Inlägg från: LillaSnigel |Visa alla inlägg
  • LillaSnigel

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Har inte läst HELA tråden 6158 lite mycket att gå igenom..

Ser att det är dom vanliga homfoberna som disskuterar med sina inskräkta och helt inskränkta åsikter.. *SUCK* Först måste jag bara tycka synd om er och era fördommar.. Sen era barn som tyvär lär som dom lever.. Men då borde man ju veta vart era fördommar kommer ifrån..

Annars är jag bisexuell, men lever i ett sambo förhållande med min flickvän och son.. Nästa år ska vi gifta oss..

Gabriella S -- > En mass pladder på dig..

Försäkrar ingen större skada på mig o min homovänner, inga tragiska uppväxtförhållanden heller..
    Gabriella S skrev 2007-11-12 22:54:52 följande:

Det finns ju massor av bisarra beteenden som inte direkt skadar någon, men det betyder ju inte för den skull att de automatiskt är normala och ska sanktioneras av Kyrkan. Förresten så har många av er en väldigt idylliserad bild av homosexuella. Ni tror - eller vill tro - att det är typiskt homosexuella att bli kära i en person och leva i ett gulligt, monogamt förhållande hela livet. Verkligheten ser ju lite annorlunda ut. Jag läste precis - i ett helt annant sammahang; det var en bok som handlade om forskningsmetoder - om en samhällsvetenskaplig forskare som hade studerat homosexuella genom s.k. "deltagande observation" (alltså att forskaren låtsas vara en del av dem för att få inside-information). Han hade t.o.m. fått "äran" att vara s.k. "watch queenW på en offentlig herrtoalett, där de homosexuella träffades för att ha sexuella kontakter med främlingar. Han fick alltså stå och vakta så att ingen vanlig kissnödig herre skulle komma in medan de höll på i båsen... *blir illamående rent fysiskt*Och vill ni inte tro det, så är det ju bara att kolla på hur många homosexuella som drabbats av AIDS. Eftersom AIDS är en könssjukdom, så KUNDE den inte ha spritts i den homosexuella populationen, om alla hade levt monogamt. Det kan en femåring förstå...
    Och du menar att hetrosexuella inte är likadana ?? Då sakna du endel i din hjärnfunktion..

Nee alla fattar inte grannspråket, där av att hon kanske ber FS skriva på eng.. Kan du finska ??

Vad trött jag blir med människor med så inskränkt tankesätt..

Förövrigt, jag kan förstå din rädsla att inte låta dina barn leka med barn till homosexuella, dom kan ju bli smittade *ironi*.. Min son skulle aldrig få vara hemma hos nån som du, snacka om att bli insnöad..

Sen ifall barn till homosexuella mår dåligt eller far illa NEJ det gör dom inte det är bara föräldrar som uppfostrar sina barn fördomsfullt.. Stackars barn...
  • LillaSnigel

Till er med kristen tro: Är det för eran tro ni inte tycker homosexuallitet är okej, eller egna åsiker utanför er tro !?

• LillaSnigel
    bbpop skrev 2007-11-12 23:42:13 följande:
    Vi är flera här med kristen tro som inte är homofober.
    *pust* Vad skönt.. Tror faktist att det är åsikter utöver den kristna tron

Men måste ju fråga eftersom det är endel som referar till sin tro..
  • LillaSnigel
    bbpop skrev 2007-11-12 23:54:30 följande:
    Ja, visst är det det. Free Spirit har t ex skrivit att hon visste att homosexualitet var fel långt innan hon läste om det i bibeln. Och både hon och Gabriella verkar rörande överens om att det är något som alla egentligen tycker, innerst inne, fast vi är sådana mesiga PK-kappvändare hela bunten att vi inte vågar stå upp för det som är rätt. Typ så.
    Ja men så är det säkert *ironi* Klart att man ska få ha sin åsikt, men man ska inte gömma sig bakom sin tro bara för att våga uttrycka den..

