Inlägg från: LillaSnigel |Visa alla inlägg
  • LillaSnigel

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:30:46 följande:

Fast det intressanta är att så otroligt många bögar dog i AIDS under 80-talet. Även de "gulliga" paren, som var den tidens motsvarighet till Jonas & Marc. Det bevisar faktiskt att även dessa "gulliga" par måste ha haft en hel del sexuella kontakter före eller under förhållandet. Överhuvudtaget så är det KÄNT att homosexuella män intresserar sig mer för ren sex än för gulliga monogama förhållanden. Och även när de söker en fast partner, så skriver de preferenser som "välhängd" etc. i kontaktannonserna. (Kolla vilken tidning som helst!) Så skriver ju inte kvinnor och män som söker varandra!
    Okej fattar vinken.. A ja.. Ganska dumt disskutions sätt men är väl så när man inte vågar stå upp för sina åsikter

Men nu drar du alla över en och sammakam, finns även många hetro som skriver så i sina kontaktannonser. Nee hetro e nog värre.. kolla får du se..
  • LillaSnigel
    Memiriel skrev 2007-11-13 09:36:34 följande:
    Jag hade nog röstat nej i din här frågan! Tror jag! Har inte läst tråden, så jag vet inte vad som redan skrivits. Men anledningen till att jag skulle röstat nej är för att efter vad jag har förstått inte är acceptabelt inom kristendomen att vara med en av samma kön. Och i enlighet med det så borde de givetvis inte viga dom. Men jag kan däremot tycka att religonen borde anpassa sig efter sin tid. Att de "regler" som fanns för över hundra-tusentals år sedan inte ger rättvisa till samhället idag. Så med andra ord, vill kristendomen vara med i den nya tiden och utvecklas efter dagens samhälle och  behov så borde de anpassa sig efter det. Är det meningen att det ska vara "som det alltid varit! så borde de inte viga homosexuella. hm... knepigt... annars så finns det väl alternativa kyrkor som viger?
    Jodå det e okej, om man tittar till NT , ja sen är det beroende på betraktarens ögon.. Vilken trångsynt människa som helst kan vrida på saker till ett människoförtyckande sätt..
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 09:47:08 följande:

Precis.. Bra länk.. Tyvärr så tror jag inte att det går hem riktigt.. Saknar man empati så brukar sånt här inte beröra *tyvärr*
  • LillaSnigel
    TrailerTrash skrev 2007-11-13 09:57:26 följande:
    Tyvärr är det så  Jag tycker inte att man ska få kalla sig kristen om man hatar efterssom kristen för mig och mina nära betyder KÄRLEK till alla människor..Satt just och pratade om detta med en präst för någon dag sedan,Han skäms när människor använder GUD för att hata andra pga deras hudfärg eller sexuell läggning..
    A precis, men tur att alla inte har samma synesätt..Är en liten andel som har detta förvrängda tanke sätt..
    Jag blir bara mörkrädd, när man både e homofob, rasist, emot IVF ect.. Sen ska man påstå sig vara kristen..
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 10:05:40 följande:

Nej, anledningen till att jag inte har tid att svara dig, är att vi har varit igenom allt det som du frågar om flera gånger tidigare. Du får helt enkelt läsa tråden.
    Ahh där ser man.. fMen hade samma frågor i en annan tråd där vi diskuterade och fick aldrig några svar..

Orkar inte gå igenom 626 sidor, när det är så enkelt att svara..

Frågan som jag undrar är: Är dina åsikter grundade ur kristen tro?
  • LillaSnigel
    Memiriel skrev 2007-11-13 10:46:56 följande:
    Lilla snigel: Är det som du skriver så ser jag ingen anledning till varför man inte skulle få vigas i kyrkan!?
    Men så är det alla betraktar olika, mycket beroende på sin åsikt.. Man vrider på det tills det känns rätt.. *tyvärr*
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-12 22:47:01 följande:

Nu är saken den, att jag har både en naturvetenskaplig och en humanistisk skolning, och oavsett vilka glasögon jag har på så är det lika uppenbart att homosexualitet är fel. D.v.s. även om jag "bara" går till naturen, Darwin och utvecklingsläran, så är det helt uppenbart att sexualiteten har utvecklats för att en man och en kvinna ska bli kära i varandra, ha sex, få barn, och tillsammans sörja för barnen tills de är stora och kan klara sig själva. Det här är självklart i alla kulturer i hela världen, alltså även dom som har en annan religion (judar, muslimer, hinduer, buddhister eller vad du vill) OCH för helt ateistiska samhällen som det Gamla Sovjet, Nazityskland och det nuvarande Kina.Det är alltså inget som du kan "skylla" kristendomen eller Bibeln för. (I övrigt får du läsa tråden, för vi har redan varit igenom det här med Bibelcitat o.s.v.)
    Men motsäger sig inte Darwin utvecklingsläran med den kristna tron.. eller
  • LillaSnigel

BTW fram till 2007-08-19 har det pågått en uställning i Norge om djur och homosexualitet.

"intresset för homosexualitet bland djur har varit stort. Homosexualitet har förekommit bland 1500 djurarter och bland 500 av dessa arter är homosexualiteten ordentligt dokumenterad. Arrangörerna bakom utställningen säger att homosexualitet är vanligt och utbredd i djurvärlden och vissa homosexuella förhållanden bland djur kan vara en hel livstid"

Men jag tror jag har lösningen Utrota...

vart finns det fakta om Darwin och homosexuella ?!
    Sen kanske man ska ta hänsyn till att det är x antal år sen denna teori blev påkommen..

Newsflasch *År 2007 nu*

• LillaSnigel
    spiritsinlove skrev 2007-11-13 14:47:18 följande:
    FreeSpirit

Vad skulle du göra om din son/dotter är homosexuell?
    Bote h*n .. Kunde inte låta bli *sorry*
  • LillaSnigel

FreeSpirit --> Om vi nu bortser från din snevridna syn på bibeln o din tro och håller oss till fakta..

Vad har du då att komma med ?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?