Inlägg från: idisb |Visa alla inlägg
  • idisb

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

nej det tycker jag inte. kan inte stödja homosexxuella alls, men därimot så är det inte jag pratar om

• idisb
    Alexiaa skrev 2007-08-30 13:16:21 följande:
    Att du har dina ideér om kyrkan e en sak...men menar du att du tyckte det var bra när homosexuella var förtryckta och inte hade samma rättigheter som vi "hetrosexuella"?Jag e glad den dagen som homosexuella verkligen kan adoptera barn ifrån alla länder, jag är glad när vi alla ses som människor oavsett hudfärg, sexuell läggning och sjukdom.
    nu är det ju så att många länder sätter stopp för adoption till sv pga av att dom inte vill ha homoföräldrar till barnen
  • idisb
    Alexiaa skrev 2007-08-30 13:29:42 följande:
    idisb- Men vissa länder börjar bli mer öppna för homosexuella som adopterar också...tex, Indien och vissa syd amerikanska länder.Det är väl väldigt bra att ett barn kan få ett hem? finns ju inget som säger att en homosexuell skulle vara en sämre förälder.
    dom skulle säkert kunna vara bra föräldrar på sitt sätt, men det förstår ju för dom som verkligen behöver chansen att adoptera. skulle jag vara tvungen att adoptera ett barn för jag bott i ett fattig land hade jag aldrig i hela mitt liv velat det skulle bo med ett gaypar.
  • idisb
    Gabriella S skrev 2007-08-30 13:30:18 följande:
    Det stämmer, och det har gjort att många barnlängtande hetereosexuella par har fått vänta väldigt länge. Eller inte har fått några adoptivbarn alls...Den lagändringen gjorde bara skada, och var väldigt verklighetsfrämmande, för det är ÄNDÅ inget land som skulle adoptera bort ett av sina barn till ett homopar.
    det är tråkigt för dom som nu inte kan få sitt barn tycker jag
  • idisb
    Mephala the ranger skrev 2007-08-30 13:41:03 följande:
    Det är tråkigt för ALLA som inte får ett barn, oavsett vem det är. Längtan är inte mindre bara för att man älskar någon av samma kön
    ha varit inne i den diskutionen innan men 2 av samma kön kan absolut inte föröka sig, alltså e valet enkelt
  • idisb
    Mephala the ranger skrev 2007-08-30 13:46:18 följande:
    Jaha men det kan ju inte dem som adopterar barn heller, eller hur.
    vissa kan det, men dom kan försöka sig oftast genom ivf, äggdonation osv. men bögar, lesbiska par kan aldrig själva göra ett barn. ett barn blir till av en man o kvinna. annars borde ju männ kunna föda barn med
  • idisb
    Gabriella S skrev 2007-08-30 13:48:07 följande:
    Nejdå - jag överdrev lite nu. "Hyperbol", du vet! :)Ett plan nödlandade på vatten och hotade att sjunka. "Save the children!" sa svensken. "Fuck the children!" sa amerikanen. "And do we still have time for that..?" sa belgaren... =)
    förlåt men den va rätt komisk
  • idisb
    Mephala the ranger skrev 2007-08-30 13:49:49 följande:
    Men det är ju lugnt, då kan man ju dra det så långt till att de par som inte kan få barn, det är inte meningen att de ska få barn heller om nu inte ivf eller äggdonation funkar. Så då borde ingen få adoptera för det är ändå inte meningen att det paret ska få barn.
    men jisses  2 män kan du ärligt säga att dom ens skulle kunan få barn? ge barnet  allt som en mamma kan göra? alla barn behöver en mamma och en pappa
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?