Inlägg från: Frantic |Visa alla inlägg
  • Frantic

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

jag förstår inte varför man som homosexuell skulle vilja vigas inom ett trossamfund som tycker att ens kärlek är syndig.
    Jag själv vill inte vigas inom den kristna kyrkan just för att jag tycker att deras idéer och värderingar i mångt och mycket är helt koko, kvinnofientligt, homofientligt och reaktionärt.
    Nej tack!

Däremot tycker jag inte att kyrkan skall böja sig för oppiniionen och tillåta homovigslar, det är väl bättre att de står för sitt homofientliga budskap? Om nu deras Gud faktiskt tycker att homosexualitet är syndigt och sjukt så tycker han väl det?

• Frantic

Hur kan biblen vara OT i en fråga om den kristna kyrkans syn på saker och ting?

johannawalfridsson skrev 2007-09-03 21:50:12 följande:
    Han menar bara att det som är OT här i denna tråden kan vi ta i den andra tråden, så vi håller oss till denna trådens fråga
  • Frantic

Så vad menar du att det kristna trossamfundet baserar sin världssyn och sina värderingar på om INTE Bibeln har något med saken att göra?

stina84 skrev 2007-09-04 08:59:26 följande:
    Du kanske inte lästa de andra inläggen som var syftade till det jag skrev. Jag menade på som så att bibeln är en väldigt stor bok som det står en massa saker i, och nu disskuterar vi ju faktiskt om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, inte allt annat som står i bibeln. Det finns en länk, tror det är 2 sidor bakåt där man kan gå in och disskutera bibeln över lag om man nu vill det.
  • Frantic

Om man BER om förlåtelse ja och verkligen i hjärtat känner att det man gjorde var fel.

stina84 skrev 2007-09-04 09:14:30 följande:
    Nu har jag letat då eftersom du inte kände för det. Du säger att mord är en dödssynd, men så här står det i bibeln:"Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)
  • Frantic

Tolka det hur? Vad i inlägget vänder du dig emot?

stina84 skrev 2007-09-04 09:26:56 följande:
    Väljer du att tolka det så, så gör det då.
  • Frantic

För att inta tala om att klippa håret eller bära kläder av blandfibrer, hujeda mej!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:33:51 följande:

Så du tycker också att det är fel av barn att vara stökiga, av kvinnor att gå till kyrkan under mensen och, ja, det vi gjorde igår, skrev en massa under sabbaten, har du bett om ursäkt för det?
  • Frantic

Så alla bögar kan andas ut och veta att om de uppriktigt i hjärtat ÅNGRAR sin kärlek på dödsbädden och INSER att deras kärlek var ful och snuskig, då kan de få komma in i himlen? Ja det var ju en tjusig deal minsann! *kräks*

fia sthlm skrev 2007-09-04 17:24:25 följande:

qensoSom några andra förklarat tidigare tror jag så förlåts alla synder förutom synd mot den heliga anden enligt bibeln.Alla synder förlåts alltså som tex äktenskapsbrott, mord, lögn osv om man uppriktigt ångrar sig.Men upprepar man sitt beteende om och om igen så visar man ju kanske inte att man ångrar sig?Tex fortsätter vara otrogen mot sin fru, fortsätter ljuga, stjäla eller liknande.
  • Frantic

Agreed! Jag vill absolut inte vara medlem i den kristna kyrkan eller vigas där, just för att det är en muppig klubb med muppig människosyn. Om denna klubb dessutom tyckte att min kärlek var förvriden och äcklig så skulle jag ännu mindre vilja leka med dem. Bye bye!
    Varför försöka få dem att ändra sina regler? Gå med i något annat trossamfund istället, som INTE tycker så här.

Bergelmer skrev 2007-09-04 18:05:33 följande:
    Det är skitsamma ifall det är juridisk fråga eller inte, vill dem inte så vill dem inte. Dom har ju en förening där dom har vissa regler inom föreningen, gå inte med ifall du inte gillar det.
  • Frantic

jag tycker att det var relevant i sakfrågan. Att den kristna kyrkan är anti homosexualitet är ett faktum, det blir bara larvigt att jamsa runt och låtsas att alla är lika älskade, men att vissa kanske måste ångra sig lite mer bara innan de kommer in i himlen.

Jag tycker precis som FromHell att det är märkligt att vilja vara med i en klubb som inte gillar den man är, så liknelsen med utlänningen och Sverige Demokraterna är helt to the point.

trollbottom skrev 2007-09-06 02:00:48 följande:
    FromHell skrev 2007-09-06 01:45:44 följande:
    Spelar inte dum :) Tyckte dock att ditt inlägg var så trist att jag tyckte det behövde muntras upp lite...
  • Frantic

Gaaah? Här har du bara helt FEL!

Bergelmer skrev 2007-09-06 22:03:47 följande:
    Killar som sminkar sig är töntiga.
  • Frantic

Det finns massor med människor som är naturligt skapta på så vis att de inte kan få barn. jag förstår inte hur du resonerar.

UngGravid skrev 2007-09-07 12:23:26 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-04 18:21:05 följande:
    Hade man varit skapt till att vara homosexuell så hade man ju kunnat få barn på det hållet med.Och skapta till att sitta i varma betonghus etc. kan jag ju inte säga att jag tycker att vi är, därimot formade till det.Och jag gnäller inte jag visar mina åsikter, om man inte hade fått svara nej så hade det ju inte varit någon idé att fråga, eller?Men att slänga högar med bibelcitat runt omkring sig det är lungt? Fast bibeln kan tolkas på tusen olika sätt.Jag tycker att det är onormalt att vara homosexuell, och jag tänker inte gömma mig för det, och jag lär ju inte ändra mig för att någon påpeker att jag sitter framför datorn i ett varmt betonghus och äter burkmat..
  • Frantic

Säg de till de kvinnor som föds utan livmoder eller utan äggstockar. Du kommer få en fet smäll.

fia sthlm skrev 2007-09-07 13:30:22 följande:

Fast att man har problem med fertilteten beror inte på att man föds sån utan att något i miljön, skador, sjukdomar gör en infertil eller ger än låg fertiltet..oftast.Ja eller att man väntar för länge så att fertiliteten blivit för låg.Två killar kan ju aldrig skaffa barn den vanliga vägen och inte heller 2 tjejer.
  • Frantic

Japp, man behöver inte ens gå in, det räcker att knalla förbi "Svarta raden i Gula gången" så får man sitt lystmäte.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 11:34:51 följande:

fia sthlm skrev 2007-09-08 08:01:07 följande:
    Som sagt, det är mest kvälls- nattetid de kommer fram. Vampire lounge, Grottan, sådana litet mindre flashiga hak. Men jag kan meddela när det är Tech Noir eller liknande nästa gång, så får du se folk av alla de slag om du tar dig till Slussen. ;)
  • Frantic

Jo, men mest förr om åren, det har varit lite tunnsått med Kolingsborgs-besök på siståne, tyvärr.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-08 12:10:33 följande:

Precis? Åååh, brukar du hänga där? :D(Fast med din presbild är jag inte förvånad, bara glatt överraskad)
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?