Men enligt bibel så är inte det fel.. Visserligen beroende på vart man läser eller huer man tolkar den.. Men jag med många andra tolkar den inte till att se från den från den fördomsfulla sidan
  • LillaSnigel
    Pinja skrev 2007-11-13 00:11:23 följande:
    Det var tal om detta i ett tidigare skede... om att man inte kan tolka Bibeln som det bäst passar en. Det håller jag absolut med om. Det går ju inte att läsa Bibeln utan att tolka den utifrån sina egna referensramar. Den som påstår något sådant pratar strunt - det är omöjligt. Men när man gjort sina egna tolkningar bör man gå ut och se vad mer bevandrade och utbildade (och betrodda inom kyrkan) inom Bibeltolkning säger. Sen kan man spegla sina egna tankar mot dessa.Vem som helst kan inte bara slänga ur sig påståenden och sedan hitta en text i Bibeln och visa att 'titta det står ju här'. För att ha mandat för sitt påstående måste man kunna hänvisa till mer lärda som gjort samma tolkning. Fungerar som källhänvisning i vilken argumentation som helst. Här falerar både Gabriellas och Free Spirits argumentation.De har ännu mage att kalla Svenska kyrkans ärkebiskop emeritus för 'dum' när jag hänvisar till honom...
    Jag håller absolut med dig.. Men vissa texter i bibeln kan man bara inte vända på.. Vilket jag tycker är underligt att det finns dom som lyckas.. ja eller inte

Men har haft en liknade disskution i en annan tråd med dom förut, så egentligen känns det lite lönlöst att starta en här.
    En massa saker och "fakta" blir sagt, men inget som backar upp. Eller så får man inga svar..
  • LillaSnigel

Gariella S --> Ser fortfarande att du har svårt att svara på mina frågar.. Undra varför ?

Dorian Ertymexx --> Bra poäng i ditt resonemang..

• LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:53:55 följande:

Jaha. Då gissar jag att det är invandrare från vissa länder som är framme och smittar dem... Jag fattar överhuvudtaget inte hur man kan släppa in invandrare och flyktingar utan att ta ett HIV-test på dem först. Eller rättare sagt: jag fattar varför man inte gör det: det är en sådan där dum PK-grej. Att sedan "vi kvinnor" (som du säger - dom kvinnor som är dumma nog att ha oskyldigt sex med invandrare från länder med AIDS-epidemi, skulle jag säga...) smittas med en plågsam, livshotande sjukdom är ju helt oväsentligt i sammanhanget...
    Fel tråd -->Starta en om invandringspolitik !!
  • LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 08:57:02 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 08:24:07 följande:
    Nejdå. Det är mycket av det du nämner som jag är emot. Jag skulle önska att vi kunde gå tillbaka till ett enklare liv, mer i samklang med naturen. Men att skapa nya människor på konstgjord väg i ett laboratorium, på ett sådant sätt att den ena eller båda de biologiska föräldrarna inte ens är närvarande, tar ju ändå priset! Det måste du väl inse..? Det är värre än Frankenstein och hans monster!
    Fortfarnde lyser med frånvaro.. ja vad ska man säga..

Men då var vi tillbaka här igen, DU menar då att det är fel att adoptera eller att hjälpa en man och en kvinna med IVF ??
  • LillaSnigel

Gabriella S.. *Hmm* svara på mina frågor, eller kanske är så att du har fel..

Sen måste jag nog påstå att du är både rasist och homofob..

• LillaSnigel

Gabriella S skrev 2007-11-13 09:19:38 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-13 09:04:29 följande:
    Alltså, VEM har ångest här? Jag är trött på att du tillskriver mig och Free Spirit en massa psykiatriska sjukdomstillstånd, när det faktiskt är DU som till och med är sjukskriven för ett sådant...
    Kom inte och babbla om psykiatriska tillstånd, enligt dig så är det en hel grupp som har det.. Vi homosexuella, refererar till en tidigare disskution..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?