Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

En man som talar med glödlampan i hallen ses som mentalt ostabil och "dum i huvudet", men en man som talar med gud/Jesus ses som trogen kristen och för fram "sanningens ord".

Varför?

• qenzo

Okej, ja nog är säkert min brist på tro en anledning till att jag inte begriper skillnaden. För jag ser inget levande i en Gud som ju faktiskt inte en enda människa sett.
    Jesus fann, det är jag med på, men även han är ju död sedan lång tid tillbaka.

Därför gjorde jag jämförelsen med en talade glödlampa, men vi kan säga hund, de kan inte heller tala.
    Och Gud och Jesus har inte heller någon röst, utan "bara" en dokumentation i en mycket gammal bok.
    En bok vi faktiskt inte vet så mycket om ursprunget till.
    Visst, några har ju skrivit allt på papper, men vem vet? Kanske dessa "några" hittade på allting?

Frågorna är många, svaren desto färre.
    För när nu ingen, idag, verkligen fanns på plats då allt det här påstods hända, så är iaf jag förvånad över hur många som trots det väljer att Tro.
    För i mina ögon har ni valt att Tro på en bok som jag inte ser någon förankring till, i det verkliga livet.
    För mig känns Tron lika "dum" som att kliva med i en sekt där "ledaren" ber om massivt självmord.

Free Spirit skrev 2007-09-02 17:31:09 följande:

Den var litt morsom sammenligning..*LerDet er da forskjell på å snakke til en død glødelampe uten liv og å snakke med en fullt levende Gud. Selv om det for noen kan virke sprøtt da dei selv ik har møt han eller tro på han.
  • qenzo

Det där är upprepat i alla sidor... Han älskar den homosexuella men inte deras handlingar.
    Dvs inte står på god fot med att kvinnor ligger med kvinnor osv, därför kan vi inte komma till himlen och heller inte vigas i kyrkan...

Tant Greta skrev 2007-09-02 18:22:24 följande:

Om han älskar människan,då borde det vara helt självklart att t ex homosexuella par ska vigas i kyrkan?Spirit skrev 2007-09-02 18:16:37 följande:
  • qenzo

Jo men ingen mördare, pedofil eller liknande går ju ut öppet med det. Eller hur?
    Så vem vet om de bär på sådana tankar/laster?

Tant Greta skrev 2007-09-02 18:28:45 följande:

Sett det,men fattar inte!Så t ex pedofiler,mördare&brottslingar får vigas i kyrkan,men inte homosexuella?
  • qenzo

Jag kopierar in mitt inlägg där. Inga problem :)

Free Spirit skrev 2007-09-02 18:31:06 följande:

Oj!! her var mye interessant å ta tak i, men det blir mye of topic..så eg velger å ik svare her. Kan vi ik heller ta det i denne tråden?familjeliv.se/Forum-5-66/m23864720.html
  • qenzo

Även kallat Signatur "Sig"...

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 18:36:41 följande:

Du hann svara före mig, hade tänkt svara något liknande. ;)Gillar din, eh, vaddetnuheter, det där på botten av alla dina inlägg. Sidfot heter det inte på nätet... *suckar över mitt usla minne*
  • qenzo

Ja det är sant, av då Fängelsepräster, vilka jag har för mig, inte praktiserar annat än just i fängelser.
    Men det rör sig ju heller inte om förbjuden kärlek så länge det står mellan man och kvinna...

markera skrev 2007-09-02 18:46:56 följande:
    Inga namn men vigs inte vissa skumma heterosar av präster i fängelse...då vet man ju. Och då är det inga upprörda röster..
  • qenzo

Man kan säga sidfot, men vanligast är att man lämnat en Signatur, även kallad "Sig" bland datafolket :)

Tant Greta skrev 2007-09-02 18:51:16 följande:

Har lärt mig det på FL kallas sidfotVet  mao inte hur rätt det är...
  • qenzo

Jag tror ärligt inte att ex Free är homofob utan snarare väldigt trogen sin kristendom.
    Nu är ju verkligen inte jag ett fan av NÅN religion, men folket måste ju få viga sina liv vartän de önskar så länge ingen skadas av det.

Jag kan inte påstå att homosexuella direkt skadas av att inte få vara delaktig på riktigt, i ett samfund som ex svenska kyrkan, men jag tycker dock att möjligheten ska finnas. Och det är därför jag skriver som en frenetisk iller i bla denna tråd.

markera skrev 2007-09-02 19:22:29 följande:
    Wow, du förstår hur jag tänker helt och hållet! ( Funderar på om vi nu fått iväg homofoberna en gång för alla från den här tråden)..
  • qenzo

Så lite så... :)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 19:22:03 följande:

JUST det! Det var det jag tänkte på! Danke schön. :)...och nu kanske vi ska bli on topic igen, innan vi alla blir kickade. :D
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?