Inlägg från: bobbosmile |Visa alla inlägg
  • bobbosmile

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

nja jag e tveksam till att de ska få gifta sig i kyrka, orsaken är faktis att det är en religös cermoni och tyvärr så är inte bibeln ok med homosexuella vigslar då kan vi ju inte komma och ändra på ngt och säga att jo det är ok, jag har mååånga homosexuella NÄRA vänner och dem e faktis inte för att man ska få gifta sig i kyrkan utan tycker att religonen e en sak för sig i just giftermål, men nu är det som så att i sverige så vill mäniskor förändra saker och ting och helt ärligt antingen är man religös och kristen och då accepterar man hur den tron är eller så är man inte religös och då spelar det ju ingen roll om man gifter sig i kyrkan. personligen är jag inte kristen utan troende av annat,

• bobbosmile

Hur kan detta tolkas annorlunda? "äktenskapet är instiftat i himmelen mellan man och kvinna?" Nu är jag som sagt inte kristen men jag kan inte förstå varför och hur man ska kunna ändra på ngt som en religion tydliggjort för 2000år sedan, man får vara kristen och homosexuell men kan man verkligen begära att en präst ska bryta mot det han/hon predikar om och viga två av samma kön?
    religionen förespråkar ju att äktenskapet är mellan två olika kön för fortplantnings fråga och människans vidare levnad, det är ju hela pointen med det.
    homosexuella får ju också bli kära och kan väl ha en kärlekscermoni utanför kyrkan som ju följer en religion.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?