Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nu jämför jag inte homosexuella med mördare, men jag menar att det spelar ingen roll vilken synd min dotter skulle göra så skulle jag fortfarande älska henne lika mycket. Säg att hon mördar någon så kommer jag ju fortfarande älska henne, men aldrig tycka att hennes handling var rätt.

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Kalle17 skrev 2007-09-09 12:32:13 följande:
    Jo jag vet men det var en hyptetisk fråga och ett inlägg i den här för övrigt absurda debatten. Har vi verkligen inget bättre för oss??? Bibeln skrevs för läääääääääänge sedan och då var det värsta folk kunde göra att mörda eller ligga med någon av samma kön.Människan har utvecklats mycket sedan bibeln skrevs. Människan har kommit på mycket värre saker att göra än att "bara" mörda någon eller ligga med fel kön.Vad? Tja slå på nyheterna!Det är MIN fasta tro och övertygelse att Gud har utvecklats under dessa tider och att skulle Jesus komma åter idag så kommer han inte neka ett homosexuellt par att komma till honom. Hans budskap var faktiskt kärlek. (ja ja ja jag vet..)Skulle bibeln skrivas idag så tror jag att det stycket skulle vara borta och ersatt med du skall inte vara terorist eller du skall inte ha sex med barn.Eller någonting annat som faktiskt gäller idag.Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att gud är mera upprörd över alla krig som startas i hans namn, alla falska profeter som hjärntvättar och lurar sina följeslagare Waco, siecntologerna, livets ord med flera än att Jonas och Mark har sex med varandra (det var dom jag kunde komma på så här rakt av)Och jag avslutar som vanligt med att min gud är en god gud!Lev väl och må gott!
    Jag kan inte ta för givet att Jesus kommer komma tillbaka och ändra på den biten med homosexualitet, så länge han inte gör det så är det för mig som står i bibeln fortfarande gällande. Å du, min Gud är oxå God
  • stina84

Alltså ni har skrivit så himla mkt nu sedan jag sist var inne så jag orkar verkligen, hinner inte heller för den delen sitta och läsa igenom allt. Men jag får väl hänga på så gott det går.

• stina84

Nu är det faktiskt såhär att jag själv har hållt mig till trådens ämne, och tycker tråden spårat ur totalt nu. Vad har pride tåget och nakna människor på stranden med detta att göra? Jag läser fortfarande och svarar på de frågor som tillhör frågan i topp. Många utav er här inne är fruktansvärt bra på att förvränga saker så att det ska låta så bra/illa för eran del. Ibland känns det som om ni missuppfattar med flit, man blir såååå trött... *suckar*

• stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-11 22:47:53 följande:
    Jag vidhåller min syn... Antihomomaffian får dra till med vad ämnen som helst, men i det ögonblick någon motståndare kommer med motargument är det helt plötsligt "OT". Rätt lustig verbal guerillataktik, det där.I princip allt som hävdas vara OT är sådant som tagits upp av motståndarna till samkönat äktenskap, vi andra ger bara svar på tal.
    När har jag INTE hållit mig till ämnet? Ta fram det isåfall för jag har inte varit med i de andra disskutionerna
  • stina84
    elfling skrev 2007-09-11 18:53:09 följande:
    Peippo:Jo OT är det väl visst. Pideparaden och homosexuellas rätt att gifta sig i kyrkan är inte samma ämne. Det är som att börja prata om agility i en tråd om ifall man ska få ha husdjur i bussar, och hävda att det inte är OT bara för att båda ämnena rör djur. För övrigt har jag fortfarande inte uppfattat ett enda vettigt motargument till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan.
    Det är precis så jag menar.
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-12 07:33:48 följande:
    Jag pratar inte bara om dig. Såvida du inte menar att du mol allena är antihomomaffian.
    Nej det menar jag inte, men jag antog att du menade det.
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-12 07:40:21 följande:
    Dumt att anta saker. Fråga om du är osäker. ;)
    Ok, men som jag fattat det då tillhör jag inte den "kategorin"?
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-12 11:12:25 följande:
    Alltså, problemet är ju inte att män i kjol och prideparaden ses som OT, för det har ju egentligen ingen direkt koppling till ämnet (mer än att homofoberna tycker att det är fel då, men de verkar tycka att en hel massa saker är fel...). Problemet är ju att även tämligen raka följdfrågor till homofobernas påståenden viftas bort som OT. Om man t ex hävdar att en lag i GT gäller men inte en annan så måste man ju kunna förklara varför. Eller om man hävdar att något är en synd så måste man kunna förklara vad synd är. Det handlar inte om att medvetet missförstå eller misstolka, det handlar om att vilja förstå. För mig är det fullständigt obegripligt att man som kristen kan fördöma andra människors ärliga och uppriktiga kärlekshandlingar. Och det blir inte mer begripligt av att de kristna homofoberna vägrar förklara vad de egentligen menar.
    Vad är det du vill att jag ska förklara då?
  • stina84
    trollbottom skrev 2007-09-12 15:29:29 följande:
    StinaJag vill veta vad det är vi får säga om det vi säger nu alltid/ofta är ot.Om en kommer och säger att det är en synd att vara homo. Varför ska jag då inte kunna svara på det utan att få det slängt i ansiktet att det är ot? Är det inte i sådana fall ot att säga att det är synd också?Vad är det du vill ska diskuteras om det bara är den ena sidan som får kasta ur sig saker medan den andra inte får säga något för då är det ot?Själv vill jag bara ha klarhet. För är det bara ett ja eller nej du vill ha så är det inte mycket av diskution
    Tycker det är ganska uppenbart vad som är OT här i tråden. Jag säger inte att jusst det DU har disskuterat har varit OT. Men mycket har varit OT här i tråden och har du inte uppmärksammat det så vore det väldigt konstigt. Jag tänker inte leta igenom hela tråden, det får du själv göra om du vill ha exakta besked. Men kan ju tex. ta det som handlade om barn som tar illa vid som om de ser en naken kropp eller inte.  Tycker inte det har med saken att göra överhuvud taget.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?