Inlägg från: johannawalfridsson |Visa alla inlägg
  • johannawalfridsson

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Sofia t
    det är så att om du inte söker han så vill du väl inte och vår gud är ingen påstridig gud ... testa inan du fördömer

sen har vi inte gjort om den. säg mej var vi har det !!!!!!

• johannawalfridsson

duva ==
    det är dom men varför ska dom bli välsingde av gud??

• johannawalfridsson

kan du då svara på varför det händer så mycket under och sånt ??? och varför gud hjälper mej ??
    men det är så om du nu har läst biblen så borde du veta att vi inte tagit bort något det står ju fortfarande om stennadet men du måste ju läsa en hel het inte bara några ord !!! du kan ju börja läsa det ... inan du säger saker som du inte begriper

• johannawalfridsson

Jackson

Om dom verkligen tror på gud, så självklart!
    Samma regler som för hetrosexuella par är en självklarhet...

svar men det är ju en synd enligt gud men du tycker ändå att pastorer o präster ska gå i mot hellades religon o gud??

• johannawalfridsson

Tuzza
    Varför INTE? Om de är troende borde det väl vara lika självklart som för vilken heterosexuell som helst!? Jag vet att ni säger att det står i biblen att det är en synd och bla bla bla..Men TÄNK på att biblen är gammal och samhället har ju förändrats en hel del...Själv tror jag på någon form av Gud men jag är mkt skeptiskt till mkt som står i biblen, det är SÅ förlegat.

men det fans ju homusexuela när biblen skrevs med så ... och man kan ju prat med gud ... han svara mej

• johannawalfridsson

Ja det är väl klart att det fanns. Men samhället och SYNEN på homosexuella har ju tack och lov förändrats en hel del sedan biblen skrevs! Ja, det är ju bra att du kan prata med gud och att han svarar...Vad har det med saken att göra?

du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??
    och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är

• johannawalfridsson

duva = det har jag aldrig sagt något om men det är ju fel enligt gud
    gud ser ju alla ... han älskar alla men inte dess hanling

• johannawalfridsson

Atamon ==
    klart dom har sviket. hade jag varit med hade jag aldrig asepeterat det

det är ju så politk och relogon inte går hand i hand...

• johannawalfridsson

Dorian Ertymexx ==
    vad fick du det i från ??
    att om inte har samma värde??

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?