Kalle17 skrev 2007-09-09 12:32:13 följande:
Jo jag vet men det var en hyptetisk fråga och ett inlägg i den här för övrigt absurda debatten. Har vi verkligen inget bättre för oss??? Bibeln skrevs för läääääääääänge sedan och då var det värsta folk kunde göra att mörda eller ligga med någon av samma kön.Människan har utvecklats mycket sedan bibeln skrevs. Människan har kommit på mycket värre saker att göra än att "bara" mörda någon eller ligga med fel kön.Vad? Tja slå på nyheterna!Det är MIN fasta tro och övertygelse att Gud har utvecklats under dessa tider och att skulle Jesus komma åter idag så kommer han inte neka ett homosexuellt par att komma till honom. Hans budskap var faktiskt kärlek. (ja ja ja jag vet..)Skulle bibeln skrivas idag så tror jag att det stycket skulle vara borta och ersatt med du skall inte vara terorist eller du skall inte ha sex med barn.Eller någonting annat som faktiskt gäller idag.Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att gud är mera upprörd över alla krig som startas i hans namn, alla falska profeter som hjärntvättar och lurar sina följeslagare Waco, siecntologerna, livets ord med flera än att Jonas och Mark har sex med varandra (det var dom jag kunde komma på så här rakt av)Och jag avslutar som vanligt med att min gud är en god gud!Lev väl och må gott!
Jag kan inte ta för givet att Jesus kommer komma tillbaka och ändra på den biten med homosexualitet, så länge han inte gör det så är det för mig som står i bibeln fortfarande gällande. Å du, min Gud är oxå God