Mori skrev 2007-08-31 22:46:14 följande:
Nog tycker jag också att man ska få besöka krykan utan att själv vara troende, utan att få onda ögat av pastorn eller församlingen. Man måste ju få en chans att söka tron, eller närvara vid en väns bröllop, eller vad det nu kan vara. Men jag har faktiskt lite svårt att förstå VARFÖR man vill vigas inför Gud om man inte tror på denne Gud. Ska försöka att inte klampa på någons lilltår nu, men jag som inte tror på Gud struntar fullkomligt i att få vårt äktenskap välsingat. Och jag är inte ett dugg intresserad av att lova saker i en kryka. Det fixade vi så bra ändå Och om man då lägger till det faktum att jag är bisexuell, så finner jag än mindre nöje att ha en präst närvarande vid mitt bröllop. En präst som ed stor sanno0likhet hade tänkt och tyckt en del om han/hon veta om min sexuella läggning. Men om han/hon inte vetat, hade denne med glädje vigt oss.... Trams! Blir jag inte respekterad för den jag är, då får det vara.
jepp!
Tror faktiskt vi tycker lite lika där =)
I allafall så jo jag tycker att kyrkans välsignelse är oviktig men för de som de är viktigt för så finns det ju vissa regler och tros begrepp så varför ska då folk mucka bara för att mucka man samlas väl kring et visst trosbegrepp och inte i en försammling för att den skall transformeras efter sig själv.
Om jag vor homosexuell så skulle jag aldrig vilja ha kyrkans välsignelse varken den kristna forna statskyrkans frikyrkans eller någon annan jag tycker kristendomen gjort klar sin inskränkta homofobi på ett strålande sätt när den refererar till GT som fortfarande hålls så högt