Gabriella S skrev 2007-11-04 20:39:05 följande:
Ja, och det är just för att undvika sådant här, som vi måste börja tillåta forskning kring homosexualitetens orsaker och försöka få fram en fungerande bot. Det är inte samma sak, som att alla homosexuella ska tvingas att ta boten - det tycker jag inte alls, men jag tror att det är det vissa är rädda för, som skriker i högan sky så fort man säger ordet "bot".Utan just för att dem som hamnar i en sådan här samvetsnöd som denne unge man, ska ha ytterligare ett alternativ att välja ibland. Men att säga att "vi skippar samvetet - det är föråldrat - och så säger vi att alla beteenden är helt okej" är INTE lösningen...
Va?
Why fix something that isnt broken?!
Du föds till den du är. Du föds endera till heterosexuell eller HBT.
Tvingas ta "boten"?
Hur tänker du nu- för nu hänger jag inte med i svängarna!
Att denne pojke hamnade i den situation han gjorde- handlar som jag ser det- om kristnas och i detta fallet pojkens församlings intoleranta sätt att behandla sina medmänniskor. De är lika skyldiga till hans själsnöd som om de hade satt en pistol i hans tinning och fyrat av.
Problemet är- att bara man gömmer sig bakom en tro- i detta fallet en Bibel- så är det helt OK att kränka andra människor till och med så till den milda grad att de tar livet av sig.
HUR kan det öht vara kristendom?
HUR kan det öht vara att följa Jesus.
Nej- det är aldrig OK att ducka bakom en Bibel och smäda andra..