Inlägg från: Arcoiris |Visa alla inlägg
  • Arcoiris

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

För mig handlar kristendomen om att älska din nästa och det är kärleken i religionen som är den viktiga.

Att två människor, oavsett kön vill ställa sig inför gud och bekänna deras kärlek, det kan jag inte förstå att det skulle vara något fel i det.

Bibeln vill jag inte ens gå in på vad som står där... En bunt med gubbar som plockat ut godbitarna ur en massa brev och berättelser så att det passade deras egna syften, och kyrkan som utnyttjat religonen för att slakta oskyldiga m.m.

JESUS BUDSKAP, INTE BIBELN FTW

• Arcoiris

Fia; jag förstår din poäng, men det finns ju homosexuella kristna. Borde inte DE få gifta sig i kyrkan?

Det finns ju faktiskt homosexuella präster tom. Konstigt att de finns om hela religionen skulle gå emot det?

• Arcoiris

Som det ser ut idag så finns det ju olika sorters kyrkor, vi har pingstvänner, jehovas vittnen osv.

Vissa väljer att leva sitt liv HELT enligt bibeln och då förstår jag och tycker att de borde vägra homosexuella att gifta sig och att ha homosexuella präster.

Men de andra kristna då? De som INTE tycker att bibeln är lika med sanningen utan fokuserar på budskapet om kärleken?

Gud älskar syndaren, men inte synden i sig? Jag håller me, men anser inte att homosexuallitet är en synd. Det är ju kärlek vi pratar om!

Anser någon att själva kärleken till någon med motsatt kön är fel eller det är bara själva sexet ni har problem med?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?