Inlägg från: memlan |Visa alla inlägg
  • memlan

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

nefertitiii skrev 2007-08-30 14:07:11 följande:
    [citat]
    nja jag e tveksam till att de ska få gifta sig i kyrka, orsaken är faktis att det är en religös cermoni och tyvärr så är inte bibeln ok med homosexuella vigslar [...]

Men det finns ju många som är både kristna & homosexuella och många kristna som inte tolkar bibeln som emot homosexuallitet.
    För mig är det en självklarhet att den som vill skall få vigas i kyrkan.

• memlan

idisb...
    Måste bara fråga vad du tycker att man ska göra åt alla barn (i Sverige) som växer upp med bara en (biologisk) förälder?

• memlan
    qenzo skrev 2007-09-02 13:01:42 följande:
    [citat]
    [...]Hur går det till då adoptionsföräldrar skiljer sig och INGEN av de båda är biologisk förälder?Inte skiter väl de i barnet för den skull?

Följer tråden "på avstånd". Ville bara skriva: VÄL SKRIVET!
  • memlan

Gabriella S skrev 2007-09-07 11:32:52 följande:

Jaha, men tycker du att det är idealet för hur människor ska leva då - som APOR???Förresten är det inte alls bara gamar som lever i livslång monogami, det gör många fåglar. Svanar och ugglor bland annat.
    Nu är det ju så att de som forskar på fåglar och deras kärleksliv kommit fram till att de fåglar de tidigare trodde levde i livslånga förhållanden inte gör det.
    De lever ofta i ett "förhållande" med ett av sina syskon. Men de parar sig med olika partners varje gång. Se'n tar de hand om sina ungar med det SYSKON som de delar bo med.
  • memlan
    Bergelmer skrev 2007-09-13 23:07:48 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-13 20:01:17 följande:
    Meh, jag bryr mig inte ändå.Varför vill man gifta sig hos någon som inte välkomnar en enligt ens tro?
    Men, det finns ju präster innom Svenska kyrkan som inte tycker att det är fel/syndigt att vara homusexuell. Dessa präster vill att homosexuella ska få viga sig i kyrkan (som alla andra).
  • memlan

Free Spirit skrev 2007-09-14 13:21:38 följande:

Hvordan kan dere få desse vers til å bli noe annet en det det står??Og dette bekreftere det GT sierRom 1:27Likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.1 Tim 1:10För otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran.
    Men det är väl inte otukt att ligga med den man är gift med? Jag har uppfattat det som att det bara är otukt om man är otrogen, eller möjligtvis ogift.
    Då borde ju kyrkan aplodera homosexuella som gifter sig så att de inte fortsätter att leva i otukt.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?