tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Lycklig med Grodd skrev 2007-09-14 13:50:36 följande:
FS: Gud skadpade människan till sin avbild.Detta är bibelns ord.Människan är djur om du inte visste det innan.I djurlivet förekommer det homosexualitet. så också hos människan som är ett djurslag.Å andra sidan får jag väl då säga att Gud är en APA! Eftersom han skapade oss till sin avbild och vi alla härstammar från apsläktet.Gud är svart! Eftersom i alla härstammar från Afrika.Allt vetenskapligt bevisat utan den minsta anledning att inbilla sig något annat.Detta förhindrar dock iStäll er frågan, varför i hela fridens namn skulle Gud ha något emot kärlek mellan personer av samma könnte att jag tror att det finns en Gud.Helt säkert finns det det. Kanske t.o.m flera.MEN inte denna naivt uppmåland schablonfigur som Kristendomen gärna vill ha det till.Jag har fått tillräckligt många bevis på att det finns en högre makt, men att inbilla sig att världen inte skulle uppstått på det viset den har uppstått är verklighetsförträngning.For det første så erkjente Darvin på slutten av sitt liv at han hadde tatt feil, og at det fantes en Gud. selv ble han kristen.
At vi stammer fra apene har eg aldri trodd på..
MEN inte denna naivt uppmåland schablonfigur som Kristendomen gärna vilk ha til.
Ordet sier at Korset er en dårskap for den som ik vil tro..
Etter å ha opplevd kraften i budsakapet så får eg bare være naiv i dine øyne..