Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Free Spirit skrev 2007-09-02 17:27:41 följande:

For det første om du vil diskutere får du holde deg til et respektfult språk..takk!!!
    Jag kan garantera dig att Jesus återkommen inte kommer tala vare sig arameiska eller gammalsvenska. Jag tror inte att han sjöng fina valser när han kastade omkring med bord i templet, och kastade ut krämarna (som inte heller är respektfullt språk, ska tilläggas).
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:02:29 följande:

Hvilket språk han kommer til å bruke er ubetydeligt, vi kommer til å forstå han endå.Uhøflig og frekk i språket er han ALDRI, men det betyr ik at han ik kan bli vred.
    Det vet du faktiskt inte. Jesus kanske svor som en borstbindare.

Och du duckade min fråga.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:

Fordi han ik forandre seg, han er den samme som han var før verden ble skapt.Som tex han elsker alle mennekser uansett/betingelseløst. Det forandrer seg ik selv om menneskene forandrer seg og blir mer, tex syndig.
    Som sagt, han har redan ändrat spelreglerna en gång. Jag ser inte varför han inte kan göra det igen.
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-09-02 18:33:29 följande:
    Jomenvisst, huvudsaken är ju att de inte älskar en människa av samma kön som de själva. Det är ju så hotfullt...
    Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)

Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
  • Dorian Ertymexx

Tant Greta skrev 2007-09-02 18:38:43 följande:

Sidfot heter detHåller med!
    Gör det? Även på nätet? Oki... Då hade jag rätt fast jag inte fattade det då. ;)
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-09-02 18:42:31 följande:
    Tack Dorian, jag gillar också sidfoten. Kan dock inte ta åt mig äran över den, såg den på Copenhagen Pride förra helgen .
    Oki. Bra var den i alla fall. Och du KAN ta åt dig äran av att ha haft den goda smaken att gilla den! ;)
  • Dorian Ertymexx
    markera skrev 2007-09-02 18:46:56 följande:
    Inga namn men vigs inte vissa skumma heterosar av präster i fängelse...då vet man ju. Och då är det inga upprörda röster..
    Men de är ju Normala! Och du vet väl att när de får barn, då förstår han/hon (vem som nu satt i finkan) livets värde, och blir en god far/mor, fin nog att platsa på framsidan av en Vakttornet-tidning!

*ryser*
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-09-02 19:20:13 följande:
    Man kan säga sidfot, men vanligast är att man lämnat en Signatur, även kallad "Sig" bland datafolket :)Tant Greta skrev 2007-09-02 18:51:16 följande:
    JUST det! Det var det jag tänkte på! Danke schön. :)

...och nu kanske vi ska bli on topic igen, innan vi alla blir kickade. :D
  • Dorian Ertymexx
    Rosenöga skrev 2007-09-02 23:18:40 följande:
    markera, du skrev så här:"( Funderar på om vi nu fått iväg homofoberna en gång för alla från den här tråden).."Det får mig att fundera över vad du menar med "homofober". Den som inte har något emot homosexuella utan accepterar att de lever tillsammans och ingår partnerskap osv. Är den personen homofob om han el. hon inte tycker att homosexuella ska kunna vigas kyrkligt?
    Homofober, fundamentalister, fanatiker... All the same to me. Folk som borde varit längre i skolan och läst längre än till trettonhundratalet i historieböckerna. Och inse att det hänt en heeeel del sedan dess.
  • Dorian Ertymexx

Alltid lika lustigt när folk säger att bibeln är "enkel" och inte kan "tolkas".

Yeah right. Tala om det för alla protestanter, anglikaner, puritaner, ortodoxa, baptister, katoliker, kopter, mormoner, Vittnen, philadelfister och alla andra små rörelser som verkar fasligt oeniga om denna otolkbara bok.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?