Ordet.
Men vad glad jag blir att du säger att det är "Onaturligt". Säg mig, vad menar du med det? Vad är "Naturligt"? Jag vill minnas att jag försökt få svar på det också tidigare utan att lyckas - Ska bli intressant att se om det också visar sig vara tomma ord.
Heh. Gamle goe Martin
Jag tror att Corren har, um...vridit citaten lite. Jag känner Corren och jag har suttit och gaggat med Martin vid flera tillfällen (Martins föregångare Martin är också en go gubbe, fast på ett helt annat plan). Martin Lind hörde förövrigt (för att nu anknyta till en annan tråd) till de som omedelbart gav sitt stöd till KG Hammar och Elisabet Ohlsson under Ecce Homo-tiden.
Det han säger är ju just det: Den bibliska synen är att man ska inte objektifiera, sälja eller utnyttja sexualiteten, utan att man ska låta den finnas i en livslång relation med ömsesidigt förtroende. Att det sedan ser ut som om han säger att "homosexuella lever i kränkande promiskuitet" hänför jag till Correns klippsax.
JAg kan försäkra dig om att de båda Martinarna kommer överens i mycket, oavsett om du känner dig gråtfärdig eller inte...
Är det något du vet, eller bara ditt önsketänkande?
...ja, för naturligtvis skulle det vara en nyhet att Martin Lönnebo är en vettig människa? Så det måste ju stå i tidningen? Eller...inte? Kanske?
Dvs det är bara ditt eget önsketänkande? Misstänkte det.
Free Spirit skrev 2007-09-29 17:51:55 följande:
Gabriella S skrev 2007-09-30 16:55:36 följande: