Inlägg från: Alexis1987 |Visa alla inlägg
  • Alexis1987

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S- Ärligt, du måste skämta om mycket av det du skriver va?
    Ok, du inte tycker det är rätt med att homosexuella ska gifta sig i kyrkan men du verkar verkligen för att "man ska förbjuda homosexualla att finnas" eller att de är "dåliga" människor.
    Tycker du de är dåliga människor?
    Dessutom så talar du om kyrkan som "räddare" världen från träldom, bla bla!
    Tänk på alla korståg där kyrkan döda människor som inte ville bli religisöa eller alla "påvar" för i tiden som levde enormt liv i sk "synd" med massor med kvinnor och fick barn osv.

• Alexis1987

En katolsk präst har blivit bildad av kyrkan, med kyrkans regler och deras kunskap.
    En människa som studerar religion på ett universitet är ju mer insatt för den människan har fått lära sig mer "fritt" och fått en icke vinklad utbildning.

• Alexis1987

Idag är inte meningen med äktenskap att skaffa barn och sånt, många som gifter sig väljer att inte skaffa barn.
    Man kan inte heller säga att meningen med livet är att fortplanta sig, eftersom världen redan har sådan enormt stor befolkning.
    Vi lever i ett helt annat samhälle och det är skönt att tiderna ändras och vi blir mer toleranta emot människor!

• Alexis1987

Nu menar jag folk som studerat teologi på annan nivå, människor som kanske inte alltid har som syfte att bli präst.
    Du pratar om de lärda männen inom katolska kyrkan, som absolut är väldigt lärda men har fått en väldigt vinklad bildning vilken man inte får om man studerar teologi på annat håll.

Samhället regler bör ju inte byggas på kyrkan, kyrkan tappar makt i väldigt många länder och idag har de ju inget med att stifta lagar och liknande att göra.
    Varför ska liksom hela samhället byggas upp efter något som med stor säkerlighet inte är sant, mycket som står i bibeln alltså!

• Alexis1987

Man väljer inte vem man blir kär i, man blir väl kär i helheten av en person och inte i ett kön egentligen!
    Varför ska man inte kunna leva ihop med den man älskar över allt annat och varför ska inte samhället kunna acceptera det?
    Är homosexualitet egentligen något onaturligt, nä! det är det inte det finns inom djur världen också.
    Dessutom tror ju forskare att en stor procent av alla människor egentligen är bisexuella och att de flesta känt någon dragning till samma kön.

• Alexis1987

inte för jag fattade vad du skrev riktigt men då menar jag samstånd mellan kön, kärlek från 2 håll. Det kan väl aldrig vara fel!

• Alexis1987

HELT OTROLIGT VILKA LÄSKIGA MÄNNISKOR DET FINNS ALLTSÅ, jag är rätt övertygad på att onda människor inte kommer till himlen som sagt så vissa borde kanske ändra på sig.

• Alexis1987

Många forskare och psykologer tror faktiskt att så många som hela 35% av vår vår befolkning kan vara bisexuella fast vi döljer det så väl för oss själva för det alltid setts lite sämre.
    Något man ser idag är att det börjas brytas upp och blir mer accepterat, man måste nog inse att homosexuella är precis som oss!
    De har samma intressen, andas vår luft och är människor på samma villkor och gör inte ens något onatruligt då det alltid funnits (dock ej ordet).

• Alexis1987

Det är sant, för många har ju blivit påtvingad sin religion förr i historien faktiskt.

• Alexis1987

Finns det ens något bevis på att något i bibeln ens är sant eller går vissa på saker bara för det låter bra?

• Alexis1987

gudrun- nä, varför skulle jag?
    Men finns inget belägg för något i bibeln så kan inte fatta hur människor kan tro på allt som står där, hur kan man vara så enormt naiv.

• Alexis1987

Nä, inte du heller...

Men finns faktiskt inget i bibeln som jag sett någon lyckats bevisa, folk klagar på att Tom Cruise tror på scientologerna men tänkt "bibeln, inget där heller vet vi ju e sant".

• Alexis1987

Miss Helena- Nähä, man vet inte alls om Jesus funnit eller inte! Aldrig hittat hans grav eller något...så det kan du absolut inte bevisá.

• Alexis1987

Finns inget bevis på att något i bibeln är sant, inga bevis alls!
    Precis lika lite bevis som det finns för att de scientologerna säger är sant...liksom ingen fakta kring något av det.

• Alexis1987

Fast var det inte L Ron Hubbard som var ledare för sekten och den som "kom på det"?

• Alexis1987

okej, har jag inte hört talas om faktiskt...vart har du hört det?
    ifrågasätter inte dina information, men bara att jag läst rätt mkt om scientologin och aldrig hört det.

• Alexis1987

ska läsa den imorgon, jag tror absolut inte på scientologin men har läst rätt mkt om den så ska bli intressant att läsa.
    Men nu blir det sängen!

• Alexis1987

trollbottom- Nä, du kan inte veta att just den "Jesus" funnits, klart det fanns folk med det namnet.
    Men det går absolut inte att bevisa att han funnits och bara för det finns berättelser så säger de liksom ingenting, det går liksom inte heller att bevisa bibeln eller något som står där.
    Bygger ju på fakta lika mycket som en Sidney Sheldon bok egentligen!

• Alexis1987

Moxie- Haha, det var välidgt bra skrivet! Känns rätt ofta onödigt då folk skriver något och en rolig gubbe efter, fast man inte har något att egentligen komma med.
    Bra skrivet!

• Alexis1987

Moxie- precis, något jag hatar är när folk skrivet något "konstigt" och en smiley! Snacka om att man inte har något att komma med, man ifrågasätter inte ens andras åsikter och utan bara skriver på måfå.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?