tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Har inte läst HELA tråden 6158 lite mycket att gå igenom..
Ser att det är dom vanliga homfoberna som disskuterar med sina inskräkta och helt inskränkta åsikter.. *SUCK* Först måste jag bara tycka synd om er och era fördommar.. Sen era barn som tyvär lär som dom lever.. Men då borde man ju veta vart era fördommar kommer ifrån..
Annars är jag bisexuell, men lever i ett sambo förhållande med min flickvän och son.. Nästa år ska vi gifta oss..
Gabriella S -- > En mass pladder på dig..
Försäkrar ingen större skada på mig o min homovänner, inga tragiska uppväxtförhållanden heller..
Gabriella S skrev 2007-11-12 22:54:52 följande:
Det finns ju massor av bisarra beteenden som inte direkt skadar någon, men det betyder ju inte för den skull att de automatiskt är normala och ska sanktioneras av Kyrkan. Förresten så har många av er en väldigt idylliserad bild av homosexuella. Ni tror - eller vill tro - att det är typiskt homosexuella att bli kära i en person och leva i ett gulligt, monogamt förhållande hela livet. Verkligheten ser ju lite annorlunda ut. Jag läste precis - i ett helt annant sammahang; det var en bok som handlade om forskningsmetoder - om en samhällsvetenskaplig forskare som hade studerat homosexuella genom s.k. "deltagande observation" (alltså att forskaren låtsas vara en del av dem för att få inside-information). Han hade t.o.m. fått "äran" att vara s.k. "watch queenW på en offentlig herrtoalett, där de homosexuella träffades för att ha sexuella kontakter med främlingar. Han fick alltså stå och vakta så att ingen vanlig kissnödig herre skulle komma in medan de höll på i båsen... *blir illamående rent fysiskt*Och vill ni inte tro det, så är det ju bara att kolla på hur många homosexuella som drabbats av AIDS. Eftersom AIDS är en könssjukdom, så KUNDE den inte ha spritts i den homosexuella populationen, om alla hade levt monogamt. Det kan en femåring förstå...
Och du menar att hetrosexuella inte är likadana ?? Då sakna du endel i din hjärnfunktion..
Nee alla fattar inte grannspråket, där av att hon kanske ber FS skriva på eng.. Kan du finska ??
Vad trött jag blir med människor med så inskränkt tankesätt..
Förövrigt, jag kan förstå din rädsla att inte låta dina barn leka med barn till homosexuella, dom kan ju bli smittade *ironi*.. Min son skulle aldrig få vara hemma hos nån som du, snacka om att bli insnöad..
Sen ifall barn till homosexuella mår dåligt eller far illa NEJ det gör dom inte det är bara föräldrar som uppfostrar sina barn fördomsfullt.. Stackars barn...